sus@n skrev:Finns säkert något buffy motionerande vet att det finns till Alias. Då menar jag i stil med "gör 5 situps varje gång Giles putsar glasögonen"...
Binchy skrev:Älskar det här avsnittet. Som jag råkade säga i "The Wish"-tråden:
Tycker vanliga Willow är så söt när hon försöker härma VampWillow. Har de valt en annan storlek på kläderna då, tro, de passar inte alls lika bra. Hon är ju såååå sexig som VampWillow (öööh, min avatar verkar smitta av sig på mig, hjälp!). Jag håller med "alla" här, Alyson rules! Willow är så deppig i början och man tycker så synd om henne, men sedan när de andra får reda på att hon inte är död så får hon kramar av hela gänget. Och hon visar att hon är genuint human när hon inte låter Buffy döda VampWillow. Visst ser VampWillow jätteskum ut i den luddiga rosa tröjan och vampface, de liksom skär sig mot varandra.
gaspode skrev:/.../När Xander skakar på korset för att se om det är trasigt i samma scen/.../
Say, y'all didn't happen to do a bunch of drugs, did ya?
- She was truly the finest of us all.
- Way better than me.
- Much, much better.
I'm a Blood-Sucking fiend. Look at my outfit!
Evil Willow: (to Willow, sadly) This world's no fun.
Willow: (surprised, empathetically) You noticed that, too?
Willow: You want us to breed?
Faith: (smiling sultrily) Thanks, Sugar Daddy.
Evil Willow: Bored now.
Xander: (jumps, surprised) Hands! Hands in new places!
Evil Willow: (realizes, confused, revolted) You're alive.
Evil Willow: (steps up to Buffy, eyes narrowed with hatred) I don't
like you.
Evil Willow: Questions? Comments?
Evil Willow: (appraisingly) Well, look at me. (doubtfully) I'm all
fuzzy.
Willow: Gosh, look at those.
Willow: No more snuggles?
Willow: (shocked) Hands! Hands!
Willow: (appalled) It's horrible! That's me as a vampire? (Angel closes
the door) I'm so evil and... skanky. (aside to Buffy, worried) And I
think I'm kinda gay.
Buffy: (reassuringly) Willow, just remember, a vampire's personality
has nothing to do with the person it was.
Angel: (without thinking) Well, actually... (gets a look from Buffy)
That's a good point.
Giles: She was truly the finest of all of us.
Xander: Way better than me.
Giles: Much, much better.
fripp21 skrev:Bland många scener som poppar upp i huvudet dagen efter är den när Xander hotar Willow med korset i biblioteket. När hon inte ryggar tillbaka skakar han på det som om det vore trasigt (typ en ficklampa som glappar). Otroligt rolig liten detalj.
fripp21 skrev:Avsnittet är i och för sig tämligen enkelt. Det finns inte mycket att diskutera eller fundera över. Men det roade mig. Helt enkelt.
BUFFY: I know Faith's not gonna be on the cover of Sanity Fair, but... she had it rough. Different circumstances, that could be me.
WILLOW: No way. Some people just don't have that in them.
WILLOW: I mean, I know she's not me. We have a big nothing in common, but... still.
BUFFY: There but for the grace of getting bit.
Man får vara mycket, mycket observant för att fånga vidden av dessa kommentarer vid en första titt.BUFFY: I know Faith's not gonna be on the cover of Sanity Fair, but... she had it rough. Different circumstances, that could be me.
WILLOW: No way. Some people just don't have that in them.
fripp21 skrev:Vulkanen? Fattar inget. Joe?
A bear skrev:Firefly 1x10: "You can live with someone for forty years, and the day you tie him up and dangle him over a volcano, you will truly know him." Alltså, först i extrema situationer visar det sig vad man är kapabel till.
fripp21 skrev:Jaha, nu måste jag se om alla Firefly-avsnitten igen innan jag får titta på mer Buffy.
fripp21 skrev:Jaha, nu måste jag se om alla Firefly-avsnitten igen innan jag får titta på mer Buffy.
A bear skrev:Du anar inte vad svårt det är att hålla sig ifrån att posta jättespoilerblock som svar på en del av dina kommentarer...
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare