Jag är väldigt svag för det här avsnittet, så mycket känslor. Men det är två saker som drar ner betyget. Hellhoundstoryn är tråkig och så tycker jag nog att Class Protector-scenen är lite för cheesy, till och med för min smak. Fast det är ju kul att Buffy får känna sig uppskattad förstås.
Scenen i kloakerna är väldigt jobbig att se på som Buffy/Angel-fan. Jag älskar den såklart och grät en skvätt igen. Speciellt när Buffy säger "I want my life to be with you." och Angel svarar "I don't." Scenen i Buffys sovrum med Willow är också väldigt sorglig. "I can't breathe, Will. I feel like I can't breathe."

Och slutscenen är så fin. Åhh. Men jag har börjat tänka lite på vad Buffy och Angel egentligen pratar om under all den tid de spenderar tillsammans. De har inte så mycket gemensamt och är väldigt olika som personer. Det de har är en fantastisk kemi, men deras förhållande känns ganska konstigt ju mer jag tänker på det. Fast jag ska försöka att inte göra det mer.
(spoiler AtS) Det skulle inte kännas lika konstigt i Angels egen serie där han utvecklas mycket och efter ett tag blir väldigt rolig.Annat jag gillar i avsnittet: Xander som köper klänningen till Cordy, bröllopsdrömmen, Anya och Xanders konversation i skolan och så är Wesley och Giles alltid roliga tillsammans. Dessutom är det underbart när Tucker frågar den där tjejen om hon vill gå på balen med honom och hon bara säger nej och inget mer.

Om man ändå vågade vara lite mer så.
För övrigt så är nog SMG som snyggast här i s3. Wow.
Favoritcitat:
Buffy: You guys are going to have a prom. The kind of prom that everyone should have. I'm going to give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every single person on the face of the earth to do it.
Xander: Yay?
Betyg: 8