BUFFY EXTRA i P3 Frank på tisdag

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav Glorificus » tis maj 16, 2006 23:23

Haha... men.. har jag varit där? MKF, är det där du bor nu? Jag brukar vara medveten om att jag beger mig ut på en ö när jag gör det.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » tis maj 16, 2006 23:26

Hrrm hrrm...

Sveriges största öar.

1 Gotland
2 Öland
3 Orust
4 Hisingen

Tycker att vi borde starta en hyllningstråd att dyrka Hisingen i. :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav MissKittyFantastico » tis maj 16, 2006 23:28

Glorificus skrev:Haha... men.. har jag varit där? MKF, är det där du bor nu? Jag brukar vara medveten om att jag beger mig ut på en ö när jag gör det.

Ja du var på en ö när du var här. Du åkte över en bro med vatten under.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Glorificus » tis maj 16, 2006 23:29

MissKittyFantastico skrev:
Glorificus skrev:Haha... men.. har jag varit där? MKF, är det där du bor nu? Jag brukar vara medveten om att jag beger mig ut på en ö när jag gör det.

:eek: :o
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Rombat » tis maj 16, 2006 23:29

En sån där konstruktion finns över åar och älvar med, så man kan aldrig vara riktigt säker. ;)

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav eynosh » tis maj 16, 2006 23:32

MissKittyFantastico skrev:Hrrm hrrm...

Sveriges största öar.

1 Gotland
2 Öland
3 Orust
4 Hisingen

Jag är själv uppvuxen på hisingen, så inget emot att dyrka stället. Men Hisingen är inte mer än femte största ön MKF. Tjörn kommer före ;).
Edit: Nu när jag tittar närmare finns båda, att Tjörn kommer efter och att den kommer före.. I skolan lärde jag mig iaf att Hisingen var femte störst.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav MissKittyFantastico » tis maj 16, 2006 23:36

eynosh skrev:
MissKittyFantastico skrev:Hrrm hrrm...

Sveriges största öar.

1 Gotland
2 Öland
3 Orust
4 Hisingen

Jag är själv uppvuxen på hisingen, så inget emot att dyrka stället. Men Hisingen är inte mer än femte största ön MKF. Tjörn kommer före ;).
Edit: Nu när jag tittar närmare finns båda, att Tjörn kommer efter och att den kommer före.. I skolan lärde jag mig iaf att Hisingen var femte störst.

Jag plockade första bästa bevis för att Hisingen är en ö. Var inte så noga med att kolla ytan exakt. My bad.

Och Rombat: Låter Göta älv bekant :)

Edit: http://www.scb.se/templates/tableOrChart____21205.asp
Senast redigerad av MissKittyFantastico tis maj 16, 2006 23:43, redigerad totalt 1 gång.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Rombat » tis maj 16, 2006 23:39

Jag vet inte. Göteborg är en okänd skuggstad för mig. Jag är sån där lantlig typ. :)

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav eynosh » tis maj 16, 2006 23:42

Rombat skrev:Jag vet inte. Göteborg är en okänd skuggstad för mig. Jag är sån där lantlig typ. :)

Bonde. Du har säkert haft epatraktor också :D
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav lilith » tis maj 16, 2006 23:51

Tyckte det var ett bra program, skulle gett MIG mersmak iaf om jag inte sett Buffy förut. Lite för kort...Hade på känn att han Rikard Uddenberg gillade Buffy, nämns ju ett par gånger på borrmagazine.

Lockade 2 tjejer på jobbet att lyssna på det, men dom gav upp innan kl 7 (jädra skitpoesi). Men nu när jag har dom på kroken ska jag få dom att lyssna på webben. En av dom har faktiskt uttryckt en önskan om att kanske låna en dvd-box nån gång :) Omvändelse på gång.

Iblad drar vi igång lite filmvisning på jobbet. Kanske skulle jag fixa till lite Buffy-visning! Nu måste jag funderar ut vilka avsnitt dom skulle gilla. Och vilken mat som skulle passa till. :D
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Tinwiel » tis maj 16, 2006 23:59

Glorificus skrev:Är Hisingen en ö? :o

Hisingen island!

Jag tyckte också att programmet var för kort. Dom kunde haft Buffy-special i hela programmet och inte haft nån författarskola.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav lilith » ons maj 17, 2006 0:01

Absolut för kort. Det var ju ganska tydligt att alla gäster hade mycket mer att säga

Tradig jäkla författarskola....
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » ons maj 17, 2006 0:16

:D du vet, i umeå, där heter öar "Ön" och sånt, för annars fattar inte lokalbefolkningen...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Glorificus » ons maj 17, 2006 0:58

gaspode skrev:

:D du vet, i umeå, där heter öar "Ön" och sånt, för annars fattar inte lokalbefolkningen...

Haha, det förvirrade mig jättemycket när jag flyttade hit. brat fick förklara för mig att ön heter Ön och är en ö, ja. Jag tror det är hela ö-konceptet som känns exotiskt för mig som är från Norrbottens inland. Inga öar där. Så det är en rätt stor grej när jag tar steget ut på en riktig ö... man är hela tiden medveten om det, även när man sover. På sin vakt ifall ön plötsligt ska sjunka liksom. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Forever Chosen » ons maj 17, 2006 16:04

Går det att ladda ner programmet på nått sätt?
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby

Inläggav Tinwiel » ons maj 17, 2006 16:07

Forever Chosen skrev:Går det att ladda ner programmet på nått sätt?

Ladda ner vet jag inte, men gå till http://www.sr.se och vidare till P3. Leta reda på programmet Frank och sen finns det klipp som man kan lyssna på med Real One Player, eller vad den nu heter..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Noam » ons maj 17, 2006 18:09

Tinwiel skrev:Jag tyckte också att programmet var för kort. Dom kunde haft Buffy-special i hela programmet och inte haft nån författarskola.
ABSOLUT! 2 timmar Buffy hade nog iofs också känts kort. ;) Jag tror vi ska vara enormt glada för att vi fick en HEL TIMME! Först en helsida i Expressens bilaga, och nu en timme radio liksom..weeehaa. :D
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Tinwiel » ons maj 17, 2006 21:30

Noam skrev:
Tinwiel skrev:Jag tyckte också att programmet var för kort. Dom kunde haft Buffy-special i hela programmet och inte haft nån författarskola.
ABSOLUT! 2 timmar Buffy hade nog iofs också känts kort. ;) Jag tror vi ska vara enormt glada för att vi fick en HEL TIMME! Först en helsida i Expressens bilaga, och nu en timme radio liksom..weeehaa. :D

Ja.. kanske. :D Nej! Vi är giriga, vill ha mer! World domination nästa! doom doom doom doom doom..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Isabella » ons maj 17, 2006 22:41

Okej, har lyssnat på det nu :D Tycker också det borde ha varit längre :P Ååhh jag skulle också vilja träffa James Marsters och Tom Lenk som Göran Gillinger gjorde :rolleyes:
Isabella
Scooby

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS