A bear skrev:Avsnittet heter inte "Spaceman Spiff"; det är piraten som scannat in det. "A Beautiful Sunset" heter det.
adolvsson skrev:A bear skrev:Avsnittet heter inte "Spaceman Spiff"; det är piraten som scannat in det. "A Beautiful Sunset" heter det.
Haha, jag trodde det Lipton som riktade en rådiss mot numret.
Lipton skrev:A bear, insinuerar du att Xander skulle.....? Intressant.
Det där är baserat på att Angelus faktiskt är en annan person och inte bara Angels själlösa alterego som han säger är en annan person som försvarsmekanism för att inte grilla sig själv. I don't buy it.A bear skrev:Jag läste en teori någonstans som sa att eftersom (spoiler Angel After The Fall-serien) Angel nu har shanshuat så måste ju Angelus ha tagit vägen någon annanstans. Så det kanske är han? Det stämmer både med mwahaha-jag-är-ond-snacket, det stämmer med att han gillar att få Buffy att gråta, det stämmer med att han är beredd på ett slag på kulorna...
Jo, den teorin är helknäpp, men... Buffy rånar banker.
Rombat skrev:Det där är baserat på att Angelus faktiskt är en annan person och inte bara Angels själlösa alterego som han säger är en annan person som försvarsmekanism för att inte grilla sig själv. I don't buy it.A bear skrev:Jag läste en teori någonstans som sa att eftersom (spoiler Angel After The Fall-serien) Angel nu har shanshuat så måste ju Angelus ha tagit vägen någon annanstans. Så det kanske är han? Det stämmer både med mwahaha-jag-är-ond-snacket, det stämmer med att han gillar att få Buffy att gråta, det stämmer med att han är beredd på ett slag på kulorna...
A bear skrev:Avsnittet heter inte "Spaceman Spiff"; det är piraten som scannat in det. "A Beautiful Sunset" heter det.
Jag gillade detta. Viss, så väldigt mycket händer inte, men i stället får vi lite karaktärsögonblick; för första gången på 11 avsnitt känns Buffy verkligen som Buffy, och hela scenen med henne och Satsu på kyrkogården är guld. (Jag tror iofs snarare att Buffys "not so you'd notice" ska betyda "nix, inte det minsta", och att det var Satsu som smakade kanel sades ju redan i 8.04) Vi får veta vad hon vet om Spike, vi får se henne kicka ass och vara sarkastisk, vi får se henne tvivla på sig själv, och... tja, hon är Buffy, helt enkelt.
Twilight visar sig vara Superskurk 1A och ger det tråkigaste mwahaha-jag-är-ond-talet sen The Master, vilket är lite trist efter gråskalemoraset i de förra numren; det är alltid roligare med vad-är-rätt-konflikter än med god-mot-ond-konflikter.
A bear skrev:Det gör inte jag heller, men jag köper ju inte att Warren skulle överlevt "Villains" heller så... Det vore ju inte första gången två sidor av en person delar på sig i Buffyverse.
Och Angelus vore fan så mycket roligare än Caleb eller Riley.
A bear skrev:Du citerar mitt inlägg, men jag kan inte se vad det du skriver har med saken att göra, så jag vet inte om jag förväntas svara. Därför detta generiska och ganska intetsägande svar. Puss, trollis.
A bear skrev:Jag läste en teori någonstans som sa att eftersom (spoiler Angel After The Fall-serien) Angel nu har shanshuat så måste ju Angelus ha tagit vägen någon annanstans. Så det kanske är han? Det stämmer både med mwahaha-jag-är-ond-snacket, det stämmer med att han gillar att få Buffy att gråta, det stämmer med att han är beredd på ett slag på kulorna...
Daimone skrev:A bear skrev:Du citerar mitt inlägg, men jag kan inte se vad det du skriver har med saken att göra, så jag vet inte om jag förväntas svara. Därför detta generiska och ganska intetsägande svar. Puss, trollis.
De här med att det skulle kunna finnas goda demoner.
Daimone skrev:A bear skrev:Jag läste en teori någonstans som sa att eftersom (spoiler Angel After The Fall-serien) Angel nu har shanshuat så måste ju Angelus ha tagit vägen någon annanstans. Så det kanske är han? Det stämmer både med mwahaha-jag-är-ond-snacket, det stämmer med att han gillar att få Buffy att gråta, det stämmer med att han är beredd på ett slag på kulorna...
Hur skulle Angelus kunna separeras från Angel/Liam. Det är ju samma person med eller utan själ. Desutom är väl Twilight imot all magi och vampyrer är väl övernaturliga varelser?
A bear skrev:Vi får veta vad hon vet om Spike
lilith skrev:A bear skrev:Vi får veta vad hon vet om Spike
Får vi? Hon säger "burn up", är det det du menar? Eller är det nåt jag missat (nu igen)?
Maybe go to a hell dimension, or burn up, or they start letting vamps suck on ‘em and they leave, they all leave
gaspode skrev:Det kommer bli nån omskrivning av nåt gammalt avsnitt så att det egentligen var nåt annat som hände och att man missade hur viktig den bikaraktären var. om ni förstår vad jag menar.
noike skrev:gaspode skrev:Det kommer bli nån omskrivning av nåt gammalt avsnitt så att det egentligen var nåt annat som hände och att man missade hur viktig den bikaraktären var. om ni förstår vad jag menar.
JINX! Måste vara han.
Lipton skrev:Vem var Quinton Travers nu då? Jag känner igen namnet men jag kommer inte på det. Var det varulvsjägaren? Nej det är väl britten The Watchers Council?
Den här serien börjar bli alldelens för knölig.
Återgå till Buffy - serietidningarna
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare