Angel / Spike?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav monkeyboy » ons jun 15, 2005 2:12

Tror det var Langtry som uttryckde det att David var mycket mer en klassisk skönhet medan man efter att ha sett James som Spike så smälter man, det köper jag helt klart. Men om man skulle visa bilder på båda för totalt invigda så tror jag resultatet skulle väga klart till Davids fördel. När det är charmen hose en person funkar inte snygg som ord tycker jag, jag är rätt yoggi när det gäller just adjektiv...Beskrivningar är väldigt viktiga.
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Ai » ons jun 15, 2005 8:00

Jag kan inte hålla med. Men det är såklart en smaksak.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav The Buffster » ons jun 15, 2005 18:47

monkeyboy skrev:James Marsters är väl knappast snyggare än David Boreanaz, möjligtvis lite mer utstrålning och charm men i ren skönhet spöar David skiten ur honom....

Det stämmer inte ens nästan, James Marsters är nämligen snyggast av alla i hela världen!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Therealbuffy » ons jun 15, 2005 19:20

Big Bad Blondie Bear Spike helt klart ;)
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Inläggav Sara » tor jun 16, 2005 19:08

Jag föredrar Spike,Både i snygghet och personlighet..Mellan JM å DB vet jag inte ftersom jag inte träffat dom,vad dom har för personligheter ;p..Men när det kommer till karaktärerna så föredrar jag Spike och jag tycker även att Angel är roligare och mer intresant när han är med Spike...
Stop Touching My Magic Bone
Sara
Minion

Inläggav noike » tor jun 16, 2005 19:31

Sara skrev:Men när det kommer till karaktärerna så föredrar jag Spike och jag tycker även att Angel är roligare och mer intresant när han är med Spike...

Bah! Bah! Jag kan säga det igen: bah! Angel är rolig i hela sin egen serie. Spike är rolig i tre: Buffys s4 och delar av s3 och s5 (sammanlagt en) och i Angel s5. Inressant är Spike upp till och med halva s6, sedan blir han rätt tråkig i Buffy och det verkar som om att han bara är med för att alla riktiga och virtuella tonårstjejer krävde det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » tor jun 16, 2005 19:55

noike skrev: Bah! Bah! Jag kan säga det igen: bah! Angel är rolig i hela sin egen serie. Spike är rolig i tre: Buffys s4 och delar av s3 och s5 (sammanlagt en) och i Angel s5. Intressant är Spike upp till och med halva s6, sedan blir han rätt tråkig i Buffy och det verkar som om att han bara är med för att alla riktiga och virtuella tonårstjejer krävde det.

Det där känns faktiskt lite orättvist, visserligen är jag en tonårstjej men
både min brorsa och flera av mina killkompisar tycker att Spike är den
bästa karaktären i hela serien och det gäller Spike i alla säsonger, även
s6 och s7.

Jag håller helt med dig om att Angel är rolig i sin egen serie, det var en
enormt glad överraskning eftersom han var så tråkig i Buffy. Jag tycker
ändå att när Spike är rolig så är han väldigt mycket roligare än Angel så
då spelar det egentligen inte så stor roll hur många säsonger det handlar
om. Sen så tycker jag om Spike i s6 och s7 trots att han inte är lika
humoristisk.

Angel får helt enkelt aldrig en sådan utstrålning som Spike, James är som
sagt en mycket bättre skådespelare än David och dessutom så tycker jag
att Spike är en mycket intressantare och mer komplicerad karaktär. Men
det är, såklart, en smaksak. Jag tycker bara inte att du ska ta för givet
att dom enda som tycker att Spike är bättre än Angel är kärlekskranka
tonårstjejer. Anledningen till att jag gillar Spike bäst är inte bara att han
råkar vara världens snyggaste någonsin.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » tor jun 16, 2005 20:10

Tonårstjej har inget med ålder eller kön att göra. Jag känner också människor av bägge könen som när de får se james Marster skriker "SPIKE!" som om det vore 60-talet och mannen vore en konsert med the Beatles.

Spike är handlingsmässigt i s7 mer i vägen än alla potentials tillsammans. De gör inte ens någonting av att han har en själ -- inte på riktigt. Förutom att han börjar gråta och är galen, men det i sig tillför inte mycket. Utan att någonting hade förändrats markant hade han kunnat vara med i slutarcen precis som Faith.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » tor jun 16, 2005 20:25

Jag håller med dig om att dom hade kunnat göra mer av Spike och hans
själ, men jag kan inte hålla med om att han är mer i vägen än alla
potentials, dom är ju så irriterande att man till och med hatar dom (vilket
jag inte trodde var möjligt när det gäller karaktärer i Buffyverse som är
med i mer än ett avsnitt) och inte kan du väl hata Spike? Men som sagt
håller jag med dig om att dom hade kunnat göra någonting mer av att
han får en själ, fast det betyder ju inte att det hade varit bättre att bara
ha med honom i slutet. Sen så tycker jag att Spike är riktigt bra i slutet
av säsongen och att hans och Buffys relation utvecklas på ett fint sätt.
Fast jag har för mig att vi i en annan tråd har diskuterat just Buffy och
Spike och att du och jag inte har samma syn på deras kärlek så det ska
vi nog inte gå in på igen.

När det gäller skriken så tycker jag nog att Spike förtjänar minst lika
höga sådana som The Beatles gjorde! (Hjälp, nu låter jag som en sån där
tonårstjej som jag tidigare påstod att jag inte var, ibland kan jag inte
hjälpa det).

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Sara » tor jun 16, 2005 21:18

noike skrev:
Sara skrev:Men när det kommer till karaktärerna så föredrar jag Spike och jag tycker även att Angel är roligare och mer intresant när han är med Spike...

Bah! Bah! Jag kan säga det igen: bah! Angel är rolig i hela sin egen serie. Spike är rolig i tre: Buffys s4 och delar av s3 och s5 (sammanlagt en) och i Angel s5. Inressant är Spike upp till och med halva s6, sedan blir han rätt tråkig i Buffy och det verkar som om att han bara är med för att alla riktiga och virtuella tonårstjejer krävde det.

Vill bara påpeka att jag sa aldrig att Angel inte var rolig,Bara att Jag tycker han e Roligarenär han e med Spike... ;)
Senast redigerad av Sara tor jun 16, 2005 21:20, redigerad totalt 1 gång.
Sara
Minion

Inläggav Sara » tor jun 16, 2005 21:18

noike skrev:

Vill bara påpeka att jag sa aldrig att Angel inte var rolig,Bara att Jag tycker han e Roligare när han e med Spike... ;)
Sara
Minion

Inläggav Sara » tor jun 16, 2005 21:21

sry,min data haka upp sig så jag tröck lite många ggr ;)
Sara
Minion

Inläggav Tob » tor jun 16, 2005 21:27

Buffster gick in lite på hurvida James M är bättre än David B. Det kändes också som det var fullständigt givet att James M är bättre än David B. Är inte så säker på det. Spike är helt klart en mer tacksam karaktär att spela. Han har hela tiden humorn att luta sig tillbaka mot, och en karaktär som är rolig är också lättare att tycka om. Jag tycker att David B har en svårare roll att spela än James M. Vet inte riktigt vart jag är på väg....kanske något åt bara för att spike är en mer populär karaktär än Angel, så betyder det inte att James M är en duktigare skådespelare-hållet.

Jag tycker David B är bättre som skådespelare än James M.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » tor jun 16, 2005 22:42

Givetvis är det inte helt självklart att James är bättre än David, men jag
tycker det. James är enligt mig en helt fantastisk skådespelare och även
om Spike är en tacksamare karaktär så tycker jag inte att James bara är
rolig utan att han även kan spela annat. Men det betyder inte att David
är dålig, han har utvecklats enormt och i Angel är han också helt
underbar. Jag trodde aldrig att jag skulle älska karaktären Angel men
nu gör jag det, inte lika mycket som jag älskar Spike bara.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sfinx » fre jun 17, 2005 1:16

Spike naturligtvis. Spike är bäst. (även bortsett från tjusighetsfaktor)

Spike som karaktär skulle kunna ha en egen serie som inte bygger lika mycket på på de runtomkring. Han har redan från början en egen värld när han kommer in i Buffy. Tänk er att få se hans och Drus resor...
Visserligen har jag inte sett alla Angel avsnitt ännu, men han är trist i Buffy och bara kul när han ond i Buffy.
I sin egen serie tvingas han ha humor, för man kan inte bara ha en deppgök som vandrar omkring och söker efter ickelivets meningfullhet. Inte alls en usel serie, men han stöter sig inte på samma sätt med flk som Spike.

Fast jag är ohyggligt partisk, Spike rules.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Jodokast » fre jun 17, 2005 20:40

Debatten går vidare mellan vampyrerna med själ. När det gäller skådespeleriet så tycker jag att James gör ett otroligt jobb med sin dialekt eftersom han är född amerikan. Däremot kan man ju undra om han inte är uppvuxen i England för hans dialekt är väldigt bra.

Såg några avsnitt av Kommisarie Morse och de använder många uttryck som även Spike använder känns som han gjort duktigt med research.
Jodokast
Minion

Inläggav Ai » fre jun 17, 2005 21:37

Jodokast skrev:Debatten går vidare mellan vampyrerna med själ. När det gäller skådespeleriet så tycker jag att James gör ett otroligt jobb med sin dialekt eftersom han är född amerikan. Däremot kan man ju undra om han inte är uppvuxen i England för hans dialekt är väldigt bra.

Såg några avsnitt av Kommisarie Morse och de använder många uttryck som även Spike använder känns som han gjort duktigt med research.

James är uppvuxen i USA, och man hör tydlig skillnad från säsong två och senare på hans dialekt - så en del har han definitivt lärt sig/bättrat på. Joss har pluggat i England så mycket av uttryckena kommer ursprungligen från honom.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Vampire Lover » sön jun 19, 2005 20:38

Ja, nu kommer lilla jag inhoppande...
Jag kan väl direkt säga att jag har STORA problem med att bestämma mig när de gäller Angel/David och Spike/James.

I alla fall kan jag börja med att prata lite om dialekter eftersom det precis pratats om.

Första gången jag såg S/J trodde jag att han verkligen var Engelsk. Han är ju grym på att hålla koll på dialekten! Han har själv sagt i en intervju att det var svårt, och jag förstår. Brukar nämligen köra lite olika dialekter när jag pratar...

Men nu till Angel. Liam/Angelus/Angel är ju från Irland men David kör ingen dialekt vad jag hör. Inte ens när man får se honom när han bodde på Irland. Lite sur på grund av detta... men, ehe... jag tror inte att Angel "passar" att ha Irändsk dialekt.

Men nu till en liten slutsats:

Angel är ju helt underbar! Han är ju vad den berömda spådomen handlar om! (Ni vet: "Du ska träffa en lång mörk främling.") Och jag undrar hur bredaxlad han egentligen är... Hans personlighet är ju också helt fantastisk, framför allt det där med Angelus. OCh när man ändå nämner Angelus :twisted: . I BtVS s.2 (har bara sett Angelus i den) har jag jämfört Angel och Angelus. Det verkar som om Angelus har kajal!

Och nu om den som fick bli min vinnare.
Eftersom jag fastnade för BtVS under s.5 var Spike den jag föll för först.
Han e VÄLDIGT skum men ändå. Jag orkar inte förklara varför jag gillar honom bäst (det blir nog för mycket text...) men så är det bara!
:rolleyes:
"I may be love's bitch, but at least I'm man enough to admit it!" Spike, Lover's Walk, s. 3
Användarvisningsbild
Vampire Lover
Demon Fodder

Inläggav Tam » sön jun 19, 2005 21:31

Vampire Lover skrev:Liam/Angelus/Angel är ju från Irland men David kör ingen dialekt vad jag hör. Inte ens när man får se honom när han bodde på Irland.

Du hör ingen dialekt där? Lyx du, antar jag.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Johannah » mån jun 20, 2005 1:28

När jag bara hade sett BtVS så var Spike en av mina absoluta favoritkaraktärer. Men efter att ha sett AtS så har jag insett att Angel är way better än Spike. (Fin svengelska) Och

Spoiler AtS S5
efter att ha sett AtS S5 så har jag blivit otroligt irriterad på Spike och hela hysterin runt honom. Jag tyckte inte alls om att de skrev in Spike i AtS. Usch, fy och blä. Men snart blir det omtitt av S5. Får väl se om jag gillar det bättre då...
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS