Eisa skrev:jag vet, och av någon anledning är det alltid det avsnitter jag väljer att visa för vänner som aldrig sett buffy innan. jag vet, mycket orättvist eftersom det ger en helt fel bild av buffyserien och dessutom är mitt i. men jag tycker om det så mycket och blir alltid lika förvånad när mina vänner inte gör det.
Ai skrev:Jag lade mig i badet och det tog väl ungefär fem minuter... sen stormade han in,
"Säg inte att dom gjort en musikal?????"
Jag flinade och vägrade titta på honom.
"Har dom det? Har dom? En musikal? Ett avsnitt som en musikal??!!"
"Du får väl se"
"NEJ! Jag haaaaatar musikaler ju!"
"Jag vet! Men du får se!"
"Nu sjönk det! Nu är det inte coolt längre! Dis-a-point-ed!! Nu går jag ut och röker!"
Han var ute i tre låtar ungefär sen kom han in, lite lugnare, och satte sig på toalettstolen,
"Säg inte att det är nästa avsnitt bara"
"Det är inte nästa avsnitt, det lovar jag" det är onsdagens
Sambon drar en djup suck och börjar förklara,
"Jag tycker inte att det stämmer in med ett musikalavsnitt i den här säsongen"
"ÅHÅ! Experten! Tänker du börja analysera nu också!" jag kunde inte låta bli att skratta. Han flinade bara generat,
"Jag menar - som den här säsongen har börjat så verkar det jättekonstigt om dom tänker klämma in en muskal iden, det blir ju ett jättestilbrott. Då blir det ju hur dåligt som helst."
The Buffy musical has two versions, the longer, uncut one and another version that runs on time. The following parts of the musical were cut from the original episode for the shorter version:
* The opening scene was cut, including the important moment when Tara finds the flower which Willow used to put an amnesia spell on her.
* Some footage was cut from after Buffy finishes her song "Going Through The Motions".
* Dawn's pteradactyl scene was cut.
* "I've Got A Theory" was much shorter.
* Several lines from the Magic Shop scene between Buffy, Xander and Dawn were cut.
* Spike's "Rest in Peace" song was slightly cut.
* Dawn's dance with the puppets was removed entirely.
* A line from "Walk Through the Fire" was cut.
Ai skrev:* Dawn's pteradactyl scene was cut.
caffeineaddict skrev:Jag kan knappt tro att OMWF sänds i morgon! På svensk TV! Fricking incredible. Jag får nästan rysningar av tanken, vet inte varför, men så är det bara...
caffeineaddict skrev:Jag ska införa ett elfte budord som säger att "Alla som har en pojkvän/flickvän som tycker om att titta på Buffy med dem SUGER!" Bara för att jag inte har det.
Eisa skrev:kaffe: håller med...man borde starta fmlp eller något...Front Mot Lyckliga Par. *bitter*
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare