Hej Chibi_chan och välkommen hit! Jag håller på att läsa Pretty Maids.. just nu. Ska inte säga så mycket om den innan jag har läst hela, men so far so good.
Däremot tänkte jag varna för nyaste Spike-serien ("Old Wounds"). Den var tyvärr lika dålig som första serien ("Old Times") var bra. Old Wounds saknar totalt story och är uselt tecknad - i vissa rutor har de bara tagit något foto och målat lite streck på... Urk!
Har också läst Spark and Burn av Diana Gallagher och blev lite besviken på att hon bara omberättar sånt som hänt i avsnitten. Det lilla som hon lägger till är heller inte särskilt intressant och hon felciterar en del repliker...
Riktigt bra är däremot Once Bitten An Unofficial Guide to the World of Angel av Nikki Stafford. Överraskande mycket som var roligt att läsa, även om man säkert inte håller med om hälften av hennes avsnittsanalyser. Det finns bl a en jättebra intervju om Wesley med Alexis Denisof (obs! man måste ha sett hela serien först).
Riktigt enormt jättebra är den tidigare nämnda Script Book till Once More With Feeling med manuset och roliga kommentarer från Joss och främst av allt för att den innhåller noter till sångerna!