Garim skrev:Och Vi fick göra ett gästspel!
Och jag misstänker att den svarta tjejen som leder "Buffys" kompani ska vara Rona. Men Vi var mycket roligare.
Gillade det också, även om det är lite småförvirrande - fick läsa den en eller två gånger extra innan jag fattade kronologin. Det här ser ut som den första verkliga standalonen i hela Buffyverse - en arc som börjar och slutar med ett avsnitt, helt utan kopplingar till något annat - men det vete fan egentligen. Det är mycket snack om vad som är verkligt, vad ett namn betyder... och så då den där kedjan av Slayers, som tidigare bara gått från en till en annan och nu plötsligt delats upp på tusentals. Ännu en juniorslayer klagar över att de inte får ha skjutvapen, de behöver TV-reklamer för att hitta alla nybekraftade, och "Buffy" dör i slutet för något hon tror på men vi får aldrig ens veta vad hon hette... här finns definitivt saker som generalen i 8.4 skulle nicka bistert åt.
7.22 skrev:BUFFY: So here's the part where you make a choice. What if you could have that power? now? (...) Make your choice. Are you ready to be strong?
8.05 skrev:"BUFFY": Here's how it works: you don't get a choice.
- It's so unfair. It's fascism is what it is.
"BUFFY": There's always a name. Lincoln. Hitler. Gandhi. The name can inspire terror, awe... sometimes great things.
Buffy har redan varit Gandhi (i "Anne") och Lincoln, på sätt och vis (i "Chosen"). Vad är hon nu?
Förresten, voice-overgrejen påminner en hel del om "Becoming", tycker jag.
Nu är frågan om det här får några återverkningar. Det ser ut att vara Satsu som leder Slayertruppen som kommer in på slutet, så gissningsvis blir det ju allmänt känt att Buffys dubbelgångare a) fanns och b) är död.