hihi
Jag älskar att han fastnat för Spike TROTS din dragning till karaktären i fråga, för att inte nämna skådespelaren

dansdansdans skrev:när det är utomhus-scener, typ inne i stan så är nästan alltid coffee-shopen med! tänkt på det?
dansdansdans skrev:inte säga att nästkommande inte är bra i förväg för de som inte sett det. kan inte det räknas som nån sorts spoiler?
caffeineaddict skrev:HeY: Bara att hålla med, det är avsnittets höjdpunkt. Särskilt den lilla pausen mellan "I am a human being" och "Oh, stop the car". Hur lyckas Tony Head förmedla perfekt komisk timing t.o.m. med den kostymen? Och sen det där lilla ljudet som han gör när han tultar tillbaka till bilen efter att ha skrämt Maggie. Det slutar aldrig vara roligt.
Annars tycker jag inte att det är avsnittet är alls lika bra som det borde vara med tanke på att det fokuserar på Giles när han känner sig som minst behövd. För lite Ethan Rayne (varför ha med honom om man inte ska utnyttja honom ordentligt?) och ett för hastigt slut. Historien om ensamme Giles som känner sig utanför behövde berättas, men kunde ha berättats betydligt bättre. Idémässigt (inte demonbiten, men ett avsnitt om Giles som känner sig utanför) låter det som ett avsnitt som potentiellt skulle kunna dropkicka mig i hjärtstommen, men jag känner alldeles för lite här. Ett gäng lyckade skratt, främst då det som beskrivs ovan, är det avsnittet har att erbjuda och det är för lite när man behandlar det här ämnet. Långt ifrån värdelöst, men ett misslyckande.
Absoluta höjdpunkten är när monster-Giles springer ut ur bilden eftersom han ser professor-kärringen (ja, det är en otäck kärring) och jagar henne några meter. Sedan återvänder han mycket nöjd till Spike i bilen. Hysteriskt!
Nästan lika kul är när Giles först träffar på Spike på kyrkogården, och man ser hur Spike -- i flyttartagen -- står och mäter utsidan av en krypta med måttband.
mmmf skrev:eller så har UC Sunnydale ovanligt givmilda antagningskrav.
Spike: Good times. Go with it.
ETHAN: I wouldn't say that. I wouldn't say that at all. In fact, Ripper, old mate, I'd say something rather interesting was about to hap-
GILES: Did someone--?
ETHAN: Oh, bugger! I thought you'd gone!
RILEY: You're really strong. Like Spider-Man strong.
BUFFY: Yeah. But I don't stick to stuff.
RILEY: But give me another... oh... week to get ready. And I'll take you down.
GILES: If you lead a child by the hand, then they'll never find their own footing.
Han är inte längre den han en gång var, och i sann Buffyanda blir han då bokstavligen inte den han var.GILES: The world has past us by. Someone snuck in and left us a couple of has-beens in our place.
BUFFY: Hey. I didn't hear you come in last night. Where were you?
WILLOW: The chem lab, by myself!
A bear skrev:det är härligt att se seriens två bästa skådisar sparra
VelocityBoy skrev:Jag skulle vilja addera SMG till bästa skådespelarna iofs men annars håller jag med.
JRT skrev:VelocityBoy skrev:Jag skulle vilja addera SMG till bästa skådespelarna iofs men annars håller jag med.
Tänker vi på olika sparringar (kul böjning på svenska)? Den enda jag minns i det här avsnittet är Buffy/Fishboy - och den sistnämnda förtjänar verkligen inte att kallas en av seriens två bästa skådespelare.
JRT skrev:Tänker vi på olika sparringar (kul böjning på svenska)? Den enda jag minns i det här avsnittet är Buffy/Fishboy - och den sistnämnda förtjänar verkligen inte att kallas en av seriens två bästa skådespelare.
Giles och Spike och det är härligt att se seriens två bästa skådisar sparra
A bear skrev:JRT skrev:VelocityBoy skrev:Jag skulle vilja addera SMG till bästa skådespelarna iofs men annars håller jag med.
Tänker vi på olika sparringar (kul böjning på svenska)? Den enda jag minns i det här avsnittet är Buffy/Fishboy - och den sistnämnda förtjänar verkligen inte att kallas en av seriens två bästa skådespelare.
Sparring i utökad betydelse; tänker på all verbal sparring som Spike och Giles ägnar sig åt avsnittet igenom.
- Picked up a tail.
- Just a little one. Hurts when I sit.
Capt. Peroxide skrev:Lite intressant med att de plockar med Ethan till ett hemligt detention center, nuförtiden när det finns lite större medvetenhet om vad det egentligen innebär. Orange overall, liten bur, förnedring dygnet runt.
GILES (om Walsh): She's awful. She said I was an absent male role model. Absent, my arse. I'm twice the man she is.
Spike: How ya feeling, mate?
Giles: Like snapping necks until everyone is dead.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare