Dollhouse, Dollhouse nu är det slut och det är synd. Jag tycker om serien rakt igenom nu, visst vissa episoder har några tunna ark men helt okej om man är såld till resten.
Epitaph One var bättre när det gällde storytelling men kan förstå att det måste vara svårt att klämma in massa saker i de sista 43 minuterna, jag önskar att seriefinalen var längre. Ungefär samma sak tycker jag om The Hollow som också är ett smockfullt litet paket.
Okej, vad jag tycker om avslutningen då. Gillar inte alls början, känns inte som Dollhouse utan som en B-Action rulle av något slag. Stör mig på hon som spelar Mini Echoe.
Vilket trevligt ställe de har skaffat ute på landet, Priya och Tony har en son! Men vad fan är det där för metall plates Tony har i ansiktet (Älska Alphas kommentar) han såg nästan bad guy ut. Kändes lite fientligt när pansarvagnen drev in utanför huset. Det är synd vad som hänt mellan honom och Priya, deras son vet inte ens vem Tony är men det fixades till slut.
Jag hade gärnat velat se hur Alpha gått igenom denna utveckling till att bli en fighter för den goda sidan. Han skulle varit med i Epitaph One, hans namn nämns ju men coman! Det är Alpha vi snackar om.
Avsnittet kickade igång rejält när de tog sig tillbaka till Dollhouse som Alpha byggt upp igen. Här ska Topher Brink åter lugna sina tankar och komma på lösningen på problemet. Jag kan knappt tåla att se honom sådär sinnesjuklig, fan han har gått igenom för mycket. Skönt att se honom le "Thank you" när han ser klippet av Bennet. Jag vet inte hur det är men hjälpte det hon förklarade i klippet med the wipe back techen? Ingen sista fiende här vilket är underligt för en joss serie. Okej de var de två idioterna som ville bli Megas.
Oj, glömde Pauls död! Inte redo för den, så snabbt och oväntat.
Buffy S7 Som Anya i Buffy Chosen. För Echoes utbrott behövdes detta, Så sjukt sorgligt när hon bryter ut i ett argsint grått "I'm always alone!" Jäklar! Det ena tragiska efter det andra för Topher är den som ska detonera the wipe back techen och GAAAAAAh, här var det strålande gjort, han vänder sig om och ser fotona på alla, "Huh

" Sen går taket i luften och världen blir som den ska igen. Sen oroade jag mig för Echoe lite faktiskt, vart ska hon ta vägen med allt nu? Trodde det var planerat att hon skulle rensa sig själv och somna in för evigt eller något sånt. Istället printar hon in fantasins funktion, för det var det väl? Känns rätt eftersom hon berättade för Adelle tidigare att hon aldrig fantiserar. Nu kan hon göra det och minnas och drömma om Paul och gå vidare. Hur hon gör det får vi aldrig veta, sista scenen var awesome. Hon går och tillbaka till sovkapslarna, lägger sig ner och ser fridfull ut innan hon stänger ögonen. Fint.
Tack Joss för en grym serie!