VelocityBoy skrev:Jag köper dock Joss förklaring allt Spike säger kan tolkas som att han ville få sin själ att man inte förstår det när man ser det ser första gången gör det inte, för min del, mindre troligt.
Intressant diskussion iaf.
VelocityBoy skrev:Tack för supporten Sharatec... jag tycker dock inte att hela sättet Spike fick tillbaka sin själ på blev sådär jättelyckat det kändes som att det behövde få ut honom ur Sunnydale innan Darth Rosenberg anlände och sen svalde den storylinen hela budgeten och Spikes scener kändes lite påklistrade och de episka striderna kändes inte så episka.
Idén som sådan att Spike skulle skaffa sig en själ för Buffys skull är dock en utav de finaste idéerna i hela serien...
VelocityBoy skrev:i det här fallet tycker jag dock att det är din förklaring som är långsökt (då menar jag den första) visst det hänger ihop som en teori men den känns en aning konstruerad (krystad)
VelocityBoy skrev:Intressant diskussion iaf.
noike skrev:Att Spike ville ha en själ passar in perfect tycker jag. Han tänker inte speciellt långt och är otålig. Han vill ha Buffy, men hon litar inte på honom. Hon litar på Angel. Ergo behövs det en själ.
noike skrev:Spike: "I'll be back. And when I do... things are gonna change."
Han kan redan skada Buffy, han kan ha ihjäl henne med chippet så varför vill han bli av med det?
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare