Lipton skrev:Nja men tror du verkligen att det har med kyssen att göra (lite tveksam)?
Hon är mitt i en fight, förtrollningen släpper, hon tittar förvånat upp och springer.
Lipton skrev:Angel spoiler?
I help the hopeless. I'm a vampire with a soul."
Är det Angel koppling måntro?
Lipton skrev:Stackars Buffy som kämpar emot sig själv och gör allt för att vara olycklig,
som även Spike säger åt henne vid något tillfälle.
Nyx skrev:Ang. varför Buffy springer iväg när hon får tillbaka minnet: jag upplever det som att hon drabbades av hela sin efter-graven-depression efter att ha haft ganska kul som "Joan the Vampire Slayer" och att hon då helt enkelt ville vara ensam med sin smärta. Hon vill inte tröstas av Spike, vill inte släppa in honom som hon ju faktiskt gjort vid ett par tillfällen redan under säsongen, kanske, som VB sa, för att hon är rädd att det skulle leda till ytterligare kyssar... (jahapp, nu höll jag med VB igen, börjar bli repetitivt). Buffys situation precis före förtrollningen hade ju just blivit än mer eländig eftersom Giles tänker lämna henne (som så många män tidigare i hennes liv - pappan, pojkvänner). Inte undra på att det gör ont!
Binchy skrev:Det är lite jobbigt att ha kommit in så här sent i Buffyforum, alla tankar man har medan man läser en tråd, och tänker skriva i sitt inlägg, har ju någon annan redan tänkt, när man läser vidare. Men jag är mycket glad att jag hittade hit, känns som att man genast fick 4-500 nya vänner.
WILLOW: Let Lethe's Bramble do its chore. Purge their minds of memories grim, of pains from recent slights and sins.
SPIKE: You need to give me asylum.
XANDER: I'll say.
RANDY: Oh, listen to Mary Poppins. He's got his crust all stiff and upper with that nancy-boy accent. You Englishmen are always so... Bloody hell! Sodding, blimey, shagging, knickers, bollocks, oh God! I'm English!
GILES: Welcome to the nancy tribe.
RANDY: 'Made with care for Randy.' Randy Giles? Why not just call me 'Horny Giles,' or 'Desperate for a Shag Giles'? I knew there was a reason I hated you!
JOAN: Monsters are real. Did we know this?
XANDER: Now I'm not sure what I am so bear with me here. Now I lay me down to sleep, uh, shabat Israel, uh, om, om.
GILES: Um, son. Come here. Um, please.
RANDY: Um...
GILES: Yes, um...
RANDY: Right.
GILES: Good, then.
RANDY: I must be a noble vampire. A good guy. On a mission of redemption. I help the hopeless. I'm a vampire with a soul.
JOAN: A vampire with a soul? Oh my god, how lame is that?
GILES: Come down, and we will go about fixing this in a sensible fashion!
ANYA: Sensible! You think it's sensible for me to go down into that pit of cotton-top hell, and let them hippity-hop all over my vulnerable flesh?
Bender skrev:Sen var det såklart sorgligt på slutet när Tara gav upp, Giles åkte iväg och Buffy var ensam på the Bronze. Väldigt vacker musik till allt också!
Spike: I must be a noble vampire. A good guy. On a mission of redemption. I help the helpless. I'm a vampire with a soul.
Buffy: A vampire with a soul? Oh my god, how lame is that?
Giles: As proprietor of a magic shop, I propose we fight them. We can use things here in the shop, you know, magic... tricks or whatever they're called.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare