The 4400

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav dizzy » tis aug 23, 2005 15:23

2.11:
Trevligt att jobbet på NTAC gick att få tillbaka nu när det inte gick så bra på The Inside. 8)

Yay, Peter Coyote is back. Känns som rätt person att kalla in nu när de ska ta i med hårdhandskarna. Intressant vändning att det var regeringen som orsakat sjukdomen med en hemlig medicinering. Kommer Tom och Diana göra en Mulder & Scully nu och börja utreda en konspiration i de egna leden?
Och Keegan Connor Tracy från Jake 2.0 är fortfarande sötare än de flesta. :lovebunny:
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav dizzy » tis aug 30, 2005 21:52

2.12 "Mommy's Bosses", säsongsavslutning.

Tycker fortfarande det saknas något för att jag ska älska den här serien men självklart dyker det upp en hel del här som gör att en tredje säsong skulle kunna bli rätt intressant.

Tänker förstås på slutet som hintar om 4400's med fler och kraftigare förmågor, Maias varningar om krig, och Colliers återkomst. Avsnittet i övrigt var väl bra men inte så extra speciellt som avslutningar kan vara ibland.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis aug 30, 2005 22:01

2.12 och säsongen i allmänhet: Säsongen som helhet har varit lite sådär, den har varit seg och vi visste inte vart något var på väg och även stora delar av detta avsnittet var likadant. Slutet var dock väldigt bra och jag hoppas det blir en tredje säsong och att den sätter lite mer fart på serien. Ett krig låter bra, så att säga.

Kyle erkänner mordet på Collier, men det kommer ju inte betyda något när han är lever. Det dröjer ju säkert innan det kommer tillkännages dock... Angående Kyle: hade han dödat fler personer än Collier? Jag har inte direkt lagt alla detaljer på minnet då det inte är en favoritserie... Det där med Isabelle kändes lite "mycket" men samtidigt blir det ju trevligt att slippa den jobbiga ungen...

The 4400 är en rätt okej serie, konceptet är väldigt bra, men utförande är inte helt hundra. Hoppas det blir en tredje säsong och de ändrar på det lite, för potentialen finns där. De borde snegla lite på BSG, mer arc åt tittarna!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav The Ankh » tis nov 22, 2005 13:52

Senaste nytt:

"The 4400 Renewed for a 3rd season. Will return Summer 2006."


Vilken lååååånmg väntan!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav rajtan » fre jun 16, 2006 15:21

Väntan är över!
Helt ok säsongspremiär!
ep 3x01-02:

Stabil(a/t) avsnitt rakt igenom, intressant med Isabelle som vuxen osv... tycker hon är ruskigt lik Jackie i Veronica Mars! ... men ser inga uppgifter på att det är henne. De verkar veta att collier lever och han tydligen är ett hot för han-som-drog-en-bitchslap-på-Isabell-som-jag-ej-kommer-ihåg-namnet på. Nåja, upplägget för säsongen verkar nice.
rajtan
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 apr 2006

Inläggav The Ankh » sön jun 25, 2006 14:41

rajtan skrev:Väntan är över!
Helt ok säsongspremiär!
ep 3x01-02:

Stabil(a/t) avsnitt rakt igenom, intressant med Isabelle som vuxen osv... tycker hon är ruskigt lik Jackie i Veronica Mars! ... men ser inga uppgifter på att det är henne. De verkar veta att collier lever och han tydligen är ett hot för han-som-drog-en-bitchslap-på-Isabell-som-jag-ej-kommer-ihåg-namnet på. Nåja, upplägget för säsongen verkar nice.


WHAT WHAT WHAT!!!!!!!!!!!! har den kommit tillbaka!?!?!?!?!?!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav freso » mån jun 26, 2006 19:10

Visst har den kommit tillbaka. Avsnitt 4 kom just. Som var del ett av ett dubbelavsnitt. ARGH!

Skumma saker dock. Varför skulle de egentligen hämta tillbaka henne från tiden säsongen är i nu. Men men, klart det är svårt att lösa sånt där på annat sätt. Det kanske tar 1.5 år för deras tidshämtargrej att ladda upp. =)
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav Garim » lör jul 01, 2006 21:49

Lyssnade på Slice of Scifi podcast idag, och dom pratade mycket gott om 4400. Att det var karaktärsdrivet och väldigt spännade och bra. Efter att ha läst lite i den här tråden, så verkar BF tycka annorlunda. Hur är serien egentligen? Jag har bara sett några avsnitt och inte fastnat...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Glorificus » lör jul 01, 2006 22:02

Garim skrev:Lyssnade på Slice of Scifi podcast idag, och dom pratade mycket gott om 4400. Att det var karaktärsdrivet och väldigt spännade och bra. Efter att ha läst lite i den här tråden, så verkar BF tycka annorlunda. Hur är serien egentligen? Jag har bara sett några avsnitt och inte fastnat...

Trailersarna till The 4400 är bättre än avsnitten, det säger kanske något. *zzzz*
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Forever Chosen » sön jul 02, 2006 15:04

Glorificus skrev:Trailersarna till The 4400 är bättre än avsnitten, det säger kanske något. *zzzz*

Nja det var väl ändå lite väl hårt, tycker serien förutom en 5-6 avsnitt i andra säsongen är skitbra! Så här långt har tredje säsongen varit kanonbra tycker jag. Det är nästan så man börjar få lite X-Men känsla över 4400 snart :)
(Bara nästan i alla fall 8) )
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav eynosh » sön jul 02, 2006 16:00

Forever Chosen skrev: jag. Det är nästan så man börjar få lite X-Men känsla över 4400 snart :)
(Bara nästan i alla fall 8) )

Precis vad jag känner nu efter några avsnitt i S3.
Klantar dom sig inte och ser sig omkring för utveckling kan det bli riktigt bra.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav freso » ons jul 05, 2006 16:49

3x05
Ah, intrigerna tätnar.
Finns alltså olika faktioner. Temporal war. Har de sett för mycket på Enterprise? =)

Orkar inte klaga på hur de hanterar hela tidsgrejen längre. Vet att det är svårt med sånt, men de gör det inte på ett bra sätt iaf. NÅJA.

Det verkar lite som om Mathew är på den andra sidan av detta krig. Verkar ju vilja få Isabelle att bli evil så hon går över till deras sida? Han är säkert från framtiden... Känns som de kommer fokusera mer på detta "krig" och ska de kanske berätta vad den där katastrofen i framtiden är snart.... Mmm, yummy.
Användarvisningsbild
freso
Minion
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 30 jan 2006
Ort: Umeå

Inläggav Tob » sön aug 06, 2006 21:46

Jag har under några dagar sett till och med 2.12. Jag tycker serien är bra. Här passar det väldigt bra med bra för det är precis vad jag tycker den är. Jag tycker nästan alla avsnitt är bra, men bara bra, aldrig fantastisk eller helt jävla underbar rätt och slätt bra.

Det där Garim skrev om karaktärsdrivet vet jag inte om jag håller med om alls då jag tycker det är seriens stora problem. Känns aldrig som fokus läggs på karaktärerna utan jag tycker serien är rätt fristående när det kommer till karaktärerna. Jag älskar temat i serien, verkligen älskar, det visste jag att jag skulle göra och det är det som gör att jag ändå tycker serien är bra. Storymässigt tycker jag det mesta är rätt vettigt i serien och jag gillar upplägget med Cotw och storyarcen skarpt. Den känns homogen och bra även om Cotw bitarna sällan kopplas till arcarna. Jag önskar att den kunde göras det mer, att karkatärerna skulle bli mer påverkade av Cotw bitarna, det skulle göra serien mycket mer personlig och engagerande. Det riktigt stör mig att serien inte är bättre än vad den är, då jag verkligen skulle kunna avguda den om man bara lät exprimentera lite mer med karaktärerna.

Avslutningen i S2 var bra. Dels var den sista miniarcen väldigt spännande och intressant och att sista bitarna (spoiler 2.12) med att fler av the 4400 får förmågor och kraftigare sådana, att Collier lever och Isabelle är vuxen osv. ger en bra setup inför nästa säsong. Jag ser framemot att se ikapp den nu under veckan.

Vet någon hur många avsnitt det blir i S3, är det 12 stycken som i S2?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » sön aug 06, 2006 22:01

Tob: Skulle du säga att den blir bättre eller sämre eller fortsätter på ungefär samma nivå efter S1? För jag tyckte nog främst att det var avslutningen på S1 som gjorde att jag inte fortsatte titta, annars hade serien sina stunder (även om det inte var någon höjdare, uppenbarligen). Skulle dock kunna tänka mig att ge S2 en chans vid något läge om det verkar som att den lyfte på sig.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » sön aug 06, 2006 22:22

Jag upplever andra säsongen som bättre. Första säsongen kändes verkligen helt lost efter pilotavsnittet. Kändes mest som dem hade en ide och sen efter piloten så visste dem inte alls vad dem ville göra av det. Kan i för sig tycka att även andra säsongen känns lite ofokuserad, men inte alls på samma sätt. Lite svårt att förklara skillnaden.

Men Shawns utveckling från säsong 1 och hela biten med The 4400 Centre bidrar nog mycket till förbättringen för min del iaf. Nä, andra säsongen känns bättre, helt klart. Mer intressant, mer spännande och mycket mer underhållande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » lör aug 12, 2006 23:31

Har nu sett avsnitten ur säsong 3 som är sända. Jo, The 4400 fortsätter i samma stil, och jag gillar det skapligt. Svårt att säga om säsong 3 är bättre, men den känns tightare och man fokuserar mer på hur The 4400 kan komma att påverka världen och jag gillar det. Jag är svag för apokalyptiska scenarior, men åter igen så känns serien lite väl ofokuserad opersonlig för att det skall bli riktigt nervpirrande.

(spoiler allmänna spoilers kring S3 tom. 3.10) Jag gillar Nova bitarna. Terrorister är aktuellt, det känns inte mer än naturligt att det tas upp för att skapa en koppling till verkligheten, och den där biten skapar en del gråzoner, vilka är goda? vilka är onda? Dennis Rylan är väldigt välkommen, bra karaktär och bra spelad av Peter Coyote, och vad han egentligen sysslar med känns bra. Gillar inte att man plockade bort Alana bara sådär, inte nog med en viktig del i Tom liv försvinner, det verkar inte heller ha påverkat honom något. Men som sagt, serien är fristående när det kommer till den biten, och appropå fristående så tyvärr, de fristående story bitarna är på sin höjd lättsam underhållning. Sen, avslöjandet i avsnitt 10 kring varför dem har kommit tillbaka kändes ju bara "meehh", men slutet med Collier är spännande, förvånad att man har dragit så på hans återkomst.

Ush, nu känns det som att jag bara klagade en massa, det var inte riktigt menat, tycker fortfarande serien är rätt bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sp1keout » sön aug 13, 2006 14:54

Fyfan vad jag hatar 4400, hade världens marddröm om det inatt =( Blev jätterädd och alla var värsta inhuman och jag hade inget att komma med och folk dog hela tiden det var jätteläskigt!!! :oops: :cry:

Förövrigt är serien bra, har sett till 308 ^^
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » mån aug 28, 2006 2:20

Säsongsavslutningen sänds om några timmar i USA, vad tror ni kommer hända? :O
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Forever Chosen » mån aug 28, 2006 18:26

sp1keout skrev:Säsongsavslutningen sänds om några timmar i USA, vad tror ni kommer hända? :O

Hoppas på ett redigt krig 8)
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Tob » mån aug 28, 2006 20:55

The 4400 fortsätter på samma sätt som jag har pratat om tidigare i tråden. Jag lär följa en fortsättning men jag lär nog aldrig blir så exalterad över serien. Den har sina brister.

(spoiler 3.13) Isabell som big bad, nja, nä, eller jag vet inte. När man tycker så så blir det lätt tafatt, speciellt när serien inte är av den karaktär då man orkar engagera sig riktigt för att bry sig om karaktärerna. Att Richard försökte döda sin dotter, och sedan vice versa är något som jag knappt reflekterade över, men som egentligen är ruskigt tungt. Vad hände med Alana på slutet?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Langtry » mån aug 28, 2006 22:26

Tob
Jag tror att hon blev "återbortförd". Hon togs tillbaka till framtiden av nå'n anledning. Eller nå't i den stilen...

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav sp1keout » tis aug 29, 2006 13:20

Jag skulle säga som Langtry

Kanske Alanas uppgift var klar, hon har inget mer att bidra med. Alla 4400 har ett uppdrag... Nee, så kan det inte heller vara ;-) Kanske var framtiden arga för att Tom egentligen aldrig dödade Isabelle, haha, så kan det inte heller vara ^_^

Tyckte det var grymt när Boil aka Kameleonten sprängde sig själv och de andra i luften :O
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » mån sep 04, 2006 17:58

Jag tyckte att säsong 3 var bra ibland och tråkig ibland.
Hur som helst är jag glad att det blir en till säsong, för det är en bra serie. Inte jättebra, men bra. Även om den är tråkig ibland.
Säsong 3:
Jag hatade Isabelle. Jag hatar sånna där hemska karaktärer som är odödliga och fruktansvärt mäktiga. Det gick inte ens att spränga henne!
Tur att hon stoppades dock. Hade inte klarat hennes oövervinnerliga krafter i en till säsong.

En sak som känns lite konstig är att många saker i serien känns oplanerade och som om dom bara kastar in i sista sekund, som en serietidning som hotas att läggas ner om dom inte ändrar något.
T.ex som att ville att agentmannen som ät huvudpersonen skulle ha en fru, så dom gjorde ett avsnitt då han spenderar ett liv med en kvinna och sen kommer dom tillbaka i verkligheten och ingen tid har passerat.
Så dom kunde lära känna varandra utan att slösa tid på det under flera avsnitt.
Eller som att Isabelle blev vuxen helt plötsligt. "Vi kan inte vänta längre, hon får växa upp jättesnabbt och bli jätteond!"
Eller "Åh nej. Tittarsiffrorna har sjunkit sen Billy Campbell's karaktär dog, vi återupplivar honom!"
Det var säkert mer eller minndre planerade saker, men det känndes just typiskt.
Tur att Collier kom tillbaka dock, för han är bäst!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Forever Chosen » mån sep 04, 2006 23:20

Det som är det värsta med att säsong 3 är slut är det dröjer nästan ett år till säsong 4!!! :evil:
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Tob » mån jun 25, 2007 20:05

Någon som följer The 4400 fortfarande?

(spoiler 4.01-4.02) Ganska lam säsongsöppning. Jag gillar nog andra avsnittet bättre och de lyckades få till en riktigt bra slutscen, Cassie som Kyles ability. Jag gillar.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav danneman » tis jun 26, 2007 0:40

Tob skrev:Någon som följer The 4400 fortfarande?

Japp

Tob skrev: (spoiler 4.01-4.02) Ganska lam säsongsöppning. Jag gillar nog andra avsnittet bättre och de lyckades få till en riktigt bra slutscen, Cassie som Kyles ability. Jag gillar.

Jo, blev rätt överraskad med. Är det enda de har gjort rätt hittils på säsong 4.
danneman
Demon Fodder
 
Inlägg: 30
Blev medlem: 28 maj 2007
Ort: Göteborg

Inläggav Tinder » sön aug 19, 2007 22:39

Ni som fortfarande följer 4400. Vad har ni att säga om säsong 4? Sett de tre första säsongerna och funderar nu om jag ska orka sätta mig ner och se fjärde säsongen. Har inte haft så jättestor lust att börja med serien igen så söker efter lite uppmuntrande kritik från er...
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Tob » sön aug 19, 2007 22:42

Jag tycker den är som de tidigare säsongerna. Avsnitten är bra men absolut inget speciellt. Så jag gissar på att du skulle tycka ungefär som du tycker om de tidigare säsongerna.

Jag tycker det finns så mycket potenial i serien tema som man inte utnyttjar alls. Det är frustrerande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » sön aug 19, 2007 22:44

Jag har idag sett dom 16 första minuterna av säsong 4. Jag tycker att det är ganska segt. Så som allt satts upp tror jag inte att dom kan göra någonting för att jag ska bli jätteintresserad igen och tycka att det är spännande.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav danneman » tor aug 23, 2007 1:58

Tinder skrev:Ni som fortfarande följer 4400. Vad har ni att säga om säsong 4? Sett de tre första säsongerna och funderar nu om jag ska orka sätta mig ner och se fjärde säsongen. Har inte haft så jättestor lust att börja med serien igen så söker efter lite uppmuntrande kritik från er...

Jag tycker att säsong 4 är bättre ån både säsong 2 och 3 hittils. Känns mer genomtänkt, bättre cliffhangers och ploten har förändrats en del åt det bättre.
danneman
Demon Fodder
 
Inlägg: 30
Blev medlem: 28 maj 2007
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]