1x01 Touched

It's not TV, it's HBO.

Hur touching?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
1
100%
8
0
Inga röster
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 1

1x01 Touched

Inläggav gaspode » ons apr 14, 2021 1:05

Written and directed by Joss Whedon.
Joss på HBO var ju lite av en våt dröm för några år seda, nu är det nästan lite med sorg man tar sig an pilotavsnittet av The Nevers.

Jag tyckte det var småtrevligt. Jag är inget fan av superkraften "uppfinnare", eller av "siare" för den delen, men gillade verkligen Mrs True, och kemin med Penance var lovande.
Avsnittet ville förklara mycket och jag tyckte väl att det var lite för mycket som avhandlades med småkrystad dialog, men nu är det mesta ur världen och vi kan fokusera på handlingen.

Ogillade egentligen inget med avsnittet, möjligen CGI-bilen och "rymdskeppet". Castingen är som oftast med Joss riktigt fin. Vi får se vad det blir av detta, 6 avsnitt är oerhört lite. Nästa avsnitt skrivet av Jane Espenson.

Nån mer som kollar och fortfarande droppar in på forumet?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: 1x01 Touched

Inläggav Tam » ons apr 14, 2021 10:25

"It's a start."

Det var jävligt många karaktärer att lära sig namnen på och världen kändes rik och spännande. Det var ingen knockout (det har väl inget av förstavsnitten i Joss serier varit) men jag mös.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Re: 1x01 Touched

Inläggav gaspode » ons apr 14, 2021 11:17

Den första långa scenen är ju förresten värd att nämnas. väldigt fin, ingen dialog och mycket information om karaktärerna ändå.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: 1x01 Touched

Inläggav adolvsson » sön apr 18, 2021 13:41

Känner att jag känner ungefär lika som er båda (även om jag verkligen gillar superkraften "uppfinnare"). Är också redan nyfiken på var serien kommer ta vägen, om den får en fortsättning. När Joss inblandning är så att säga avklarad.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: 1x01 Touched

Inläggav gaspode » sön apr 18, 2021 20:13

Showrunner för s2 är ju redan tillsatt men jag vet inte hur det funkar med HBO. Har fått för mig att säsong 2 är en done deal, men de borde ju rimligen vänta och se hur det går först :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » sön apr 18, 2021 23:21

gaspode skrev:Showrunner för s2 är ju redan tillsatt men jag vet inte hur det funkar med HBO. Har fått för mig att säsong 2 är en done deal, men de borde ju rimligen vänta och se hur det går först :)

Jag tror det. Hittar åtminstone inget om att säsong 2 skulle vara spikat. Och showrunner lär behövas ändå, i och med att säsong 1 är uppdelat i två delar (pga pandemi) gissar jag att arbetet med den här säsongen inte är riktigt över.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » fre apr 23, 2021 23:38

adolvsson skrev:
gaspode skrev:Showrunner för s2 är ju redan tillsatt men jag vet inte hur det funkar med HBO. Har fått för mig att säsong 2 är en done deal, men de borde ju rimligen vänta och se hur det går först :)

Jag tror det. Hittar åtminstone inget om att säsong 2 skulle vara spikat. Och showrunner lär behövas ändå, i och med att säsong 1 är uppdelat i två delar (pga pandemi) gissar jag att arbetet med den här säsongen inte är riktigt över.

huh, det hade jag missat. Filmade de alla 12 avsnitten med Joss vid rodret? Trodde han hoppade av inför säsong 2, att han skulle vara klar med säsong 1.

Nu stökar vi ner avsnittstråden här men let's face it, det är bara vi här ändå :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: 1x01 Touched

Inläggav noike » sön apr 25, 2021 20:58

Jag har för mig någon sa att han var ansvarig för de sex första avsnitten, och ersättaren för den andra halvan av säsongen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: 1x01 Touched

Inläggav adolvsson » sön apr 25, 2021 21:18

Gah! Jag skrev en rejäl textklump om det här men så råkade Nicklas posta mellan och sen... försvann saker. Jävla phpBB. Men! Joss var ansvarig för de tio första avsnitten, därefter kom avhoppet. Den nya showrunnern är ansvarig för säsongens två sista. Åtminstone manusmässigt. Jag gissar att det är en hel del med klippning och specialeffekter och sånt där som inte är färdigt och som hon också kommer ansvara för, även för Joss-avsnitten.

De första sex avsnitten kommer visas nu (de hade säkert kunnat visa fler men det finns tydligen en hyfsat naturlig narrativ brytpunkt där) och resterande avsnitt vid ett senare, ännu ej fastslaget, datum.

Och! På BF är det som bekant alltid rätt tråd.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm


Återgå till The Nevers Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron