3x07 Revelations

Här pratar vi mest om Säsong 3

Bäst eller snebra?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
3
10%
6
3
10%
7
8
26%
8
10
32%
9
6
19%
10
1
3%
 
Antal röster : 31

3x07 Revelations

Inläggav Zaxx » ons feb 18, 2004 22:44

Jag såg precis om avsnittet... GRYMT bra var det.. kommer inte ihåg detta så bra.. men jag gillade det starkt!

Faith som man ser på lite annorlunda här, när man vet vad som händer spelar en mkt bra roll.. det är starkt jobbat!..

Angel gör oxå ganska bra ifrån sig.. likaså alla andra skådespelare.. DOH!

Det lilla snacket gänget har i slutet har en charm som inte är utav denna värld.. konstigt, det är inget märkvärdigt igentligen... tror det har ngt med Oz min att göra ? haha jag e sjuk....
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » ons feb 18, 2004 22:49

Det jag älskar mest här är definitivt Giles scen på sitt kontor med Buffy. Alldeles briljant skådespel från Tony Head här. En av mina absoluta favorit-Giles-scener.

Sen så älskar jag även att Nicky Brendon (THE ZEPPO FOREVER!) får visa sina mer dramatiska skådespelarsidor här. Han är gryyymt bra. Älskar främst blicken han ger Faith när de bestämmer sig för att döda Angel.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noggster » ons feb 18, 2004 22:50

Jodå ett bra avsnitt, även om jag finner den där Glove of Mynhegon väldigt bizarr.. Skjuta blixtar på folk, känns lite som Batman.

Fast det var en självklart bra handling där man får se Faith slåss mot Buffy för första gången tror jag(?)

CATFIGHT!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons feb 18, 2004 22:52

Ja, just det, det måste tilläggas: väldigt snygg fightscen på slutet!

Och så är Willow så underbar när hon känner sig skyldig över att hon är otrogen med Xander (med all rätt iofs, men ändå... Willow-pain = my pain).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » ons feb 18, 2004 22:54

Noggster... spoilermärk din tag!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » ons feb 18, 2004 23:07

Glad nu eller Zaxx? hihi
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » ons feb 18, 2004 23:39

hurra.. Noggster är min hjälte!.. det är inte många som har spoiler i sin tag ? hehe
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » ons feb 18, 2004 23:47

Var ska man dra gränsen för vad som ska spoilermärkas då Zaxx? Ska en s06grej spoilermärkas bör ju i rimlighetens namn allt efter s01e01 spoilermärkas ifall det finns någon som inte sett det.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » ons feb 18, 2004 23:51

ja men det där... det skulle fått mig att börja fundera.. medans ex. din inte alls spelar så stor roll i det stora hela! ?

fast... oandra sidan när jag sett klart serien kommer jag förmodligen inte vara såhär spoilerfientlig.. så tacka mig nu, ni som INTE sett klart serien!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tor feb 19, 2004 0:33

Tycker faktiskt Zaxx har en poäng där... Noggsters sig hade ett visst spoilervärde (alltså avslöjade vissa utvecklingar i handlingen), medan t.ex. min eller Offs sigs bara är, well, bra citat som inte har något att göra med handlingen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor feb 19, 2004 0:38

Håller med. Jag var lite bråksugen bara.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinder » tor feb 19, 2004 1:26

Då är min fundering bara, borde inte Noggster även nämna vilket avsnitt eller säsong hans sig spoilar så att folk vet när de kan läsa den eller ej?
Känns som att jag är jobbig mot Noggster när jag säger detta...
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Zaxx » tor feb 19, 2004 1:48

tur att du sa det Tinder.. för han skulle dödat mig om jag skulle nämnt ngt ... haha
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » tor feb 19, 2004 15:21

Men om det inte står något annat så är spoilern oläslig om du inte sett alla buffy, oskriven regel? hallO?
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tor feb 19, 2004 15:45

stackars Noggsters blir signaturmobbad... :)
Vi har ju inga grundläggande regler för signaturer att peka på, men jag tycker nog att det finns tillräckligt med citat i Buffyverse för att kunna välja ut ett som inte spoilar nånting.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » tor feb 19, 2004 18:44

Men dom roligaste citaten är dom med en bakgrundshistoria, inte mitt fel!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Teo » tor mar 18, 2004 22:43

Revelation innan lovers walk bra avsnitt en 8.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Teo » ons mar 24, 2004 19:30

Slaktat femman har slaktat detta avsnitt. Altt mrs post våld borta när hon slår Giles när armen åker av m.m.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Noggster » ons mar 24, 2004 19:52

Läs igenom posten och rätta den så vi(jag?) kan förstå den bättre.
Men du har rätt, hade man inte sett avsnittet innan skulle man inte fatta 40% av det som pågick. I slutet var det typ "Ohh i have the power in my arm!" och sen säger buffy "I've noticed" (eller nåt sånt.) och så faller armen av, av egen fri-vilja. BRA DÄR.

Avsnittet var bra annars. Intressant att se hur Faith börjar känna sig utanför osv.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav suprmicael » ons mar 24, 2004 22:29

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här avsnittet. Å ena sidan förs handlingen fram på ett bra sätt och jag antar att det är bitar som måste in för att säsongen ska fungera. Å andra sidan är det bara små glimtar av avsnittet som jag tycker är riktigt bra och engagerande. Medelbetyg.
+++--100--+++
Användarvisningsbild
suprmicael
Minion
 
Inlägg: 112
Blev medlem: 13 mar 2004
Ort: Lekeberg

Inläggav AKS » tor mar 25, 2004 0:24

Detta avsnitt tycker jag är lite tråkigt. Buffy och Angel-scenerna drar ner tempot något enormt. Fast scenen med Buffy och Giles som nämnts ovan uppväger nästan allt. Giles' "Be quiet." är bara så bra. Buffy förtjänar allt hon får i detta avsnitt, tycker jag. Sen så kan man kanske ifrågasätta Xanders beteende, men Faith gör ju helt rätt om man går efter den information hon har.

Ett bra (ganska nära enbart "godkänt" dock) avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav latarmig » tor mar 25, 2004 2:26

Det roligaste i det här avsnittet tycker jag är:

Gwendolyn: The fact is, there is talk in the council
that you have become a bit too... American.
Giles: Me?
Buffy: Him?

Både Giles och Buffys uppsyn är obetalbara. :)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » tor mar 25, 2004 15:16

Tycker Xander agerar som han ska, det är ju så Xander alltid har reagerat när det gäller Angel. Och han har ju faktiskt rätt i vad han säger.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor mar 25, 2004 21:13

Ja, det håller jag med om, Noggster! Det jag menade var att från en moraliskt/etiskt synsätt så handlade kanske inte Xander som han borde. Alltså, som Buffys vän borde han kanske prata med Buffy först. Men det är verkligen "in character" och typiskt Xander. Jag tycker också att Nicky Brendon är bra på att spela Xander då han är hatisk. Han blir så himla tonlös på ett *trovärdigt* sätt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mr Chase » fre mar 26, 2004 4:31

Mr Chase har beställt The Labyrinth Maps of Malta:

41. Revelations

This is much better. I thoroughly enjoyed this episode, well minus the continuing disaster that is Willow and Xander. But aside from that this was quite good. Finally Buffy's not so little Angel secret comes back to bite her in the rear. While she might have planned to tell the others sometime, thanks to guilt-ridden Xander the gang finds out about it before she has a chance. As if the group dynamic hadn't already spun out of control enough when she returned? And this time Giles is *not* in a forgiving mode.

Giles: "Be quiet. I won't remind you that the fate of the world often lies with the Slayer. What would be the point? Nor shall I remind you that you've jeopardized the lives of all that you hold dear by harbouring a known murderer. But, sadly, I must remind you that Angel tortured me... for hours... for pleasure. You should have told me he was alive. You didn't. You have no respect for me or the job I perform."

Ouch, Buffy! That gotta hurt, coming from none other than Giles, probably the only fixed point she has to anchor on in her crazy existence.

The Scoobies have their different reasons for acting to the news the way they did. Mostly they do it because they feel betrayed that Buffy didn't confide in them. Sure, at least Willow and Xander perhaps go a bit overboard because of guilt. But Xander never really liked Dead Boy anyway and he just kicks back to his old pattern. The Angelus thing is also helpful.

Buffy: "You would just love an excuse to hurt him, wouldn't you?"
Xander: "I don't need an excuse. I think lots of dead people actually constitutes a reason."

Intellectually everyone understands that Angel is not Angelus anymore but considering what they all went through personally their feelings are understandable. Previously the knowledge of Angelus's evilness was abstract. After "Innocence" it's tangible. And considering what led to Angel's desouling it's not actually a confidence building measure to see Buffy and Angel in a heavy make-out session. They ought to be wiser than that.

Cordelia: "What gives you the right to suck face with your demon lover again?"
Buffy: "It was an accident!"
Xander: "What, you just tripped and fell on his lips?"

I really liked the dead serious and determined Xander, especially when he was with Faith. You may or may not agree with him and his decisions but I for one think that this is a more mature Xander than the juvenile sneaking-behind-Cordy's-back-to-do-smoochies-with-Willow we unfortunately also get to see. At least he knows how wrong it is:

Xander: "Hey, Giles, here's a nifty idea. Why don't I alleviate my guilt by going out and getting really, really killed?"

Willow too is plagued by guilt. I'm surprised though that none has seen through it by know. Cordelia used to be hyper-sensitive about Xander's relationships with Buffy and Willow but not anymore. That's also a bit unbelievable since I don't think she's suddenly become so vain that she couldn't comprehend the very idea that Willow could steal her boyfriend. Cordy has always been rather insecure (on the inside that is, rarely on the outside) in these matters, especially when it comes to Xander.

Willow is sure a different Willow than the one we are used to. She's actively lying to her friends, for heaven's sake. And the lunge kiss, the little slut! She probably feels as bad as the rest of the gang about Buffy's secret, even if she's been the one to give Angel the benefit of the doubt before, but since she has one of her own now she forces herself to understand Buffy's.

Otherwise we get a small glimpse into Watcherworld. Rogue watcher Gwendolyn Post arrives and plays everyone, Giles included, to perfection so she literally can get her hand on the mitten of Mynhegon. Am I the only one who actually liked her character, in a twisted sort of way? Well I did, and too bad she turned out to be a baddie. Her put-downs were great.

Gwendolyn: "The fact is, there is talk in the Council that you have become a bit too... American."
Giles: "Me?"
Buffy: "Him?"

But she and Giles having tea with tea bags? Please, no true Englishman or -woman would be caught dead using those blasted *things*!

And why didn't Giles bother to check Mrs Post's credentials. Is he going to take everyone's word for it if they just show up and claims to represent the Watcher's Council? But since he's bad at reading their memos maybe we shouldn't be that surprised. He does seem to have issues with them.

The interactions between Buffy and Faith were great, from the synchronized slaying at the beginning to the catfight at the end, yum! But poor Faith has some serious trust issues. She doesn't trust men. She did however allow herself to trust her new female watcher, Mrs Post, and look where that took her. Now Buffy wants Faith to trust her and for a brief second she considers it. But no, Faith trusts only one person now -- herself. And it is bound to get her into trouble. For despite everything that Buffy has done to them, the Scoobies and Giles are her friends. Faith really has no one and retreats when opportunity knocks.

But the danger to the gang is great. Lies, secrets, betrayals, running away -- they are seriously threatening the cohesion and hence their effectiveness as a slayage unit. Buffy's strength as a slayer, when compared to the other slayers before her, is that she's not alone. She has the Slayerettes. At least for now.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Joamna » tor jul 22, 2004 0:22

känns som att alla verkligen får visa på sina skådespelar talanger i såna här avsnitt då det är spännt bland slayerettarna.
känns extra starkt mellan buffy och giles.
lite av mig tycker eller vill tycka att de andra har rätt när de är arga på buffy, men jag tror jag känner igen mig själv lite för mycket i henne för att inte sympatisera med henne.. :?
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Koala » fre sep 17, 2004 12:07

Jodå, detta var aightness. Tycker avslutningen när faith sitter själv är så sorglig, ger en sån hopplös känsla..
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Tob » sön nov 07, 2004 3:19

Faith är en stark karaktär och är en bidragande orsak till varför S3 upplevdes så stark. Mycket som är bra i detta avsnittet, men av någon anledning lite tempofattigt, slutfighten mellan Buffy och Faith är dock riktigt bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Angelus » lör dec 04, 2004 10:15

BÄST!! Angel is back on tha track...och slagsmål mellan Faith/Angel + Buffy/Faith gör inte avsnittet sämre =)
"me, myself and my lvl 60"
Användarvisningsbild
Angelus
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 26 maj 2004
Ort: Onsala

Inläggav Emily » sön dec 19, 2004 1:29

Willow var så roligt och gulligt när hon tittade Buffys och Lagos slagsmål.

Faith irriterade enormt mycket. tex:

FAITH: Yeah, well, I say we can't afford to find out. I say I deal with this problem right now. I say I slay.

FAITH: The guy's a demon! How much more proof do you need?
XANDER: Bite marks would be nice.
FAITH: Screw this waiting crap.
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare