1x01 Ghost

Den första av förhoppningsvis många säsonger av Dollhouse.

Vad tyckte du? Kan Joss göra fel?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
3%
4
2
7%
5
2
7%
6
4
14%
7
8
28%
8
7
24%
9
4
14%
10
1
3%
 
Antal röster : 29

Inläggav A bear » tis feb 17, 2009 0:57

De kanske bara har max 26 åt gången?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis feb 17, 2009 0:59

A bear skrev:De kanske bara har max 26 åt gången?

Det var det jag menade med ersättningen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tis feb 17, 2009 1:05

noike skrev:
A bear skrev:De kanske bara har max 26 åt gången?

Det var det jag menade med ersättningen.

Aha...
Dessutom lär det väl vara en del bortfall och lediga platser.
Tänk om de tagit svenska alfabetet...Örjan Ärling Åke...eller vad det nu är. :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » tis feb 17, 2009 1:05

noike skrev:
A bear skrev:De kanske bara har max 26 åt gången?

Det var det jag menade med ersättningen.

Du sa att han bytt ut en modell, och jag undrade om jag ramlat in i Top Model-tråden. :P
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » tis feb 17, 2009 1:08

sfinx skrev:
noike skrev:
A bear skrev:De kanske bara har max 26 åt gången?

Det var det jag menade med ersättningen.

Aha...
Dessutom lär det väl vara en del bortfall och lediga platser.
Tänk om de tagit svenska alfabetet...Örjan Ärling Åke...eller vad det nu är. :rolleyes:

:D Eliza kunde möjligen spela en Erik, men Dichen Lachman ser inte ut som en Sigurd.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis feb 17, 2009 1:33

A bear skrev:Du sa att han bytt ut en modell, och jag undrade om jag ramlat in i Top Model-tråden. :P

Ja. Du vet, en nyare Ford Sierra med bättre motor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tis feb 17, 2009 1:35

noike skrev:
A bear skrev:Du sa att han bytt ut en modell, och jag undrade om jag ramlat in i Top Model-tråden. :P

Ja. Du vet, en nyare Ford Sierra med bättre motor.

Echo-friendly?

Om Alpha visar sig vara Echos kärleksintresse för säsongen, är det då fel att kalla honom Alpha Romeo?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis feb 17, 2009 1:51

A bear skrev:Om Alpha visar sig vara Echos kärleksintresse för säsongen, är det då fel att kalla honom Alpha Romeo?

Nejdå. Då kan vi få in en romantisk scen där de blir jagade genom en galleria av baddies i en sportbil också. :D
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » tis feb 17, 2009 1:55

:D Jag tycker alla skulle heta Foxtrot.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Rombat » tis feb 17, 2009 1:56

Eller Zulu.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » tis feb 17, 2009 1:57

A bear skrev:
noike skrev:
A bear skrev:Du sa att han bytt ut en modell, och jag undrade om jag ramlat in i Top Model-tråden. :P

Ja. Du vet, en nyare Ford Sierra med bättre motor.

Echo-friendly?

Om Alpha visar sig vara Echos kärleksintresse för säsongen, är det då fel att kalla honom Alpha Romeo?

You... kill me. I am killed.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis feb 17, 2009 1:58

Om de tar sig igenom hela serien utan att yttra frasen "Whiskey, Tango, Foxtrot" blir jag besviken.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Rombat » tis feb 17, 2009 7:06

Nu vet jag vad jag ska skrika varje gång det är en bra scen iaf: Bravo! Bravo!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Garim » tis feb 17, 2009 18:43

noike skrev:
A bear skrev:
sfinx skrev:Måste ALPHA vara en person?

Tror inte det sagts här tidigare? Dockorna är döpta efter amerikanska bokstaveringsalfabetet. Alpha är väl gissningsvis #1, vilket skulle göra Echo till #5 och Sierra till #19.

I castinglistan är Victor en regular så det där med bokstavsordning stämmer nog inte. Om det inte är så att Sierra bytte ut en tidigare "modell".

casting och karaktärs-spoiler:
Fast "Victor" skulle ju spelas av Enver Gjokaj, men nu spelar ju Enver Gjokaj "Lubov" istället. Jag skulle tro att det inte finns någon "Victor" just nu, fast jag hoppas på att få se lite manliga dolls.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav eynosh » tis feb 17, 2009 21:29

Hade velat ha lite mer med dom andra karaktärerna och lite mindre om förlovningen. Det vi fick se nu blev en blandning av Fringe och Knight Rider med en släng av damages i det hela.

Fortsätter se pga Joss. Hade övergett den annars.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav noike » tis feb 17, 2009 21:31

Var kommer Knight Rider in i det hela? Missade jag en talande bil någonstans, damnbit, hur kunde jag vara så ouppmärksam?!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis feb 17, 2009 21:43

Du missade inte en talande bil, men däremot David Hasselhoff i rollen som siminstruktör. Han syns i bakgrunden i scenen vid båten. Dåligt minne eller?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tis feb 17, 2009 21:52

eynosh skrev:Det vi fick se nu blev en blandning av Fringe och Knight Rider med en släng av damages i det hela.

Va? Jag har sett ett flertal avsnitt av alla tre - okej, alla av två och några Knight Rider, om det ska vara helt korrekt - och va? Jag ser inte var du kommer ifrån, inte alls.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis feb 17, 2009 21:53

AKS skrev:Du missade inte en talande bil, men däremot David Hasselhoff i rollen som siminstruktör. Han syns i bakgrunden i scenen vid båten. Dåligt minne eller?

Nu driver du med mig. Meningen "Du missade inte en talande bil, men däremot _____________ i rollen som siminstruktör" makes no sense! Det saknas ett subjekt!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eynosh » ons feb 18, 2009 0:39

adolvsson skrev:
eynosh skrev:Det vi fick se nu blev en blandning av Fringe och Knight Rider med en släng av damages i det hela.

Va? Jag har sett ett flertal avsnitt av alla tre - okej, alla av två och några Knight Rider, om det ska vara helt korrekt - och va? Jag ser inte var du kommer ifrån, inte alls.

Flashbacken i början - Damages-känsla
Polisen efter suerduperhemliga dollhouse som har massa pengar - Fringe
Förlovningen, kidnappare massa pang pang - Knight Rider

noike: Knight Rider är mer än en talande bil.

Fredrik: Knight Rider har tagit sig och är faktiskt helt ok just nu.

Det känns som att detta är något som vem som helst hade kunnat göra (för tillfället) Joss är bättre än så och därför blev jag besviken.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Zaxx » tor feb 19, 2009 1:22

Är det bara jag som är besviken?

Tyckte den kändes otroligt stel... Det första jag riktigt störde mig på var hur lite de måste ha lagt ner på kulisser och rekvisita. Maskinen där han stoppade in hdd:n för att utvinna data såg riktigt dålig ut, eller ja hela den grejen.

Sen själva huset var verkligen en "on the set" känsla över... med väggar som såg ut att kunna braka ihop när som helst.

Gillade inte alls karaktärerna... vet inte varför men det var bara "fel"....

Dock är det härligt att Joss är igång igen, hoppas på att det blir bättre framöver... det får en 5:a av mig!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tor feb 19, 2009 8:20

Zaxx skrev:Är det bara jag som är besviken?


eynosh verkar ganska besviken...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » tor feb 19, 2009 10:46

Zaxx skrev:... med väggar som såg ut att kunna braka ihop när som helst.

I intervjuer har man kunnat läsa om hur fantastiskt alla tycker att DH:s set varit, med riktiga väggar i trä osv, alltså inte fuskväggar :P
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav HeY » fre feb 20, 2009 3:04

Riktiga väggar som ser fusk ut är det nya svarta.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » lör feb 21, 2009 1:54

Garim skrev:
Zaxx skrev:... med väggar som såg ut att kunna braka ihop när som helst.

I intervjuer har man kunnat läsa om hur fantastiskt alla tycker att DH:s set varit, med riktiga väggar i trä osv, alltså inte fuskväggar :P

Ne kanske är fint hantverk, men jag tyckte verkligen det kändes falskt på ett dåligt sätt om du fattar vad jagmenar.

Det nya svarta som sagt ;)

AKS: Missade att den lille mannen tyckte som jag ibland... :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » lör feb 21, 2009 4:06

Helt uppenbart har Sebastian en alldeles för bra TV, vilket gör att det känns lite för verkligt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav lilith » sön feb 22, 2009 13:30

Garim skrev:
noike skrev:
A bear skrev:
sfinx skrev:Måste ALPHA vara en person?

Tror inte det sagts här tidigare? Dockorna är döpta efter amerikanska bokstaveringsalfabetet. Alpha är väl gissningsvis #1, vilket skulle göra Echo till #5 och Sierra till #19.

spoiler karaktär/casting:
I castinglistan är Victor en regular så det där med bokstavsordning stämmer nog inte. Om det inte är så att Sierra bytte ut en tidigare "modell".

Fast "Victor" skulle ju spelas av Enver Gjokaj, men nu spelar ju Enver Gjokaj "Lubov" istället. Jag skulle tro att det inte finns någon "Victor" just nu, fast jag hoppas på att få se lite manliga dolls.

Nu vet jag inte vad "reglerna" säger för dessa avsnittstrådar, men jag kan lukta en möjlig spoiler i den här diskussionen....

Snälla använd spoilermarkeringar när ni diskuterar casting, vad som sagts i intervjuer etc, som kan leda till att handling avslöjas. Jag gillar att bara se det som det är utan att veta i förväg vad allt ska föreställa vara.

(spoiler 1.02) Först nu VET man att Alpha är en person.Innan dess kan det väl få vara en överaskning/mysterium till nästa avsnitt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » sön feb 22, 2009 14:35

lilith skrev:Snälla använd spoilermarkeringar när ni diskuterar casting, vad som sagts i intervjuer etc, som kan leda till att handling avslöjas. Jag gillar att bara se det som det är utan att veta i förväg vad allt ska föreställa vara.

Jag ser det som skillnad mellan gästskådespelare och fasta.

(spoiler 1.02) Först nu VET man att Alpha är en person.Innan dess kan det väl få vara en överaskning/mysterium till nästa avsnitt.

Ja, men vi måste väl få spekulera? Det jag har läst om serien gäller uppenbarligen inte längre så jag har ingen aning om hur det kommer vara.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » sön feb 22, 2009 14:45

noike skrev:
lilith skrev:Snälla använd spoilermarkeringar när ni diskuterar casting, vad som sagts i intervjuer etc, som kan leda till att handling avslöjas. Jag gillar att bara se det som det är utan att veta i förväg vad allt ska föreställa vara.

Jag ser det som skillnad mellan gästskådespelare och fasta.

Du missar poängen. Det är inte så illa att spilla vem som ska vara med. Men i diskussionen här ovan om vem som spelar vem och vilket namn den är listan under, ja, i det här fallet kan det ju leda till en tanke om framtida story lines. Eller hur. Det vill jag gärna ska vara ospoilat när jag väl ser det.


(spoiler 1.02) Först nu VET man att Alpha är en person.Innan dess kan det väl få vara en överaskning/mysterium till nästa avsnitt.

Ja, men vi måste väl få spekulera? Det jag har läst om serien gäller uppenbarligen inte längre så jag har ingen aning om hur det kommer vara.
Klart man kan spekulera! Men om spekulationen helt klart bygger på nåt man läst någon annastans (manus/intervjuer etc) ÄR det ju spoilrigt. Och kan väl då spoilermarkeras. Så brukar vi väl göra?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » sön feb 22, 2009 14:53

lilith skrev:Men om spekulationen helt klart bygger på nåt man läst någon annastans (manus/intervjuer etc) ÄR det ju spoilrigt. Och kan väl då spoilermarkeras. Så brukar vi väl göra?

Okej jag hänger med hur du menar. (spoiler 1.02) Fast det är helt klart nu att använda originalmanuset som basis är att använda gamla BSG för att förutspå nya. Det blir bara helt fel. Fullt möjligt att de kommer ta upp vissa småsaker men allt jag har pratat om här är nu helt bortblåst.
Men point taken.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till Dollhouse Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron