Ai skrev:Inte jag heller. Men det är kanske samma fenomen som när knattetränaren kallar tioåriga fotbollskillar för 'gubbar'?
Tant, lilla gumman, fröken, damen har jag blivit kallad. Men grabb? Trots en rätt så stor dos av Tom Boy så...Nope, nix, nännämänsan.
Binchy skrev:Jag har blivit kallad "din jävla k*k" en gång. Visste inte om jag skulle bli förnärmad eller full i skratt...
Ai skrev:Binchy skrev:Jag har blivit kallad "din jävla k*k" en gång. Visste inte om jag skulle bli förnärmad eller full i skratt...
Full i skratt! Definitivt!
monkeyboy skrev:Ni är väl helt enkelt för gamla för att hänga med i dagens ungdomars snack...
Tinkerbelle skrev:monkeyboy skrev:Ni är väl helt enkelt för gamla för att hänga med i dagens ungdomars snack...
jag har inte heller hört det,och jag antar att jag hör till dagens ungdom!?
fast det kan iofs bero på att jag bor ute i ingenstans..
Binchy skrev:monkeyboy skrev:Grabbar används ibland på samma sätt som engelskans guys...
Det går vi inte med på! Skulle ni gilla att kallas tjejer? Nej, trodde inte det..
Girls can wear jeans
And cut their hair short
Wear shirts and boots
'Cause it's OK to be a boy
But for a boy to look like a girl is degrading
'Cause you think that being a girl is degrading
But secretly you'd love to know what it's like
Tinwiel skrev:För femininitet är nedvärderande, för en kille. Se exemplet med grabbar/guys, och att i i språk, tex franskan, så används pronomen i maskulinum plural för flera människor, om det är både män och kvinnor, och pronomen i femininum används bara om det är en kvinna, eller enbart kvinnor. Puh... nu blev jag feminist igen. :)
noike skrev:Tinwiel skrev:För femininitet är nedvärderande, för en kille. Se exemplet med grabbar/guys, och att i i språk, tex franskan, så används pronomen i maskulinum plural för flera människor, om det är både män och kvinnor, och pronomen i femininum används bara om det är en kvinna, eller enbart kvinnor. Puh... nu blev jag feminist igen.![]()
Nja. Frasen "You go girl!" låter mycket postivare än om dte hade stått boy, för att inte tala om att flytet i meningen blir bättre. (Och ja, jag har skrivit den frasen till både caffe och adolvsson. De tog inte illa upp. Vad jag vet.)
Tinwiel skrev:Gggghhhnnn, nu var jag elak igen.
JRT skrev:Tinwiel skrev:Gggghhhnnn, nu var jag elak igen.
Äh. Det där var ju inte ens kind-of-naughty.
Tinwiel skrev:JRT skrev:Tinwiel skrev:Gggghhhnnn, nu var jag elak igen.
JRT skrev:Tinwiel skrev:JRT skrev:Tinwiel skrev:Gggghhhnnn, nu var jag elak igen.
Inte? Det var en liten förolämpning mot nollans intellekt bara. Men visst, bättre kan jag, men jag vågade inte. Han är inte så gammal stackarn...[/quote
Det var en fjuttig förolämpning. Do your worst, sissy girl.
Tinwiel skrev:Fast jag har nog lite rätt ändå.. varför kallar man annars killar för "tjejer" i sport osv när man tycker att dom presterar dåligt? Det finns en jargong men sen är det ju tur att alla inte följer den. Det beror ju på vilka kretsar det handlar om också, men i allmänhet så finns det dessa mönster.
Tinwiel skrev:Fast jag har nog lite rätt ändå.. varför kallar man annars killar för "tjejer" i sport osv när man tycker att dom presterar dåligt?
nolberg skrev:jag letade inte upp det en polare som kollar på det skrev sidan till mig och jag kunde inte hålla mig från att lära er vett, och sen kollar jag inte på skiten
sämsta serien som nånsin visats bög program för fan
HeY skrev:nolberg skrev:jag letade inte upp det en polare som kollar på det skrev sidan till mig och jag kunde inte hålla mig från att lära er vett, och sen kollar jag inte på skiten
Ojoj, jag är helt övertygad. Ska aldrig mer se på Buffy/Angel igen för då är jag en bög. Tack för att du satte lite, ehh, vett i skallen på mig (försök att läsa det med mitt stora sinne för sarkasm)
Binchy skrev:HeY skrev:nolberg skrev:jag letade inte upp det en polare som kollar på det skrev sidan till mig och jag kunde inte hålla mig från att lära er vett, och sen kollar jag inte på skiten
Ojoj, jag är helt övertygad. Ska aldrig mer se på Buffy/Angel igen för då är jag en bög. Tack för att du satte lite, ehh, vett i skallen på mig (försök att läsa det med mitt stora sinne för sarkasm)
Tankarna går genast till bjälken i sitt eget och grandet i grannens öga...
HeY skrev:Binchy skrev:HeY skrev:nolberg skrev:jag letade inte upp det en polare som kollar på det skrev sidan till mig och jag kunde inte hålla mig från att lära er vett, och sen kollar jag inte på skiten
Tankarna går genast till bjälken i sitt eget och grandet i grannens öga...
Hehee, men jag tycker såna här trådar är så bortkastat med tid. Bara för att en person någonstans här i världen säger att Buffy är dåligt och ett "bög-program (om man ska citera Nolberg)" så tänker inte jag sluta. Det är nästan så att man ska ignorera trådarna helt och hållet för det är antagligen det Nolbergh vill, få uppmärksamhet för att starta en diskussion, antagligen så ensam så han/hon behöver det här för att få vara social?
Shetani skrev:Jag läste början av tråden igen. Behövde ett gott skratt. ^^ Och humorn bara fortsätter sidorna igenom.nolberg skrev:Sen tycker jag om småpojkar.
Ähm.
nolberg skrev:töntar
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare