Fray

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav Rombat » ons jul 20, 2005 19:04

Vet faktiskt inte riktigt vad novellsamlingarna innehåller, eller vem som skrivit vad, då jag inte läst dem, men serieutgåvorna av TotS (Vet ej om TotV finns som serie, eller om den bara är novellsamling) är vad jag vet ingen samlingsvolym utan en helt egen skapelse. W&T-delarna är vad jag vet helt fristående, men Broken Bottle är i sig själv en TotS, även om den bara innehåller två episoder.

Fan vad förvirrad jag blir.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Illyria » ons jul 20, 2005 19:49

Ja, det är förvirrande, men jag tror jag har kommit fram till att Tales of the Vampires är comics del 1-5 (alla delar) samlade i en bok ivarjefall... Så nu är frågan om jag ska skaffa dem samlade eller försöka få tag på originalutgåvorna.

Rombat, du har TotS-boken? Är den värd att köpa?

Broken Bottle verkar vara fristående och kom efter boken.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Rombat » ons jul 20, 2005 21:02

Jag har serien TotS i .cbr-format på datorn. Den är definitivt värd att köpa (tre Joss berättelser ju...). Böckerna kan jag inte svara på, har inte läst dem. Fast med nästa lön kommer nog en liten beställning till SF-bokhandeln, kan ju inte låta bli att kolla in dem nu, efter allt detta. Mitt livs besparingar kommer aldrig att kunna överstiga 200 spänn, inte så länge det finns sånt här att köpa.

Tror att boken TotV innehåller lite extra grejer, så den är nog att föredra framför orginalnumren (IMHO).

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Illyria » ons jul 20, 2005 21:23

Rombat skrev:Jag har serien TotS i .cbr-format på datorn. Den är definitivt värd att köpa (tre Joss berättelser ju...). Böckerna kan jag inte svara på, har inte läst dem.

Det är samma berättelser som i boken väl? Du skulle inte kunna dela med dig av filen (ej Buffy-hubben)?

Rombat skrev:Tror att boken TotV innehåller lite extra grejer, så den är nog att föredra framför orginalnumren (IMHO).

Så är det väl med Fray också, men jag köpte tidningarna istället och det ångrar jag inte. Comics känns som det ska vara tidningar på något sätt.

Har kollat upp Haunted nu också och den verkar rätt intressant den med.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Rombat » ons jul 20, 2005 22:05

Kan visst dela filen, fast sitter fast nere i skåne med icke fungerande DC för tillfället. Kommer online i mitten av Augusti igen.
Ang. Haunted och liknande så finns det en del ecomics som är värda en koll på http://www.bbc.co.uk/cult/buffy/ecomics/. En del av Doug Petrie och en par av Jane Espensen. En del är lite tvivelaktiga, men det finns ljusglimtar bland dem.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » ons jul 20, 2005 22:12

Såg att delar av e-serien vid namn Reunion var tecknad av Eric Powell. THE GOON!

(Edit: svengelskan fick mina ögon att blöda. Oerhört jobbigt när det koagulerar.)
Senast redigerad av noike ons jul 20, 2005 22:24, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons jul 20, 2005 22:15

Jonathan-comicen ska jag läsa sen då.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS