Lipton skrev:Ett av de bästa avsnitten och ingen skriver vad det tycker om det.
Jag vill veta. Skriv!!
Hela avslutningen av s6 är helt briljant men jag tycker också att den är ganska straight forward det finns inte alltför många kontroversiella saker att diskutera (som i "Seeing red" eller "Dead things" (jag skall villigt erkänna att jag lägger det mesta utav mitt diskuterings- och analyseringskrut på Spike/Buffy)).
Lipton skrev:I och för sig så är hon väl inte riktigt sig själv just nu, men lite av det här har nog legat under ytan på vanliga Willow också, och här säger hon det nog inte för att vara den förstående bästa vännen utan tvärtom. Hon är verkligen ond och hon gör det bra.
Jag är övertygad om att alltihopa har legat under ytan hos Willow (och de är dessa tillsammans med sorgen efter Tara som har frammanat Darth Rosenberg inte magiberoende) kanske inte så att hon riktigt har tyckt det men det är tankar hon har haft och när hon nu inte bryr sig så kommer de upp till ytan.
Jag är som vanligt på Buffys sida här... visst hon säger att de andra inte kan förstå vad det innebär att vara slayer men de
kan verkligen inte förstå och de kan inte förstå vad det innebär att bli sliten ifrån himlen (vem kan det... jag vet dock att jag blir irriterad om jag blir väckt ifrån en härlig dröm och det här måste ju vara 10 ggr värre

).
Giles är förstås välkommen och väldigt cool.
Som jag har sagt tidigare så tycker jag att Spikes bit är ganska lam och skulle behöva piffas till lite... troligtvis bara genom att gör den vagare och mer mardrömslik.