Jag smågillar faktiskt flashbacken i början; även om det är trist att de slösar plats på att göra "previously on" får vi lite insikt i vart Faith befinner sig - uppenbarligen har hon mer eller mindre glidit tillbaka till sin s3-personlighet där allt är någon annans fel och hela världen är emot henne, vilket är trist och skulle behöva en bättre förklaring, men det är ju Joss fanfic - och Buffy/Faith-övertonerna är ju trevliga.

Så hon hade faktiskt tänkt mörda lady Gigi (och inte funderat närmare över saken över de... uppskattningsvis 3 år det måste ha tagit Henry Higgins!Giles att lära henne att prata tillräckligt trovärdig överklassengelska för att ta sig in på ett väldigt välbevakat party utan inbjudning) men klarade inte av'et först, och när hon hade snackat ihop sig blir hon avbruten. Det var ju praktiskt. Småsnygga paralleller mellan Buffy vs Faith/Faith vs Gigi.
Giles är på omslaget och sen är han med i fem sekunder. Vi vet fortfarande inte vad katten han håller på med.
Gillar Faiths interna monolog en hel del igen.
Giant Dawn börjar bli väldigt tråkig. Jag saknar Dawn. Men tydligen får vi dras med henne ett bra tag till, så...
Va fan är en "sped"?
Gigi är verkligen inte så där väldigt intelligent, va?
Ska Faiths påstående att hennes far är ett spöke syfta på hennes verklige far eller Richard Wilkins?
Faith gillar Amy Winehouse? Tja, det kan jag köpa. Att det är allt som krävs för att hon ska se en själsfrände i Gigi? Liiiite för dyrt för min plånbok just nu.
Så vad ska Faith hitta på nu? Det vore ju trist om hon faktiskt hjälper till att sätta efter Buffy, men vem vet hur stor den där personlighetstransplantationen varit... Ska åtminstone bli intressant att se hur de skriver sig ur det här.
Två allmänna funderingar:
- Kanske vi ska tolka Giles "Yellow Submarine"-tröja i förra avsnittet som att han smög ner lite LSD i Faiths te för att få henne att gå med på att mörda igen?
- Alla brev på brevsidan verkar vara inskickade för ett halvår sen. Var reaktionen på 8.06 verkligen SÅ negativ?