Koala skrev:Var det bara jag som blev förvånad över att Faith överlevde?
Jag trodde verkligen att hon skulle dö och någon ny skulle bli kallad mitt på plats =D
Precis alla hade ju blivit kallade redan, alla var ju slayers nu.
Koala skrev:Var det bara jag som blev förvånad över att Faith överlevde?
Jag trodde verkligen att hon skulle dö och någon ny skulle bli kallad mitt på plats =D
Eisa skrev: men ändå...lite mer tårar för Spike och de andra tack.
noike skrev:Det är ett episkt slut, då ska karaktärer man gillar dö.
Koala skrev:ja, men innan det
Lipton skrev:Jo visst är det logiskt om det hade varit i verkligheten, men i serien så känns det som att Faith har den rätta inställningen till sitt öde, förutom att hon blev brottsling då, men i övrigt. Det blir tragiskt på något vis när hjältinnan ständigt mår dåligt över det öde hon fått. Det är så svårt att förklara det här så att det inte blir fel.Jag menar inte att de inte ska må dåligt ibland, utan mer att det känns bättre för en själv som tittare om huvudpersonen tar sitt öde som, ja vad ska jag säga "naturligt".
Lipton skrev:Jag tror att det var Caffein som skrev något i stil med att han inte skulle ifrågasätta så mycket, jag tycker att det är helt i sin ordning att man gör det. Man ska vara kritisk och ifågasätta även om det är en serie som man tycker är det bästa man kan se.
Nightcrawler skrev:Själv har jag bara sätt klart säsong 3, men jag känner till att Spike kommer vara med i säsong 5, vilket, på något makalöst sätt, betyder att Spike överlever. Att jag vet detta gör förstås det hela mycket lättare att hantera.
Lipton skrev:Nightcrawler skrev:Själv har jag bara sätt klart säsong 3, men jag känner till att Spike kommer vara med i säsong 5, vilket, på något makalöst sätt, betyder att Spike överlever. Att jag vet detta gör förstås det hela mycket lättare att hantera.
PHU! Nu kan jag sova lugnt igen
Lipton skrev:Nightcrawler skrev:Själv har jag bara sätt klart säsong 3, men jag känner till att Spike kommer vara med i säsong 5, vilket, på något makalöst sätt, betyder att Spike överlever. Att jag vet detta gör förstås det hela mycket lättare att hantera.
PHU! Nu kan jag sova lugnt igen
Lipton skrev:PHU! Nu kan jag sova lugnt igen :D
noike skrev:Imica skrev:Okej, men den där amuletten, som var till någon med själ men som var starkare än en människa. Varför kunde inte Angel ha tagit den själv?
Det kunde han men Buffy ville inte.
ANGEL: I don’t know everything. It’s very powerful and probably very dangerous. It has a purifying power… cleansing power… possibly scrubbing bubbles. The translation is… anyway, it bestows strength to the right person who wears it.
BUFFY: And the right person is?
ANGEL: Someone ensouled but stronger than human. A champion. As in me.
Off skrev:ANGEL: I don’t know everything. It’s very powerful and probably very dangerous. It has a purifying power… cleansing power… possibly scrubbing bubbles. The translation is… anyway, it bestows strength to the right person who wears it.
BUFFY: And the right person is?
ANGEL: Someone ensouled but stronger than human. A champion. As in me.
noike skrev:Lipton skrev:PHU! Nu kan jag sova lugnt igen
Men herre gud! Sluta läsa spoilers era sopprötter! Speciellt när det är dolt och kräver egen inblandning för att det ska gå att läsa.
VelocityBoy skrev:Lipton skrev:Som någon annan också sa, var hon ledsen över att Spike "dog", det var inget som syntes.
Buffy är ju extremt sammanbiten när bussen stannar och när Giles frågar vad som hände så säger hon bara "Spike" som att det som skedde mellan dem i de sista ögonblicken var privat (för mig är det åtminstone uttryck för sorg)... Buffy pratar överhuvudtaget inte med de andra i hela sista scenen för att slutligen le skuggan av ett leende när hon inser vilken tyngd som har lyfts ifrån hennes axlar.
VelocityBoy skrev: och jag har ju faktiskt s7 som knapp tvåa (före s6) på min toplista över bästa säsonger.
JRT skrev:Det var väl en briljant översättning från femmans sida. "Någon med själ, men inte människa. Det är inte jag" tror jag de skrev ungefär. Gah.
Nea skrev:JRT skrev:Det var väl en briljant översättning från femmans sida. "Någon med själ, men inte människa. Det är inte jag" tror jag de skrev ungefär. Gah.
Det där är ju helt förskräckligt översatt, men när jag ser det utskrivet så där så kan jag inte låta bli att skratta. "Det är inte jag.
Å andra sidan så kan jag också vara extremt lättroad såhär mitt i natten. Take your pick.
JRT skrev:Däremot är det fascinerande att någon faktiskt fått betalt för att göra den översättningen...
Nyx skrev:Så vackert skrivet att man vill gråta. VB: du är min guru och förebild på detta forum! Jag behöver nästan inte skriva några inlägg, bara peka på dina. Praktiskt.
Nyx skrev:Fast här måste jag ändå invända. Huh? Före s6? Hur är det möjligt? Efter allt du sagt om Dead Things mm... Jag har också fallit för de heroiska aspekterna av s7, och redemption-temat är jag allmänt mkt svag för. Men s6 är ju så vacker och komplicerad och mänsklig och så har den ju OMWF...
noike skrev:Betalt och betalt. Frilansare mot lägstprisbudgivning. I stort sett är det bara SVT som har riktiga översättare eftersom de betala tillräckligt för att man inte måste stressa fram en handfull översättningar per dag.
JRT skrev:noike skrev:Betalt och betalt. Frilansare mot lägstprisbudgivning. I stort sett är det bara SVT som har riktiga översättare eftersom de betala tillräckligt för att man inte måste stressa fram en handfull översättningar per dag.
Ok - visst är det säkert ett slavgöra, men man borde ändå åtminstone kunna få korrekta översättningar. Korkade översättningar som ändå har rätt betydelse säger jag ingenting om eftersom dialogen automatiskt tappar när man skriver den på svenska, många ord och fraser fungerar helt enkelt inte. Hela betydelsen förändras ju i det här fallet när "as in me" blir "det är inte jag".
Noggster skrev:Man får ju se kniven som totalt skär igenom anyas kropp. Antagligen är den scenen rätt bortklippt om du tittade på femmans dags-sändning.
Sen är det ju inte första staden som försvunnit helt, upphöjelsen resulterade ju i att en stad helt försvann. Så amerikanerna är väl vana vid det där.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare