Vänner/Friends

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vänner Bra/dåligt??

1
3
9%
2
0
Inga röster
3
2
6%
4
1
3%
5
1
3%
6
4
11%
7
5
14%
8
6
17%
9
3
9%
10
10
29%

Antal röster : 35

Vänner/Friends

Inläggav Teo » mån maj 10, 2004 12:34

jag tänkte att jag fick starta en tråd om en av de bästa tv serierna någonsin. Nämligen Vänner denna underbart roliga serie :D Även tänkte jag köra en liten poll om vad folket här tycker om vänner här använder man en skala mota allt annat som går på tv.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad

Inläggav Off » mån maj 10, 2004 12:55

De första säsongerna av vänner är ungefär så bra det går att göra en sitcom. De senare säsongerna gick mest på rutin och det var egentligen bara Ross och Joey som kunde få fram skratt ibland. Jag följde dock hela serien och såg sista avsnittet i torsdags.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav malavel » mån maj 10, 2004 13:00

Underbar serie. Har dock inte sett alla avsnitt. Betyg 5:a (om Buffy får 10 och Angel 9.)
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Teo » mån maj 10, 2004 13:05

Jag ger den en tia för att jag älskar serien och säger att Buffy är 11 och Angel är en 9 jag har bara sett 8 avsnitt av angel alltså.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad

Inläggav Noggster » mån maj 10, 2004 13:10

då kankse du borde ge Vänner 9, eftersom 10 är max. Och Inte ge Angel något betyg om du nu inte sett så mycket..

Förövrigt är vänner en rätt bra serie, Joey är underbar. Man får ett par skratt, men det ger inte så mycket mer. Men jag känner ändå inte för att missa ett avsnitt.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Teo » mån maj 10, 2004 13:11

Ja men detta är bara en röstning hur bra Vänner är.. Och jag är väldigt förvirrad..
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad

Inläggav JRT » mån maj 10, 2004 13:35

Jag tål inte Vänner. Vet att serien är väldigt populär och jag har sett en del avsnitt - tycker det är en rätt larvig serie. Tur att alla tycker olika...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav Mr Chase » mån maj 10, 2004 15:47

Jag gillade Vänner i början (kanske första halvan av serien) men de senaste säsongerna har jag tyckt att den gått på tomgång.

Förutom att Chandler och Monica gift sig så har inte mycket hänt. Särskilt Joey och Ross rullar på i gamla hjulspår och manusförfattarna verkar ha satt sig före att driva med Ross-karaktären så långt det går...

Har dock följt den av lojalitetsskäl då den var en utmärkt sitcom i början. Man kunde delvis också känna igen sig i deras lätt vilsa nyvuxenhet då. Men nu har både de och jag blivit äldre med den skillnaden att de lever i stort sett som de gjorde för tio år sedan. Det gör inte jag.

Därmed blir det svårt att sätta betyg. En åtta för de tidiga säsongerna men en femma för de senare blir väl en runt en sexa-sjua totalt.
Senast redigerad av Mr Chase tis maj 11, 2004 15:53, redigerad totalt 1 gång.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Zaxx » mån maj 10, 2004 22:03

Vänner var min ABSOLUTA favvo innan Buffy,, nu får Ross, Joey o de andra se sig besegrade av Buffy och Angel.. på 1:a och 2:a Plats...
men en MKT Stark 3:a kommer de faktiskt på!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » ons maj 12, 2004 23:09

Vänner är alltid duglig underhållning, men varken mer eller mindre. Ett par skratt, rätt så charmigt, men oerhört förutsägbart och egentligen inget speciellt.

Men visst, mer än ett par gapskratt har man fått under åren. Särskilt under de första åren, naturligtvis.

Chandler är den största orsaken att se den serien förresten! Höll på att sluta se i säsong 7 just därför att Matthew Perry hade blivit så smal och trött av allt knark att han slutade vara rolig. Som tur är gick han upp i vikt och fick tillbaka lite av sin humor.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Lipton » tis dec 27, 2005 20:34

De är så pass roliga så jag får ont i kinderna. Ross och Joey har sånna ansikts uttryck. De behöver inte säga någonting.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav sus@n » tis dec 27, 2005 22:45

Vänner är en av de bästa komedi serierna någonsin! They crack me up :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav OhMySpike » lör dec 31, 2005 18:55

Det här är världens roligaste serie. Bästa komediserien helt klart.
:D :D :D
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion

Inläggav Lady_N » mån jan 02, 2006 0:43

SJUKT bra serie :) Man tröttnar sällan på deras halvkassa skämt , :P ännu mindre på dom kungliga =)
Bloody Hell
Användarvisningsbild
Lady_N
Demon Fodder

Inläggav LWes » tor jan 05, 2006 0:58

Jag tycker att serien var fantastiskt rolig och att den blev bättre och bättre. Synd att kanal 5 förstör den lite med att visa den om och om igen.
Till skillnad från vad många verkar tycka tycker jag att JOEY även den är en fantastiskt rolig serie. Älskar dom båda.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav OhMySpike » tor jan 05, 2006 0:59

LWes skrev:Jag tycker att serien var fantastiskt rolig och att den blev bättre och bättre. Synd att kanal 5 förstör den lite med att visa den om och om igen.
Till skillnad från vad många verkar tycka tycker jag att JOEY även den är en fantastiskt rolig serie. Älskar dom båda.

Jag håller med dig helt och hållet. Kanal5 visar den om och om igen, och huller om buller. Joey är en riktigt rolig serie, det enda som jag inte gillar är att Joey inte ens har pratat i telefon med dom andra vännerna.

Btw så är Joey på nu ;D
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion

Inläggav HeY » tor jan 05, 2006 2:43

Vänner är roligt, till och med extremt sjukt roligt ibland. Men jag måste säga att den var mycket bättre i början. Sedan kändes det som om vissa karaktärer blev lite för överdrivna. Som Joey till exempel, gillade han i början (var en utav favoriterna) men sedan i säsong 5-6 tyckte jag han började kännas för överdriven och barnslig. Han gick från topp till botten, tyckte han mest var överdriven. De som jag gillat mest under hela serien är nog Chandler, Monica och Phoebe, varav Chandler är roligast. Har dock inte sett alla avsnitt, men snäppet över hälften måste det vara ändå. Köpte till och med säsong 2 på DVD, många roliga skratt :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tor jan 05, 2006 3:15

Jag tycker helt klart att killarna är roligare än tjejerna. Ross, Chandler och Joey är alla så fantastiskt roliga på sina egna sätt medan jag inte tycker att tjejerna är något märkvärdigt. Självklart skulle inte serien klara sig utan dom, men i alla fall.

eller... klara sig skulle den säkert gjort, men den skulle inte vara det samma.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sus@n » tor jan 05, 2006 17:21

Från att "bara" har varit mig och min mamma i familjen som har kollat på vänner har nu också min brosa fastnat verkar det som. Idag spenderade han fastklistrad vid säsong 1 DVDn.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Lady_N » tor jan 05, 2006 17:48

sus@n skrev:Från att "bara" har varit mig och min mamma i familjen som har kollat på vänner har nu också min brosa fastnat verkar det som. Idag spenderade han fastklistrad vid säsong 1 DVDn.

heh e blir lätt så 8)
Bloody Hell
Användarvisningsbild
Lady_N
Demon Fodder

Inläggav The Ankh » mån jan 23, 2006 9:19

--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Rombat » mån jan 23, 2006 11:44

The Ankh skrev:HUH!!!!

Vänner kommer tillbaka!!!
Men... men de fick ju till ett så bra slut på serien ju. Ska de paja det nu?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav LWes » mån jan 23, 2006 12:13

Jag tycker att det låter utmärkt. Jag har länge velat att någon av dom ska hälsa på i Joey, men det här är ju ännu bättre. Om dom bara kunnde få någon att vara med ett par avsnitt i Joey under sweeps föra att boosta ratings skulle det förstås vara väldigt bra för serien...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Noam » tis jan 24, 2006 19:39

43 minuter rapporterar:
"Vänner"-återförening var en bluff
I går skrev jag ett inlägg om att "Vänner" verkade vara på väg tillbaka till NBC med fyra nya heltimmesavsnitt. Det verkar dock ha varit en riktig tidningsanka. Till mitt försvar vill jag dock säga att jag la in en brasklapp och meddelade att uppgifterna inte var bekräftade av tv-kanalen.

NBC-chefen Jeff Zucker säger nu till Access Hollywood att storyn är helt fabricerad och innehåller 'not one ounce of truth'. Ryktena om en ny spinoff med de tre manliga "Vänner"-skådisarna verkar också ha varit helt tagna ur luften.

Info hos 43 minuter
Mer info hos Access Hollywood
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav The Ankh » tis jan 24, 2006 21:55

En riktig tidnings-Ankha...
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Rombat » tis jan 24, 2006 22:40

The Ankh skrev:En riktig tidnings-Ankha...
Yes!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav chibi_chan » sön feb 26, 2006 14:51

Jag har alltid älskar vänner, men som sagt de första säsongerna var bäst, fast jag gillar även de senare. Speciellt när Joey ska lära sig franska.

Jag gav serien är 9:a. Den är inte bäst, men bra, ligger på 8-9.
Buffy och Angel, jag tycker det ungefär är lika bra. Inte första säsongen Angel dock, de senare är bättre. Fast mitt favoritavsnitt i Angel är i första säsongen. Som sagt B/A ligger på 10+.
Joeyserien är inte lika bra. Men det är Joey, så den kan jag ge en 7:a. Man behöver de andra också.
Remember, always be yourself.....unless you suck.

- Joss Whedon
Användarvisningsbild
chibi_chan
Minion

Inläggav Velnor » sön feb 26, 2006 14:56

chibi_chan skrev:Jag har alltid älskar vänner, men som sagt de första säsongerna var bäst, fast jag gillar även de senare. Speciellt när Joey ska lära sig franska.

Jag gav serien är 9:a. Den är inte bäst, men bra, ligger på 8-9.
Buffy och Angel, jag tycker det ungefär är lika bra. Inte första säsongen Angel dock, de senare är bättre. Fast mitt favoritavsnitt i Angel är i första säsongen. Som sagt B/A ligger på 10+.
Joeyserien är inte lika bra. Men det är Joey, så den kan jag ge en 7:a. Man behöver de andra också.

joey är bäst på franska ju 8)
Velnor
Minion

Inläggav TheSlayerInMe » tis jan 23, 2007 13:09

Åh, jag älskar verkligen Vänner. Har sett alla avsnitten och har säsong 1 & 2. En av de bästa seriena nånsin. Jag gav den lätt en 10:a :)
If love is a crime, let me be guilty of loving Sarah Michelle Gellar <3
TheSlayerInMe
Demon Fodder

Inläggav The Ankh » tis jan 23, 2007 13:31

TheSlayerInMe skrev:Åh, jag älskar verkligen Vänner. Har sett alla avsnitten och har säsong 1 & 2. En av de bästa seriena nånsin. Jag gav den lätt en 10:a :)

På torsdag komemr jag att äga hela boxen! Alla avsnitt! JÄJ!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Nästa

Återgå till TV-serier och film