monkeyboy skrev:Snygg:
Man kombinerar svenska fotbollslandslagets jakt efter medaljer (guld) i USA VM 1994 med den svenska massutvandringen till USA under förr i tiden där faktiskt en hel del just gick och letade efter guld, man kan även ta guld som en metafor för ett bättre liv, eller nåt.
inte precis vad jag skulle säga är "snyggt". låten ska handla om ett fotbollslag som slåss för sitt hemland. kom ihåg att de här människorna flydde från sverige.
monkeyboy skrev:Fin:
Ja, den sitter, man ska inte se ner på den bara för att den är catchy och så, det är ju själva syftet med en sån här typ av sång. Att få en tema till de som inträffande, att det sen blev brons gör ju inte associationerna sämre.
det här är en ren smaksak, jag gillar den inte.
monkeyboy skrev:Endast måttligt töntande:
Med tanke på vad det här gänget är kapabel till i vanliga fall tycker jag det var måttligt, då inte inräknat själva haussen kring den. Jjag syftar bara på låten, dom kunde ju haft massa n-sync yeahs i den...
egentligen också en smaksak, men jag tycker ändå att "töntighetsfaktorn" är rätt hög i den här precis som i allt annat de gör...
Yog-Sothoth skrev:Den suger för att den handlar om sport, sport är nämligen skit.
håller med om den första delen där, sportlåtar blir aldrig bra.
på den andra delen däremot måste jag nog gå emot dig på, den mesta sporten (lagsporter, fotboll i synnelhet, undantaget) är faktikt rolig.