caffeineaddict skrev:Man vet att man är ett fan när man ser fram emot att se den klippta versionen.
Jag tänker titta på den klippta versionen, mest i undersökande syfte för att se exakt hur underbar tv kan massakeras bäst

caffeineaddict skrev:Man vet att man är ett fan när man ser fram emot att se den klippta versionen.
Tobbe_E skrev:Men man kan med lätthet konstatera att OMWF är ett av dem mest överskattade avsnitten och det känns lite som att bara för att det är en musikal och orginellt så skall det promt höjas till skyarna. Jag tycker det är kanon (trots att jag normalt sett hatar musikaler), men inte så mycket kanon som tex. röstningen i denna avsnittstråd hintar om.
JRT skrev:men det kan inte mäta sig med ett riktigt bra vanligt avsnitt som innehåller det bästa i alla kategorier (slagsmål, starka scener, humor osv).
Noggster skrev:Tobbe_E tycker absolut inte man kan dömma avsnittet efter den klippta versionen, där har dom ju istortsett klippt bort allting förrutom sångerna, många roliga skämt försvinner och mycket bra dialog.
Jag tycker inte detta är överskattat, underbart avsnitt som borde upphöjjas till skyarna och bli gud över oss alla.
VelocityBoy skrev:Jag tycker att avsnittet innehåller det bästa av alla de kategorier du tar upp...
Noggster skrev:Teo: "This line is mostly filler" är det väl ändå?
Tobbe_E vi har satt 11or, och det förtjänar det. Och jag har svårigheter att se hur någon inte kan gilla avsnittet, men folk kan väl tycka vad dom vill
Tobbe_E skrev:I nuläget så finns det ju faktiskt ingen här som inte tycker om avsnittet.
Översätter man en vanlig låt så är regeln att metern ska stämma, det ska åtminstone vara samma antal stavelser per rad och är det ett rim på originalspråket så ska det också vara ett rim i översättningen. Handlar låten bara om "Åh, vad jag älskar dig" eller "Åh, varför älskar du inte mig" så är det här inte så särskilt svårt. Översättaren gör litegrann som hon vill och ingen protesterar bara det blir ungefär som det var tänkt, att missa så grovt att de inte får fram kärleksbudskapet händer knappast.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare