Hade en extremt pissig dag men det var inget som lite OMWF inte kunde råda bot på.
Detta är ju en klockren...Oh? *förvirrad* 11? Absolut!! 11!! I och för sig är jag partisk, allt med steppdans är perautomatik bäst, alltid...Ljudet av steppjärn gör mig GLAD!! (leftovers from my days as tapdancer extraordinaire). Jag bör också tilllägga att jag lider av en sjukdom som gör att jag får rus av lycka när jag ser en MGM/50-tals musikal. Jag älskar de små hintarna (även om det bara är i mitt huvud) till dessa.
Den där avslutningen i soffan i Xander och Anyas nummer är misstäksamt likt något från Singing in the Rain (som för övrigt har de bästa dansnummrena...ever! Dawn får ursäkta

)
"That´s entertanment" är oxå en sång med Fred Astair mfl. som gjordes (tror jag) till en serie dokumentärer om, tja, MGM-musikaler.
"She ain´t got that swing" påminner om den alldeles underbara Duke Ellington(?) låten It don´t mean a thing(if it ain´t got that swing)
Men nog om det.
Älskar det här skimmret i bliderna (ljussättning?, exponeringsfilter I dono but it´s pretty) Det märks att det ligger en förtrollning över Sunnydale. Jag gillar överhuvudtaget hela iden med demonen. Way back when (på mellanstadiet) var historien om dansen på Horga?berget en stor favorit.
Anya är otorligt vacker i sin duett(?) med Xander, skulle kunna tävla med vilken Hepburn som helst.
Jag vet inte vad det är men Spikes
"The sun sets and she appers. Come to serenade me?"
får mig alltid att rysa ända upp i hårfästet!!
Tycker Dawns dans med träskallarn är...strangly erotic (men det kanske handlar mer om mig och mina undertryckta...what ever...)
Demonen är too cool. Jag menar: Han steppar (behöver inte tilllägga något mer)
Texterna är underbara!! Väldigt Btvs allvar och nonsens på samma gång.
"think this line is mostly filler"
"Tight embrace, tight embrace"
"Wish I could say the right words"(gudars vilken snygg slowmo btw)
"I tush the fire and it frezzes me, I look into it and it´s black" (en fungerande antites måste respekteras)
Regardless of previos statments: ASH ÄR COOLAST PÅ JORDEN!!! Allt han gör...så fort han öppnar munnen...så fort han är med i bild!!!! Hans "tell me" i Were Do We Go From Here AHHH!! UNDERBAR!!
Vad gäller de övrigas prestationer tycker jag de är...SÅ GULLIGA!!! De är inte perfekta men so what...Det gör det hela bara bättre.
Och ja just det. Hånglet på slutet. Nice. Här funkar de här att de sjunger på varandra (? om varandra?, över varandra?...kano!...?)
Två helt olika motiv som resulterar i samma sak (hot-hot-hot)
ursäkta den bedrövliga engelskan men jag är för uppe i varv för att bry mig!!