av Calle » tor feb 21, 2008 6:11
Vet inte om det bara var jag som läste Q&A i slutet av volym 3, men jag tycker att en del i det hela helt plöttsligt gjorde serien så mycket mer intressant, och även förklarar flera av de undringar som folk här haft. Poängen är i vilket fall W&H's sinne för ironi, och hur allt är en bestraffning. Det stämmer också väldigt bra in på hur många av karaktärerna uttrycker sig.
Gunn kan inte ens acceptera hur någon kallar honom vampyr, vilket får mig att tro att det finns en viss del av honom kvar där inne, en själ if you will, utan hans vetskap, det vore verkligen den ultimata bestraffningen för honom, tvinga honom till det han hatar mest men inte ta ifrån honom hatet.
Angel har ett flertal gånger uttryckt sin ånger för situationen, och att då ta hans kraft ifrån honom, även om han har visat på annat emellanåt, för att ta ifrån honom makten att göra något åt det.
Wes är det inte så mycket snack om hur illa hans situation är ut det egna perspektivet.
Angel frågar sig om inte någonting av Fred finns kvar i Illyria som verkar illsknare än någonsin för övrigt. Av de som officiellt tog över W&H LA lämnar det bara Lorne som jag inte skulle bli förvånad om han kom in på någon kant.
Jag tycker helt klart att serien har potential, får se vad som blir av det bara, var inte så enormt förtjust i Angel s5 från början heller.
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"