karykh skrev:Ooh, classic. Finns att finna, med holländsk(nederländsk) subtitle, lite överallt - om nån är intresserad
Men de handlar ju om Buffys kusiner (eller nåt i den stilen) Boffy och Muffy...
karykh skrev:Ooh, classic. Finns att finna, med holländsk(nederländsk) subtitle, lite överallt - om nån är intresserad
latarmig skrev:Det senaste (i AtS 1x03) var att översättaren inte klarade skillnaden mellan invisible (osynlig) och invincible (oövervinnlig).
A bear skrev:Buffy the vampire layer?
A bear skrev:Det var fan, den finns! http://www.vampiremovies.co.uk/reviews/buffytvl.htm
Och jag som trodde att jag var en liten smula originell. Nåja.
Kristi Myst plays Buffy the Vampire Layer. She is a beautiful, busty, blond airhead who for no reason at all has a calling to lay vampires.
DarthRosenberg skrev:Ingen här som har försökt se Buffy utan att ha text? Strunta i översättningarna, de förstör bara, så kommer ni att bli mycket lyckligare buffytittare...
DarthRosenberg skrev:Ingen här som har försökt se Buffy utan att ha text? Strunta i översättningarna, de förstör bara, så kommer ni att bli mycket lyckligare buffytittare...
Pazuzu skrev:Jag tittar i princip aldrig på någonting med svensk text, såvida jag inte ser något på TVn, då det blir oundvikligt med svensk textning.
noike skrev:Pazuzu skrev:Jag tittar i princip aldrig på någonting med svensk text, såvida jag inte ser något på TVn, då det blir oundvikligt med svensk textning.
En av de saker jag gillar med digital-tv, en del kanaler (Discovery, SVT och några till) låter en stänga av textningen på mångt och mycket.
noike skrev:En av de saker jag gillar med digital-tv, en del kanaler (Discovery, SVT och några till) låter en stänga av textningen på mångt och mycket.
Illyria skrev:DarthRosenberg skrev:Ingen här som har försökt se Buffy utan att ha text? Strunta i översättningarna, de förstör bara, så kommer ni att bli mycket lyckligare buffytittare...
Jag tittar aldrig med svensk text, på 5an är det ju dock svårare att undvika det, men på dvd blir det alltid utan eller med engelsk text.
Välkommen förresten, snyggt namn
LWes skrev:När jag såg serien gjorde jag det genom dom brittiska vhs-boxarna allt eftersom dom släpptes och på dom fanns det ingen text.
DarthRosenberg skrev:Jag kanske är lite väl kinkig men tycker faktiskt att de kunde ha släppt vhs-boxarna i widescreen också när de började med det på dvd. Ser ganska dumt ut (speciellt i de senare säsongerna när allt är anpassat till det formatet) när Buffy dödar en vampyr somknappt syns i rutan.
Tam skrev:DarthRosenberg skrev:Jag kanske är lite väl kinkig men tycker faktiskt att de kunde ha släppt vhs-boxarna i widescreen också när de började med det på dvd. Ser ganska dumt ut (speciellt i de senare säsongerna när allt är anpassat till det formatet) när Buffy dödar en vampyr somknappt syns i rutan.
Men Buffy gjordes aldrig (förutom ett avsnitt) för att vara wide. Joss är väl snarast lite purken att dvd-erna var så. Men jag tycker också wide ser bättre ut dock.
Tam skrev:Men Buffy gjordes aldrig (förutom ett avsnitt) för att vara wide. Joss är väl snarast lite purken att dvd-erna var så. Men jag tycker också wide ser bättre ut dock.
Tob skrev:Roligare och roligare är svårt att säga, på vilket sätt då? Men däremot så ser det ju betydligt bättre ut.
Yog-Sothoth skrev:Tob skrev:Roligare och roligare är svårt att säga, på vilket sätt då? Men däremot så ser det ju betydligt bättre ut.
Ursäkta mig något fruktansvärt för mitt oförlåtliga ordval... "rolig" är givetvis helt opassande att beskriva känslan man får av att kolla på WS i jämförelse mellan 4:3... jag kanske borde ha skrivit "trevligt" eller "kul" eller "snyggt"? Jag inser nu hur otroligt felaktigt mitt ordval var, vilket innebar att du absolut inte kunde ha förstått vad jag menade, att WS är bättre än 4:3. Kan du förlåta mig?! Jag hoppas detta, och att jag inte ovetande har förolämpat någon mer. Förlåt i så fall.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare