latarmig skrev:Tyvärr finns det en allvarlig miss med avsnittet: Xander har aldrig varit en Zeppo. Han har tvärtom alltid varit en självklar del av gänget - superkrafter eller inte. Den utvecklingen är inte förberedd.
VelocityBoy skrev:istället blir han en liten allt-i-allo som gör det han klarar av (vilket inte är mer än vad man kan förvänta sig av honom).
caffeineaddict skrev:Det kan jag inte hålla med om. Jag tycker det är precis det han visar här och även senare (spoiler, avsnittsnamn):(t.ex. GD2, WtWTA, Primeval),att han klarar av betydligt mer än vad de andra förväntar sig av honom.
xAMNESIAx skrev:Nu låter jag jävligt negativ, men det stör mig bara att jorden undergång behandlas som en secondhand story i ett filler avsnitt.
Pazuzu skrev:Men det är väl det som är meningen, att jordens undergång skulle komma i andrahand, och att man skulle få se allt ur Xanders synvinkel?
sharatec skrev:det känns väl ofta som att folk upplever att de som inte gillar avsnittet inte har förstått det. Så kan det vara, men inte alltid.
latarmig skrev:Tyvärr finns det en allvarlig miss med avsnittet: Xander har aldrig varit en Zeppo. Han har tvärtom alltid varit en självklar del av gänget - superkrafter eller inte.
Mr Gordo skrev:latarmig skrev:Tyvärr finns det en allvarlig miss med avsnittet: Xander har aldrig varit en Zeppo. Han har tvärtom alltid varit en självklar del av gänget - superkrafter eller inte.
Huvudet på spiken Jag tycker att det är ett för stort hopp mellan den bild som getts tidigare och som jag har av Xander och den bild som målas upp i detta avsnitt.
... håller jag f.ö. med om.Tyvärr finns det en allvarlig miss med avsnittet: Xander har aldrig varit en Zeppo. Han har tvärtom alltid varit en självklar del av gänget - superkrafter eller inte.
Tooms skrev:Exakt, vilket - som jag poängterade, tyvärr nästan underminerades av musikpåläggningen.
Edit: Det är f.ö. ytterst trevligt med tv-serier som kan och vågar leka med sin form. Buffy är tillsammans med Arkiv X tydliga exempel på det
ttias skrev:Tooms skrev:Exakt, vilket - som jag poängterade, tyvärr nästan underminerades av musikpåläggningen.
Edit: Det är f.ö. ytterst trevligt med tv-serier som kan och vågar leka med sin form. Buffy är tillsammans med Arkiv X tydliga exempel på det
Måste missat det
Nu kommer jag inte ihåg när x-files lekte med sin form (det var så himlans länge sen jag såg det), men du har så rätt.
Det jag tänker på är det fruktansvärda X-files-avsnittet som är filmat som en dokumentär.
Faith: (smiles sexily) You up for it?
Xander: (nods) Oh, I'm up.
Xander: I'm suddenly *very* up. It's just, um... (grins sheepishly)
I've never been up with people before.
Faith: Just relax... And take your pants off.
Xander: Those two concepts are antithetical.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare