Tob skrev:S4 är nere i en svacka. Humorn fungerar inte lika bra som i de första avsnitten. The Inititive känns inte alls lika intressant nu som i det tidigare avsnitten. Buffy tyr sig till Riley och börjar glida ifrån det övriga gänget, det känns inte alls roligt även om det är en trovärdig utveckling så känns det inte intressant alls.
Praktexemple är scenen på The Bronze, när Buffy kommer försent, har med sig Riley och Iniative grabbarna och sedan börjar det pipa och Buffy måste lämna dem.
Sen Adam, han känns verkligen fullständigt ointressant, i jämförelse med The Mayor och Angelus, ja tom i jämförelse med Mästaren.
Anya: Five
Xander: Ahn, I keep telling you: four's the max and only if you have an ace.
Anya: Okay, four.
Xander: Let's see the ace.
Anya: (sighs) Three. (gives up the cards) What a stupid game.
Anya: Just skip this part and tell him you want money to buy me pretty things. He'll understand.
GILES: Remind me. Why should I help you?
SPIKE: Because you do that. You're the goody-good guys. You're the bloody freaking cavalry.
GILES: No, you can come up with a better answer than that. Why should *I* help *you*?
SPIKE: Ooh! Because I helped you! When you turned into that Fyarl demon, I helped you, didn't I?
GILES: And that was out of the, um, evilness of your heart?
SPIKE: Oh, hell no. I made you pay me-- You right bastard.
I Buffy är det där aldrig en ursäkt. Man offrar inte goda människor för majoritetens hypotetiska väl.WALSH: It's for the greater good. He'll see that.
FAITH: Isn't it crazy how slayin' just always makes you hungry and horny?
Grr Argh! Go Fish är ju skitbra! Teachers Pet däremot: ughaCapt. Peroxide skrev:Alltså, SÅ uselt är ändå inte det här avsnittet ändå. Samma gäng gjorde trots allt "Go Fish" och den där gräsliga om bönsyrsan.
Buffy: My God. You said it was big. You told me, but you never said it was huge!
Riley: I don't like to brag.
AKS skrev:Ett okej avsnitt inte mer. Det har ju trots allt några bra scener, tycker t ex om hur sexscenen klipps ihop med fightscenen. Verkligen nåt man "märker", men inte märker på det tråkiga "hey, jag kan se micken"-viset.Har också fått för mig att jag föredrar detta avsnitt framför andra delen i dubbelavsnittet (Goodbye, Iowa). Vi får se imorgon.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare