Top five by five: Buffy (Spoilers hela serien)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav DarthRosenberg » sön maj 29, 2005 21:01

Nyx skrev:Tycker du? Spike brukar ju ha koll på de flesta populärkulturella referenser, särskilt tv-serier. Han har dock inte extrem koll på biroller som Boba Fett - han måste ju dubbelkolla namnskylten innan han hotar att sabba trions actionfigur i Smashed.

Fick en rolig kommentar till scenen där Spike hotar att döda Mr Fett när jag såg det med min kompis. "Det där är inte alls en orginalfigur från 1978 för orginalet har faktiskt inte de färgerna på dräkten som den där har!!!"
Bored now...
Användarvisningsbild
DarthRosenberg
Demon Fodder

Inläggav noike » sön maj 29, 2005 21:11

DarthRosenberg skrev:Fick en rolig kommentar till scenen där Spike hotar att döda Mr Fett när jag såg det med min kompis. "Det där är inte alls en orginalfigur från 1978 för orginalet har faktiskt inte de färgerna på dräkten som den där har!!!"

Originalet är väl gjord efter hur han såg ut i Holiday Special och inte de vanliga filmerna? Eller har jag fel?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » mån maj 30, 2005 2:11

Vi tar en till.

Topp fem yttranden av "Yay"

1. "Yay?" sagt av Xander i the Prom om Buffys löfte om att de ska ha en bra kväll.

2. "As in 'Vampires! Yay!'?" sagt av Willow om vampyr-gillar-kulten i Lie to Me.

3. "Yay on me!" sagt av Willow efter att hon haft ihjäl vampyrer i Listening to Fear .

4. "Yay! Am I mentioned?" sagt av Anya om Giles annons för the Magic Box i Shadow.

5. "Yay. Someone who doesn't remember the Industrial Revolution." sagt av Buffy om att principal Wood är 100 år yngre än hennes vanliga typ i First Date.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav latarmig » mån maj 30, 2005 2:42

Håller verkligen med om förstaplatsen, där är Xander lysande. Ett enda ord, men tillsammans med ansiktsuttrycket blir det perfekt.

Tycker nog att följande borde beredas plats också. Anya inför giftermålet i "Hell's Bells (6x16):

"I get to be with my best friend forever! Yay!"
latarmig
Big Bad

Inläggav noike » mån maj 30, 2005 2:50

latarmig skrev:Tycker nog att följande borde beredas plats också. Anya inför giftermålet i "Hell's Bells (6x16):

"I get to be with my best friend forever! Yay!"

Den fanns faktiskt med ett tag, men jag tog bort den då den repliken känns... lite för sötsliskig.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav latarmig » mån maj 30, 2005 2:54

Den blir sötsliskig (och lite beräknande) om man sätter den i samband med utgången av hela spektaklet. Men just när hon säger den tycker jag bara den känns ärlig. Hon är verkligen lycklig över utsikten att få tillbringa resten av livet med Xander.
latarmig
Big Bad

Inläggav Binchy » mån maj 30, 2005 8:32

latarmig skrev:Håller verkligen med om förstaplatsen, där är Xander lysande. Ett enda ord, men tillsammans med ansiktsuttrycket blir det perfekt.

Jag håller, konstigt nog :D , med där också.
I
I
V
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Gordo » mån maj 30, 2005 8:40

noike: Jag älskar dina listor :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav A bear » mån maj 30, 2005 9:03

Topp fem Ripperögonblick:

5.
RIPPER: Tell me how to stop the spell.
ETHAN: Say 'pretty please'. AAAAH!

4.
SLOOK: No words shall pass my lips that will bring peril to Glorificus.
RIPPER: Girls, get the twine that's on the counter, let's tie him up.
*crack*
SLOOK: No, no! I'll tell you! Anything! Please! Whatever you want! Just, I'll, anything!

3.
GILES:  We’re gonna have to create a door.
ANYA: Create a door.  You can do that?
RIPPER: I can.

2.
GILES: No she couldn't. Never. And sooner or later Glory will re-emerge, and make Buffy pay for that mercy. And the world with her. Buffy even knows that... and still she couldn't take a human life.
RIPPER: She's a hero, you see. She's not like us.
BEN: Us?

1.
RIPPER: I'd like to test that theory.

(Sen kan man alltid diskutera vem som är vem, men...)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » mån maj 30, 2005 13:36

Tinwiel skrev: Sorry, Buffster, var bara tvungen

Det gör självklart ingenting. Det var ett väldigt klantigt, fast kanske
också roligt, misstag.
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav DarthRosenberg » mån maj 30, 2005 20:10

noike skrev:
DarthRosenberg skrev:Fick en rolig kommentar till scenen där Spike hotar att döda Mr Fett när jag såg det med min kompis. "Det där är inte alls en orginalfigur från 1978 för orginalet har faktiskt inte de färgerna på dräkten som den där har!!!"

Originalet är väl gjord efter hur han såg ut i Holiday Special och inte de vanliga filmerna? Eller har jag fel?

Ingen aning faktiskt. Kan inte direkt nåt om Star Wars. Men tydligen skulle dräkten bara vara helt gråblå utan detaljer. Tyckte mest det var en rolig grej att min kompis faktiskt visste hur orginalet såg ut och reagerade på det.
Bored now...
Användarvisningsbild
DarthRosenberg
Demon Fodder

Inläggav Tinwiel » mån maj 30, 2005 20:58

A bear och noike, vilka fina listor. Jag blev nästan lite sentimental. :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav latarmig » tis maj 31, 2005 2:07

A bear skrev:RIPPER: I'd like to test that theory.

Din förstaplats är en fullträff. Ett av de bästa ögonblicken i hela serien. Hade man sett det i en fullsatt biosalong, så hade det gått först ett samfällt sus och sedan ett vilt jubel genom publiken.
latarmig
Big Bad

Inläggav Nyx » tis maj 31, 2005 7:47

Håller med om förstaplatsen. Men ett Ripperögonblick som förtjänar att vara med enligt mig är i kryptan i A New Man:
RIPPER: Ethan Rayne. You have no idea how much thrashing you is gonna improve my day.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav A bear » tis maj 31, 2005 9:32

latarmig skrev:

Din förstaplats är en fullträff. Ett av de bästa ögonblicken i hela serien. Hade man sett det i en fullsatt biosalong, så hade det gått först ett samfällt sus och sedan ett vilt jubel genom publiken.

Den är verkligen 110%ig. Dels hela setupen med den där intensiva och laddade fighten som gör att man inte sitter och och funderar "Hmm, vad kommer att hända härnäst?" (speciellt som de varit noga med att inte nämna Giles på ett par avsnitt innan!) Sen den där blixten, som inte ger några ledtrådar utan bara får förstagångstittaren att säga "Höh?" och så Giles replik - inte "Yes there is!" eller "You wanna bet?" utan "I'd like to test that theory". Brittisk, sammanbiten, sorgsen men bestämd - och inte minst: han vill testa, han vet inte själv om han har en chans men han försöker ändå. "Daddy's home", indeed.

Nyx skrev:Håller med om förstaplatsen. Men ett Ripperögonblick som förtjänar att vara med enligt mig är i kryptan i A New Man

Också underbar. Fast jag gillar faktiskt Ethans första replik där ännu mer. Briljant vändning på en av filmhistoriens äldsta klichéer.
ETHAN: I wouldn't say that. I wouldn't say that at all. In fact, Ripper, old mate, I'd say something rather interesting was about to hap--
GILES: Did someone--?
ETHAN: Oh, bugger! I thought you'd gone!

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Nyx » tis maj 31, 2005 23:27

A Bear: Ja, Ethans tabbe är en klockrent underbar vändning av en stereotyp tv/filmsituation. Som han själv säger:
Ethan: (pouting) I really got to learn to just do the damage and get out of town. It's the "stay and gloat" that gets me every time.

:D :D :D
Mer Ethan hade varit önskvärt. Inte minst för att han lockar fram Rippern i Giles!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Lipton » ons jun 01, 2005 12:33

latarmig skrev:

Det är nog det bästa ögonblicket någonsin, alla serier medräknade. Man sitter bara och jublar där, helt fantastiskt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav A bear » tor jun 02, 2005 10:20

Topp 5 rödskjortedemoner*

5. Jesse i "The Harvest".
JESSE:  Okay... Let's deal with this. Jesse was an excruciating loser who couldn't get a date with anyone in the sighted community! Look at me. I'm a new man! Alright. Put me out of my misery. You don't have the guts! *pooof*

4. Antikvariatsdemonen i "Enemies".
BUFFY: Not really looking to trade with a demon.
DEMON: And if this were still a barter economy, that would be a problem. I want cash, princess, five large for the whole set.

3. Dalton i mitten av s2.
SPIKE: Read it again.
DALTON: Well, I'm not sure. It could be, uh... deprimere... ille... bubula... linter.
SPIKE: Debase... the beef... canoe.

2. Sunday i "The Freshman".
SUNDAY: Boring, boring, boring, boring, boring, boring, astonishingly boring... we have to kill some cooler people. Will somebody remind me?
VAMP: You were the one who said pick on the weak ones, thin the herd and all that.  Does this sweater make me look fat?
SUNDAY: No, the fact that you're fat makes you look fat.  That sweater just makes you look... purple.

1. Det kan bara finnas en: vampyren i Hansontröjan i "Bargaining"!
MAG: YOU get the Slayer cornered?
HANSON VAMP: Yeah. I figured it's my duty. She's a menace to our society! So we fight, and I'm like, pow pow pow! And I got her on the ropes...

*Rödskjorta: en liten roll vars huvudfunktion är att bidra till handlingen genom att råka illa ut och dö. Ursprungligen hämtat från originalserien av "Star Trek", där Kirk och gänget alltid tog med sig en anonym besättningsman i röd uniform till underliga planeter - om någon blev dödad så var det ofelbarligen han.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » mån aug 15, 2005 21:57

Lite dåligt med aktivitet i den här tråden tycker jag. Det här är en fullständigt pervers femlista och jag skäms redan innan jag skrivit ner den. Förlåt. I will flog and punish. Snälla nån, posta något barntillåtet fort.

Topp fem fullständigt opåkallade skämt om... ja... hrm... alltså... nog för att serien handlar om att suga... blod alltså... men... hrm.

5. WILLOW: Ooo, Scott Hope at eleven o'clock. He likes you. He wanted to ask you out last year, but you weren't ready then. But I think you're ready now, or at least in the state of pre-readiness to make conversation, or-or to do that thing with your mouth that boys like. Oh! I didn't mean the bad thing with your mouth, I meant that little half-smile thing that you...

4. BUFFY: I make it through this and the next thing and the next thing and maybe one day I turn around and realize I'm ready. I'm cookies. And then, you know, if I want someone to eat m... or enjoy warm, delicious cookie-me, then that's fine.

3. WILLOW: So, uh, the burger was good? You liked it?
DAWN: Are you kidding? It was like a meat party in my mouth... Okay, now I'm just a kid, and even I know that came out wrong.

2. KENNEDY: OK. You, uh, better not hog the covers.
DAWN: Does she want to eat?
WILLOW: What?!?

1. BUFFY: I don't like getting you worked up like that. We can't actually do any of those things. You'd lose your soul. Besides, I don't even own a kimono.
ANGEL: Buffy, you don't have to worry about me.
BUFFY: Just don't like to rub your nose in it... Suddenly wondering where that expression comes from.

Diskade:
"OK, that's cheating." Lite för uppenbart, plus att det inte känns helt gripet ur luften med tanke på vad de just gjort.
"Oh. Pierced tongue." Ingen dubbeltydighet alls där.
"Right after the moon went down." Lite för vagt. Men Willows tröja i scenen efter får en hedersplats.

Jag har tänkt alldeles för mycket på det här. I'm a bad bad man. Flog flog flog flog.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tam » tis aug 16, 2005 3:08

Angående A bears lista,
I Under your spell, har alla utom jag hört "You make me comeplete"? För det vore ju ett skämt det. Tänkte aldrig på det innan det lästes nånstans. Kanske här nånstans.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Eisa » tis nov 08, 2005 20:03

1. spike
2. buffy
3. giles
4. andrew
5. angel / angelus
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Elliin » sön nov 13, 2005 15:16

1.Giles. så. fruktansvärt. bra.
2.Angel/us. angel är bra men igentligen tycker jag mest om Angelus för då är han så fruktansvärt Ond. med stort O, notera .
3.Drusilla, älskar hennes psykopatiska sätt. bra bra bra.!
4.Tara. jag började titta på buffy i säsong sex, och då var Tara min absoluta favorit. hon är cool.
5.Faith. Stor personlighet. :o. BraBraBra!
respect the crouler, and tame the donut!
Användarvisningsbild
Elliin
Minion

Inläggav Nyx » sön nov 13, 2005 22:31

Elliin skrev: jag började titta på buffy i säsong sex

Aha - en till som liksom jag blev fast genom sjätte säsongen! 8)

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Eisa » mån nov 14, 2005 17:27

Nyx skrev:
Elliin skrev: jag började titta på buffy i säsong sex

Aha - en till som liksom jag blev fast genom sjätte säsongen! 8)

sjätte säsongen är bäst, utan tvekan.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Elliin » mån nov 14, 2005 21:23

x). sjätte säsongen är bara så bra. första säsongen jag köpte :P även fasst det fanns säsonger jag inte sett :O.
Användarvisningsbild
Elliin
Minion

Inläggav Nyx » tis nov 15, 2005 2:42

Elliin skrev:x). sjätte säsongen är bara så bra. första säsongen jag köpte :P även fasst det fanns säsonger jag inte sett :O.

Jag med. Såg allt i helt bakvänd ordning - s6, s7, s5, s1, s2, s3, s4. Restless var alltså mitt sista Buffyavsnitt. Inte helt fel ändå.

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Elliin » tis nov 15, 2005 19:49

Nyx skrev:
Elliin skrev:x). sjätte säsongen är bara så bra. första säsongen jag köpte :P även fasst det fanns säsonger jag inte sett :O.

Jag med. Såg allt i helt bakvänd ordning - s6, s7, s5, s1, s2, s3, s4. Restless var alltså mitt sista Buffyavsnitt. Inte helt fel ändå.

samma ordning här, nästan. byter mellan s5 och s7.
blev ganska irriterad när jag hade sett alla avsnitt, man vet inte riktigt vad man ska göra så jag började sparka på saker. sedan såg jag säsongerna en gång till.
Användarvisningsbild
Elliin
Minion

Inläggav Angrypuppy » tis nov 15, 2005 20:07

Lätt:

Karaktärer :

Spike
Wes (dark)
Giles
Andrew!!!
Drusilla

Säsonger:

5,6,7,2,1,3,4

Season bigbads:

Glory!!!!
The mayor
Dru och Spike
The first
Willow
The master
Adam

Finns det fler listor??

Laura
Time, space and plexiglas.

I'm a leaf in the wind. Watch me soar.
Användarvisningsbild
Angrypuppy
Demon Fodder

Inläggav Gordo » tis nov 15, 2005 21:00

Välkommen Angrypuppy!

Angrypuppy skrev:Finns det fler listor??Laura

Det finns obegränsat med listor, det är bara att hitta på egna!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Off » tis nov 15, 2005 21:11

Jag vill se en topp 5 "bästa oneshot". Kaffe börja jobba på det.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS