Noggster skrev:Never understimate the power of Barry White.
En härlig scen (särskilt pga Barry), men det blev lite väl mycket Dawson's Creek där. Som om en 18-årig kille skulle tacka nej till sex? Inte i den här dimensionen.

Noggster skrev:Never understimate the power of Barry White.
caffeineaddict skrev:Mönsterstudent: Men det är ändå Oz. Som känner Willow väl nog för att veta att han inte tackar nej för all framtid utan att "all good things come to those who wait". Åtminstone i det här fallet. Jag har inga problem med att tro det. Har du svårt att tro att Xander håller sig borta från Buffy i BB&B också?
jvc_man skrev:Det jag tycker é underligt (det var många detaljer i detta avsnittet som jag tyckte var underliga) är att Angel står vid soluppgången o skall dö - Buffy kommer o försöker snabbt rädda honom - det tar tid - allt blir bra - de tar en promenad i stan - forfarande ingen sol!?
A bear skrev:Jag köper inte det. Nej nej nej, jag köper inte det. Om allt som behövdes för att vampyrer skulle kunna vandra omkring mitt på dan var att det var rejält mulet skulle brittiska öarna befolkas helt och hållet av Spikear. Solförmörkelse - det köper jag. Moln, om än aldrig så tjocka (och sedan när innebär snöstorm att det blir nattsvart?!?), NEJ. Äckligaste, sockersötaste, dummaste slutet i Buffyverse.
jvc_man skrev:Nje, bra slut!! Men köper inte iheller att molnen täcker solstrålarna från att nå ner till marken (vampyrerna). Dock så tror jag snarare att solen inte hann gå upp...
Riktigt bra avsnitt o slut!
Buffy: (begging frantically) Angel, please, the sun is coming up!
Weatherman: Sunnydale residents shouldn't expect to see the sun at all today.
CheeseGuy skrev:PTB kanske?
caffeineaddict skrev:(Angel S4):Med allra största sannolikhet PTB (eller Jasmine), eftersom de vet vilken roll han ska spela för dem i framtiden.
latarmig skrev:För min del funkar det här slutet. Visst är det sockersött, vilket i vissa serier är ett problem, men BtVS är vanligtvis så hemsk att när det någon gång blir lite gulligt så är det välkommet
Binchy skrev:Såg detta igen idag och retade mig då också på att det ena stunden är bråttom att få bort Angel från den uppgående solen, och senare verkar de ha stått i flera timmar vid den där klippan innan de går inne i stan. Det ligger VÄLDIGT mycket snö överallt för att bara ha snöat 10-20 minuter. Snön på marken ser också mest ut som skum från bransläckare, det är liksom vågmönster i den.
OK, magisk snö kan väl förklara en hel del (eller ett tv-team som är vana att bo i Kalifornien där de bara ser snö på bild eller på semesterresor).
Zaxx skrev:Binchy skrev:Såg detta igen idag och retade mig då också på att det ena stunden är bråttom att få bort Angel från den uppgående solen, och senare verkar de ha stått i flera timmar vid den där klippan innan de går inne i stan. Det ligger VÄLDIGT mycket snö överallt för att bara ha snöat 10-20 minuter. Snön på marken ser också mest ut som skum från bransläckare, det är liksom vågmönster i den.
OK, magisk snö kan väl förklara en hel del (eller ett tv-team som är vana att bo i Kalifornien där de bara ser snö på bild eller på semesterresor).
O vart tog solen vägen ?
caffeineaddict skrev:Zaxx skrev:Binchy skrev:Såg detta igen idag och retade mig då också på att det ena stunden är bråttom att få bort Angel från den uppgående solen, och senare verkar de ha stått i flera timmar vid den där klippan innan de går inne i stan. Det ligger VÄLDIGT mycket snö överallt för att bara ha snöat 10-20 minuter. Snön på marken ser också mest ut som skum från bransläckare, det är liksom vågmönster i den.
O vart tog solen vägen ?
Snömolnen täckte den? Det var ju det som var hela poängen med snön.
A bear skrev:caffeineaddict skrev:Zaxx skrev:Binchy skrev:Såg detta igen idag och retade mig då också på att det ena stunden är bråttom att få bort Angel från den uppgående solen, och senare verkar de ha stått i flera timmar vid den där klippan innan de går inne i stan. Det ligger VÄLDIGT mycket snö överallt för att bara ha snöat 10-20 minuter. Snön på marken ser också mest ut som skum från bransläckare, det är liksom vågmönster i den.
O vart tog solen vägen ?
Snömolnen täckte den? Det var ju det som var hela poängen med snön.
Och det förklarar fortfarande inte varför vampyrer överhuvudtaget kommer till Kalifornien i stället för att hålla sig norr om XX:e breddgraden och kunna vara ute dygnet om om vintern. Nä, fånigt fånigt fånigt.
Zaxx skrev:Binchy skrev:Såg detta igen idag och retade mig då också på att det ena stunden är bråttom att få bort Angel från den uppgående solen, och senare verkar de ha stått i flera timmar vid den där klippan innan de går inne i stan. Det ligger VÄLDIGT mycket snö överallt för att bara ha snöat 10-20 minuter. Snön på marken ser också mest ut som skum från bransläckare, det är liksom vågmönster i den.
O vart tog solen vägen ?
caffeineaddict skrev:A bear skrev:Och det förklarar fortfarande inte varför vampyrer överhuvudtaget kommer till Kalifornien i stället för att hålla sig norr om XX:e breddgraden och kunna vara ute dygnet om om vintern. Nä, fånigt fånigt fånigt.
Det finns säkert sådana också. Men vafan, man kan ju inte bara äta eskimåer och samer hela tiden och ett förmodat party animal som Spike skulle inte nöja sig med en spark, en stjärtlapp och en mössa med öronlappar.
Jenny/The First: You have no idea what you're dealing with.
Buffy: (dripping with sarcasm) Lemme guess. Is it... evil?
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare