Och på den allvarliga sidan så insåg jag just hur härligt bra serien har varit sen Riley stack...
Sparvid skrev:monkeyboy skrev:Hur många gånger försöker jag inte telepatera "kasta en sten" till buffy där i slutscenen, man vill ju verkligen att han ska stanna bara för att man inte tål att se buffy ledsen...
Jag tänkte faktiskt detsamma nu idag, men så föreställde jag mig samtidigt att hon skulle råka missa med stenen och istället träffa någon vital del av helikoptermotorn...
dizzy skrev:Tänker på när Riley hälsar på och anfaller honom med en plast-stake!
dizzy skrev:What's that about!? Ge mig gärna lite förslag på varför Riley bara vill skrämmas lite i den situationen.
Det där med att Riley skulle vara en "once in a lifetime"-kille, pfft, där är Xander helt ute och cyklar.
Illyria, jag instämmer. Tycker inte heller att Riley är en "once in a lifetime".
malavel skrev:dizzy skrev:Tänker på när Riley hälsar på och anfaller honom med en plast-stake!
Den där meningen blir bara så fel på svenska.
Malavel skrev:dizzy skrev:What's that about!? Ge mig gärna lite förslag på varför Riley bara vill skrämmas lite i den situationen.
Eftersom Buffy inte vill döda Spike så vågar/vill väl Riley inte heller göra det. Och så kanske han själv inte vill döda en försvarslös varelse.
noike skrev:The true hero of the show has left us. He will be missed by those who matters.
Tänker på när Riley hälsar på och anfaller honom med en plast-stake!
Den där meningen blir bara så fel på svenska.
Off skrev:noike skrev:The true hero of the show has left us. He will be missed by those who matters.
Varför blev det ingen spinoff!?
dizzy skrev:Jaja, misstänkte ju att den inte skulle passera utan kommentarer.
Men jag tyckte det hade blivit ännu värre om jag översatte det till typ... plast-påle...???![]()
![]()
Binchy skrev:Inte ett av de mest lysande avsnitten. Det var väl inget direkt fel med Riley, men intressant var han ju inte. Att bli sur på Buffy för att hon i avgrundspaniken när Joyce blev sjuk inte ringde honom, det är lägre än Glocalnet (usel reklam förresten). Good ridance.
Binchy skrev:Inte ett av de mest lysande avsnitten. Det var väl inget direkt fel med Riley, men intressant var han ju inte. Att bli sur på Buffy för att hon i avgrundspaniken när Joyce blev sjuk inte ringde honom, det är lägre än Glocalnet (usel reklam förresten). Good ridance.
RILEY It's about me taking care of you. It's about letting me in, so you don't have to be on top of everything all the time.
BUFFY But I do. That's part of what a slayer is.
xAMNESIAx skrev:Har Buffy någon svaghet så är det att hon är oförmögen att se sina egna misstag. Det är alltid någon annans fel.
Binchy skrev:AKS, my goddess, just det retar mig också, vad gäller Riley. Han måste ju inse att han är tillsammans med en superhjälte, en stark, självständig kvinna, som klarat sig ur våldsamma knipor alldeles själv. Så hon behöver inte en MAN som tar hand om henne, det klarar hon bra själv. Hon vill ha en jämnlike, någon som kan ge igen, när hon behöver avreagera sig.
DAWN: You know ... "my boyfriend's a vampire" crazy crazy. (Riley nods) Every day was like the end of the world. She doesn't get all worked up like that over you.
DAWN: 'Alone time' always translates into 'get Dawn out of the house so we can have loud obnoxious sex.'
Xander looks like he wants to object, but doesn't. Anya smiles, then suddenly realizes something.
ANYA: (softly to Xander) Oh, does that mean we can't?
SPIKE: I wouldn't be here if I didn't have a good reason. As usual, I'm here to help you, and I - are you naked under there?
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare