Sen är det så kul att se ett Xander centrerat avsnitt. Nick får verkligen jobba hårt den här gången - och hans bror förståss! Och han gör det såååå bra!
Sen har vi ju Riley.... Jag vet att jag haft det här försvarstalet tidigare i ett annat forum, men jag känner att jag vill göra det här också, en gång för alla: Riley är logisk.
Jag är inte en stor Riley-fan (kan vi säga Träbock barn?), men man kan inte komma ifrån hur logisk han är. Han är den trygga, perfekta, trååååååkiga pojkvännen.... Den som alltid kommer. Den man snabbt som tusan bör gifta sig med... men som man kommer att gå under om man stannar hos.
Angel var Buffys första stora kärlek. Den där himlastormande världsomvändande och nästan självutplånande första stora. Den som ytterst sällan slutar bra. Sen kommer oftast en period av diverse 'lösa skott' - Parker - innan Snälla Killen kommer. Den kille man borde älska över allt annat, och man försöker verkligen, men... och i det här avsnittet säger ju Riley det också. 'Buffy älskar mig inte.'
Det här är ingen teori jag själv hittat på utan något som jag i många år pratat med mina tjejkompisar om, och det stämmer rätt så bra. Så min slutsats är: Riley är logisk.
Vad som kommer efter Snälla Killen?
Den optimala dödssexiga skitstöveln förståss!!