Här har ni lite presentationslänkartjejer!
Sara skrev:spike älskar buffy buffy älskar spike that's it! :evil:
noike skrev:Nej. Hur kam Buffy älska Spike när hon ännu inte har kommit över Riley ordentligt?
caffeineaddict skrev:noike skrev:Nej. Hur kam Buffy älska Spike när hon ännu inte har kommit över Riley ordentligt?
LOL! Underbart. Men har du inte hört Joss Chosen-kommentarspår? Enligt Joss själv var Parker den enda rätta och den som borde ha återvänt och räddat dagen i sista avsnittet, men t.o.m. Guden själv blev sorgligt nog nedröstad på denna punkt.
spobi skrev:Joel Schumaacher sa det här om Fantomen , Christines och Raouls förhållande.
caffeineaddict skrev:Och att han misslyckades med att ge Fantomen de blå trikåer som alla vet att han egentligen ska ha!
Ai skrev:caffeineaddict skrev:Och att han misslyckades med att ge Fantomen de blå trikåer som alla vet att han egentligen ska ha!
Bara en SÅN sak!! Självklart har Fantis blå trikåer - bara för att tidningarna i USA alltid har haft honom i lila betyder ju absolut inte att det är rätt. Det ser ju inte klokt ut....
Trazan och Banarne skrev:Ingen har sett Fantomen utan kläder
klädd i pyjamas och stövlar av läder
Han drar nog bort en rand där fram
när han kissar bakom trädets stam
O, vandrande vålnad, kliar inte sviden
när du knegar i djungeln hela tiden?
Gör som Guran, skaffa dig en kjol,
det är bättre under Afrikas sol.
Ingen har sett honom kavla upp ärmen
ljusblå lekdräkt i fukten och värmen
Men han blev nog frusen om sin häck
om han satt i grottan alldeles näck
Fantomen lättar inte på kalsongen
nej, han håller värmen stången
Ibland tar han på sig ännu mer
när Mr Walker sig till staden beger
Varför är dräkten blå? Slumpen är märkligare än man kan tro. När Fantomen först publicerades i färg i söndagsupplagan av amerikanska dagstidningar 1939 råkade han bli purpur trots att Lee Falk, Fantomens skapare, tänkte sig honom som grå eller gråbrun. Fram till dess hade olika serie och veckotidningar inte haft något att gå på så han blev allt från röd med orange byxor i Italien till grön i Australien.
När Fantomen kom till Sverige 1944 råkade den blå färgen ta överhanden vid tryckningen. Sedan kom den färgen att bli standard i Sverige och övriga Skandinavien.
Varför är dräkten blå? Slumpen är märkligare än man kan tro. När Fantomen först publicerades i färg i söndagsupplagan av amerikanska dagstidningar 1939 råkade han bli purpur trots att Lee Falk, Fantomens skapare, tänkte sig honom som grå eller gråbrun. Fram till dess hade olika serie och veckotidningar inte haft något att gå på så han blev allt från röd med orange byxor i Italien till grön i Australien.
När Fantomen kom till Sverige 1944 råkade den blå färgen ta överhanden vid tryckningen. Sedan kom den färgen att bli standard i Sverige och övriga Skandinavien.
Binchy skrev:Lee Falk
Från fantomenfansida (http://www.fantomen.com/default.asp?ID=3):Varför är dräkten blå? Slumpen är märkligare än man kan tro. När Fantomen först publicerades i färg i söndagsupplagan av amerikanska dagstidningar 1939 råkade han bli purpur trots att Lee Falk, Fantomens skapare, tänkte sig honom som grå eller gråbrun. Fram till dess hade olika serie och veckotidningar inte haft något att gå på så han blev allt från röd med orange byxor i Italien till grön i Australien.
A bear skrev:Lee Falk. Givetvis. Med alla fantomentidningar jag plöjde i min ungdom borde jag kommit ihåg det. Skyller på... eh...
*Mandrake gör en hypnotisk gest*
spobi skrev:Christine`s realtionship with Raoul is really her romantic awakening as a teenager.
Binchy skrev:A bear skrev:Lee Falk. Givetvis. Med alla fantomentidningar jag plöjde i min ungdom borde jag kommit ihåg det. Skyller på... eh...
Gör som jag och Ai, skyll på åldern.
"We'll never be friends. I can fool my mom, and I can fool my friends, but I can't fool myself....or Spike for some reason."
Angel: Aha! (points) Boyfriend!
Buffy: He's not. But...he is in my heart.
Angel: That'll end well. (walks away, leans on a tombstone)
Buffy: What was the highlight of our relationship? When you broke up with me or when I killed you? I'm well aware of my stellar history with guys... (sighs, leans beside Angel) And, no, I don't see fat grandchildren in the offing with Spike, but I don't think that really matters right now. (chuckles) You know, in the midst of all this insanity, a couple things are actually starting to make sense. And the guy thing— (sighs) I always feared there was something wrong with me, you know, because I couldn't make it work. But maybe I'm not supposed to.
Angel: Because you're the slayer?
Buffy: Because -- OK, I'm cookie dough. I'm not done baking. I'm not finished becoming whoever the hell it is I'm gonna turn out to be. I make it through this, and the next thing, and the next thing, and maybe one day I turn around and realize I'm ready. I'm cookies. And then, you know, if I want someone to eat— (eyes go wide as she catches herself) or enjoy warm, delicious cookie me, then...that's fine. That'll be then. When I'm done.
Angel: Any thoughts on who might enjoy— (sighs, irritated) Do I have to go with the cookie analogy?
Buffy: I'm not really thinking that far ahead. That's kind of the point.
Angel: (hands the amulet to Buffy) I'll go start working on the second front. Make sure I don't have to use it. (walks away)
Buffy: (calls after him)
Angel:. (he turns to look at her) I do... sometimes think that far ahead.
Angel: Sometimes is something. (smiles, walks away)
Buffy: Be a long time coming. Years, if ever.
Angel: (shrugs) I ain't getting any older. (walks away)
Ai skrev:Binchy skrev:A bear skrev:Lee Falk. Givetvis. Med alla fantomentidningar jag plöjde i min ungdom borde jag kommit ihåg det. Skyller på... eh...
Gör som jag och Ai, skyll på åldern.
Neeej! Jag skyller aldrig på åldern! Jag skyller på andras ålder - att dom är för unga!
caffeineaddict skrev: "vilken färg har Fantomens dräkt egentligen"-diskussionen. I Italien är den röd.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare