Gillar den här även om Pete och Debbie är tråkiga.
Älskar Buffys min när hon första gången ser Angel och när han senare kramar henne.
Ler alltid pga:
Willow: I think we broke her
jvc_man skrev:Xander kan jag inte få nog av (låter kanske underligt)
Buffy: 'One night after supper, the lead dog turned up a snowshoe rabbit. The dog lay down low to the race, his body flashing forward, leap by leap.'
Mr. Platt: Well, love becomes your master, and you're just its dog.
Buffy: I remember. So he would've been down there for hundreds of years.
Giles: Yes.
Buffy: Of torture.
Giles: It would take someone of extraordinary... will and character to
survive that and, uh, retain any semblance of self. Most likely, he'd be, be a monster.
Buffy: A lost cause.
Giles: Maybe. Maybe not.
Angel: Buffy?
Buffy: '...yet he retained his wildness and wiliness.'
Donny: [singing] Scotty doesn't know. Scotty doesn't know!
Scotty doesn't know, Scotty doesn't know!
Jo, jag har för mig att det var originaltiteln. KOmmer inte ihåg varför det ändrades däremot men för mig känns "All Men Are Beasts" inte direkt som ett namn på ett Buffyavsnitt.Nyx skrev:Håller på att läsa boken Slayer Slang just nu (bokrea på Sf-bok ;) ) och däri refereras detta avsnitt som "All Men Are Beasts"!? Var detta originaltiteln på avsnittet och varför har det isåfall ändrats?
noike skrev:Jo, jag har för mig att det var originaltiteln. KOmmer inte ihåg varför det ändrades däremot men för mig känns "All Men Are Beasts" inte direkt som ett namn på ett Buffyavsnitt.Nyx skrev:Håller på att läsa boken Slayer Slang just nu (bokrea på Sf-bok) och däri refereras detta avsnitt som "All Men Are Beasts"!? Var detta originaltiteln på avsnittet och varför har det isåfall ändrats?
Nyx skrev:Håller helt med dig. Alldeles för abrupt, aggressivt och icke-metaforiskt för att låta som en avsnittstitel!
fripp21 skrev:Nyx skrev:Håller helt med dig. Alldeles för abrupt, aggressivt och icke-metaforiskt för att låta som en avsnittstitel!
Men enligt fripp21 fångar det essensen av avsnittet.
Mr Chase skrev:And where on earth did he get his pants if he was supposed to be this wild beast after he literally came back from hell in the buff, so to speak?
mmmf skrev:Till sist kände jag mig tvungen att registrera mig för att prata om... Angels brallor.
noike skrev:mmmf skrev:Till sist kände jag mig tvungen att registrera mig för att prata om... Angels brallor.
Jag gillar den här personen.
Binchy skrev:Söt avatar har han/hon/det också!
Binchy skrev:noike skrev:mmmf skrev:Till sist kände jag mig tvungen att registrera mig för att prata om... Angels brallor.
Jag gillar den här personen.
Söt avatar har han/hon/det också! Off to Presentationslänkarna med dig, mmmf, så vi kan få reda på AAALLT om dig.
Återkommer om ett ögonblick, ska bara leta reda på länkarna...
Och här är de: Presentationslänkar.
mmmf skrev:noike skrev:Binchy skrev:Söt avatar har han/hon/det också!
"Söt" är inte ett ord jag skulle använt, demonaktig däremot. Men det passar ju in här.
Min tanke också...[/off topic]
Det är ju post-unibrow, så det kunde sett värre ut.noike skrev:Binchy skrev:Söt avatar har han/hon/det också!
"Söt" är inte ett ord jag skulle använt, demonaktig däremot. Men det passar ju in här.
mmmf skrev:Tack för tipset, men jag tänkte försöka skriva några fler inlägg innan jag ger mig på nån sorts presentation. För ingen bryr sig ju om en komplett newbie, inte sant? Dessutom är det mycket roligare att gissa.
ey skrev:mmmf skrev:Tack för tipset, men jag tänkte försöka skriva några fler inlägg innan jag ger mig på nån sorts presentation. För ingen bryr sig ju om en komplett newbie, inte sant? Dessutom är det mycket roligare att gissa.
vi vill veta allt, helst nu!
ey skrev:
(om du inte är en ond ponny dvs)
Binchy skrev:
Word!!! Du har ju skrivit flera stycken inlägg nu, så någon komplett newbie är du ju inte, ju!
mmmf skrev:ey skrev:
Ond ponny?Binchy skrev:
Word!!! Du har ju skrivit flera stycken inlägg nu, så någon komplett newbie är du ju inte, ju!
Nej, nu kvalificerar jag kanske mer som mysterious stranger?
(Som redan har börjat förfesta inför kvällens övningar, och som därför inte borde trasha den här avsnittstråden mer nu.)
Binchy skrev:mmmf skrev:ey skrev:
Ond ponny?Binchy skrev:
Nej, nu kvalificerar jag kanske mer som mysterious stranger?
(Som redan har börjat förfesta inför kvällens övningar, och som därför inte borde trasha den här avsnittstråden mer nu.)
Äsch, trashar trådar gör vi hela tiden här. Off topic is on topic. Kolla bara Klassikertråden, sista sidan, vad caffeineaddict, en av våra moderatorer, säger i ett inlägg där:
http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1436&postdays=0&postorder=asc&start=174
Binchy skrev:Whooohoo, en trettio-plussare till!
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare