The 4400

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav monkeyboy » sön maj 22, 2005 13:49

Såg delar av det här när det gick på trean och kan inte säga annat än att skådespeleriet var riktigt pinsamt i stora delar av avsnittet, så dåligt att jag inte klarade av att se allting utan zappade lite vilt...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav latarmig » fre maj 27, 2005 0:48

Andra avsnittet var enbart fyllt av förberedelser inför vad som komma skall. Med en hel timme utan att man som tittare egentligen kommit så mycket längre än man hade gjort efter första avsnittet så är förväntningarna uppskruvade och jag antar att det är nästa avsnitt som kommer att ge svar på frågan om det här är någonting att ha eller inte.

Handlingen i 1x02 (samt lite funderingar kring fortsatta teman).
Det mest intressant var väl att medborgargardisten inte var osårbar, utan hade sina begränsningar. Förmodligen är det viktigt, och det troligaste är att de har för avsikt att visa oss tittare att man bara för att man har superkrafter inte står över moraliska hänsynstaganden och samhälleliga krav. Det brukar vara ett återkommande tema så fort någon har speciella förmågor. Samtidigt blir det lite trist om just det är den stora grejen.

För övrigt håller jag med AKS om att det är lite klichéartat att lilltjejen vet allt, men jag stör mig inte särskilt på henne, så det må vara hänt.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Johannah » fre maj 27, 2005 13:02

Såg det andra avsnittet igår och blev rätt besviken faktiskt.

Ett ganska ointressant och segt avsnitt. Och så störde jag mig något helt otroligt på slutet där när mannen hade blivit mördad. Då står det massa folk i parken och håller på och städar. Och så går det fram en kille (en kille som har dreds och själv ser ut att kunna klottra) och börjar skrubba rent den där stora grejen från klotter. Näää. Usch. Puttinuttigt värre.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav AKS » fre maj 27, 2005 16:20

Ep 2 (det senaste som visades på TV3). Min reaktion: Zzzzzzzz...

I rest my case.
Senast redigerad av AKS lör maj 28, 2005 9:00, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Johannah » lör maj 28, 2005 1:57

AKS skrev:Ep 3 (det senaste som visades på TV3). Min reaktion: Zzzzzzzz...

I rest my case.

Jaså, var det 3:e avsnittet. Trodde att det var den andra jag, och att det som visades förra torsdagen var ett och samma avsnitt.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav latarmig » lör maj 28, 2005 2:27

Ajdå, jag trodde också att jag såg avsnitt nummer två. Innebär det att förra veckans avsnitt var ett introducerande dubbelavsnitt (en pilot) som räknades som två?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » lör maj 28, 2005 2:36

Om detta var andra avsnittet Tv3 visade så var det andra avsnittet. Piloten är ett dubbelavsnitt men räknas som ett avsnitt ändå, från Tvtome:

The Pilot was intended to be a two-part episode, but USA saw it and loved it so much that they decided to air it as a two hour movie instead. The name of what would have been the second episode was origionally titled "You Can't Go Home Again."
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav latarmig » lör maj 28, 2005 2:46

Tack Illyria, gott att veta att man alltid får svar på sina frågor här. :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » lör maj 28, 2005 8:58

TV3 är förvirrande. Enda anledningen att jag trodde att jag *kanske* sett ep 3 (anledningen att jag skrev "senaste avsnittet" inom parentes var att jag inte visste hur de räknades så det var inte för att rätta nån annan) var ju att avsnittet repriserades som två separata avsnitt. Irriterande. Ändrar nu då jag vet. Fortfarnde lika zzzzzz dock. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » sön jun 05, 2005 15:39

Jaha, då måste man ju se andra säsongen också. Om Summer Glau är med.
Men vem vet, de kanske har skärpt till sig nu.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » sön jun 05, 2005 15:43

Glorificus skrev:Jaha, då måste man ju se andra säsongen också. Om Summer Glau är med.


NEEEEEEEEEEEEJ! Jag vill inte, jag klarade inte ens av att se färdigt s1, men är Summer med så måste jag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » sön jun 05, 2005 16:01

Trevligt och den har premiär idag ju, trodde det var någon dag kvar. Tror jag måste läsa en sammanfattning om vad som hände sista avsnittet, det var ju ett tag sedan det visades nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav dizzy » sön jun 05, 2005 16:55

noike skrev:NEEEEEEEEEEEEJ! Jag vill inte, jag klarade inte ens av att se färdigt s1, men är Summer med så måste jag.


Klart du måste. Men se slutet på S1 först förstås, sista avsnittet fick iaf mig att vilja se en fortsättning.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån jun 06, 2005 22:26

Så, första avsnittet för säsongen. Allt var supertråk förutom Summer Glau och Jeffery Combs. I'm re-dropping this.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » mån jun 06, 2005 22:35

Det var inte supertråkigt men (s02e01) det hade inte behövt vara ett dubbelavsnitt, det blev lite väl segt att komma fram till slutet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » lör jun 18, 2005 16:40

Den här tråden har jag glömt att skriva i!
Jag tycker att serien är bra och jag tycker att andra säsongen mycket väl kan bli riktigt cool.
Men hon den kvinnliga huvudpersonen som är partner med den mannliga huvudpersonen, hon är lätt den torraste karaktären jag någonsin sett någonsin. Hon är ju inte intressant på något sätt.

2x02
Jag tycker att det är as coolt hur Shawn håller på att bli ond. Han som kunnde höra tankar var också riktigt cool, jag hoppas att han är med mycket mer.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dizzy » ons jul 13, 2005 16:22

2x05:
Bästa avsnittet hittills tror jag, kanske tillsammans med avslutningen på S1.
En hel del arc i de flesta avsnitten nu även om där funnits några mindre CotW i en del.

Tycker de kastar om rollerna väldigt bra nu och överraskar med de olika huvudkaraktärernas motiv, vem som är god och ond osv. Tvivlar nu på om det går att sätta såna enkla rubriker på någon i serien, speciellt efter detta avsnittet. Och det tycker jag verkar lovande.
Ska bli intressant att få reda på vad Kyle's roll är, gissade att han kunde vara mördaren en stund innan man fick se det.
Och förstås vad som hänt med Collier.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons jul 13, 2005 16:56

CotW har varit trista, jag har inte ens sett senaste avsnittet för jag tycker serien tappat. Mer arc låter bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » tis jul 26, 2005 2:30

2x07 "Carrier" - Written by: Douglas Petrie.

8)

Men avsnittet var ändå blah.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » tis jul 26, 2005 2:55

Blah jämfört med tidigare avsnitt eller på typ samma nivå?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eynosh » tis jul 26, 2005 8:15

Såg bara S1, men S2 verkar hålla ungefär samma klass.

Alltså "blah".
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Illyria » tis jul 26, 2005 15:02

Nej, s1 var mer intressant, nu har det mer gått in i blah-stadiet och de intressanta delarna med serien kommer inte riktigt till sin rätt.
Isabelle är världens jobbigaste unge.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eynosh » tis jul 26, 2005 15:23

Illyria skrev:Nej, s1 var mer intressant, nu har det mer gått in i blah-stadiet och de intressanta delarna med serien kommer inte riktigt till sin rätt.
Isabelle är världens jobbigaste unge.


Illyrias spoilermarkering:
Märkte man inte det lite i ettan?

Snack kring S1 som har med S2 Blah-stadiet att göra:
Menar du att dom två sista S1 avsnitten ändå var intressanta? S1 hade lite bra story i början, men om S2 inte lyckas knyta ihop allt och bli mer intressant, vad lockar då tittare? Sidney Poitier look-a-liken är ju inte direkt särskilt bra, inte heller är någon av dom andra skådespelarna förvånansvärt bra.
Konstigt att dom fick filma en S2...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Illyria » tis jul 26, 2005 15:35

Eynosh skrev:Illyrias spoilermarkering:
Märkte man inte det lite i ettan?

Inte lika påtagligt. Då verkade hon skada folk som ville dem illa, men nu går det ju bara till överdrift och blir löjligt.
Jag tycker konceptet med serien är intressant men utförandet har tappat, serien började bra men nu vet jag inte riktigt vart den är på väg.

Vem är Sidney Poitier look-a-liken?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eynosh » tis jul 26, 2005 19:09

Mahershalalhashbaz Ali (säg det tio ggr).

Hans ögon påminner mig om Sidney poitiers. Sen att ansiktet är smalare och inte alls påminner om Sidneys är en annan femma.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Glorificus » tis jul 26, 2005 19:21

Illyria skrev:Blah jämfört med tidigare avsnitt eller på typ samma nivå?


Samma nivå.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav dizzy » tor aug 18, 2005 16:14

2x10 "Lockdown", ett rätt hyfsat avsnitt, written and directed by Doug Petrie.

Saknar fortfarande det där lilla extra i serien, nåt som visar att de är på väg någonstans med de olika trådarna.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor aug 18, 2005 18:42

dizzy skrev:written and directed by Doug Petrie.

Den detaljen hade jag missat, fast jag tyckte inte det gjorde någon större skillnad. Håller helt med om att det saknas någon större röd tråd.

2.10: Sean hade prickarna, han kan inte heal:a längre, Maia kommer inte kunna se framtiden, ungen kommer inte kunna skada någon? Vad är poängen? Hoppas det kommer någon bra förklaring på detta, just det där att inte ha en aning om vart det kan vara påväg drar ner serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav dizzy » tor aug 18, 2005 19:31

Illyria:
Hoppas och tror att det du skriver om är början på en bra avslutning på säsongen. Bara två avsnitt kvar nu och något speciellt bör de väl ha planerat.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor aug 18, 2005 20:08

Hade ingen koll på att det bara var 12 avsnitt i säsong 2, då är det verkligen dags det händer något nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare