Carnivale

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav qarlsson » ons jan 19, 2005 2:58

Jag försöker köra hamstringstaktiken av avsnitten denna säsong.. Men det kommer nog gå åt helsike har jag en känsla av..
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Bender » ons jan 19, 2005 22:45

Qarlsson skrev:Jag försöker köra hamstringstaktiken av avsnitten denna säsong.. Men det kommer nog gå åt helsike har jag en känsla av..


Det funkar bara om man missat att en serie satt igång och det gått ganska många avsnitt tycker jag.. Fast tanken är god i teorin. ;)
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav qarlsson » ons jan 19, 2005 23:41

Bender skrev:
Qarlsson skrev:Jag försöker köra hamstringstaktiken av avsnitten denna säsong.. Men det kommer nog gå åt helsike har jag en känsla av..


Det funkar bara om man missat att en serie satt igång och det gått ganska många avsnitt tycker jag.. Fast tanken är god i teorin. ;)


Damn it, ska jag ta upp drogerna igen vill jag ta hela kanylens innehåll i ett svep ;)
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tis jan 25, 2005 1:13

Ok. Efter att ha sett 2x03 så vet jag inte riktigt vad jag ska tycka....

Jag gillar serien. Helt klart. Jag tyckte att 2x01 var mycket bra och att 2x02 var nästan lika bra som det men 2x03 var jag inte så förtjust i.
Det är som om serien har tre olika delar.
en tredjedel är grotesk, och inte på ett bra sätt.
en tredjedel är ganska tråkig och en tredjedel är mycket spännande och intressant.
Självklart ser jag på serien och gillar den för den här sista delen som om hela serien varit så hade jag absolut älskat den.

Mitt största problem är sakerna som är vidriga.
Som i 2x03 när den krokiga mannen stannar Ben's bil och hur han erbjuder honom att ha sex med den utvecklingsstörda filckan för $2. Hela den scenen var hemsk tycker jag. Jag hade gärna suddat ut den ur min hjärna.
Så när tjejerna dansar topless gillar jag inte heller. och jag är inte någon feminist som tycker att det är kvinnoförnedrande eller så, jag bara gillar inte det för att jag tycker att det är onödigt, och ja, jag tycker att det faktiskt är förnedrande.
Det är något mycket fel med att en mamma och hennes dotter gör det tillsammans utöver det...
Så hatar jag när det är döda djur och sånt. Det ser för verkligt ut och det finns väl ingen som uppskattar dödandet av djur.
Det får mig nämligen att undra om dom gjort en fejk kanin eller dödat en riktig. Vilket skulle vara ganska avskyvärt...
inte för att döda ormar är särkillt hemskt men var det nödvändingt att döda ormen?
Var det nödvändigt att elda upp ormarna?
Jag kanske är ensam om det men jag fick i alla fall inte ut något positivt av det. eller när Justin förra veckan i sin fantasi såg när den där tjejen slet av sig sin tröja. Helt onödigt.
Och när Ben var tillsammans med hon den där orm-tanten. Det var inte en trevlig tanke. Hon är ju typ 30 år äldre än honom!
Sen massa andra saker som portrerar världen så smutsig och grotesk.
Visst det var den säkert då (och nu förtiden också.) men det vill jag inte se.
Många andra serier visar en tuff hård värld utan att göra den äcklig.
För man kan säga hur mycket som helst att det är verkligt och det är vad som gör serien bra eller så, jag kommer aldrig uppskatta kännlan att bli äcklad av en serie.

Sen den tråkiga delen av serien tycker jag är allt med folket på carnivalen.
T.ex. när Jonsey pratar med Felix eller någon finner jag inget intresse i.
Och jag kan faktiskt säga att jag inte gillar någon av karaktärerna förutom Samson. och Ben lite grann. Lodz var min favorit...
Det här är en serie som verkligen behöer döda flera av sina karaktärer.
Det skulle göra det spännande, häftigt och man kunnde bli av med några tråkiga typer...
Jag kan inte identifiera mig med någon karaktär i serien vilket känns ganska tråkigt och gör att jag inte bryr mig om dom.
Det skulle inte skada med några snygga tjejer heller.
Jag skulle till och med bli glad om några snygga killar var med! Bara så man slipper se på alla gråa tråkiga personer...

Sen till den bra delen av serien.
Allt som har med ondskan och godheten och profetior och superkrafter och hemligheter och övernaturliga saker och Scudder och Management och hemligheterna som Ben försöker få reda på.
Allt det är bra. Mycket bra. och om serien hade varit så hela tiden hade den varit superb.
Lite Miracles blandat med One Piece och Firefly. Med utgångspunkterna som Carnivále hade.
En man som är utvald att vara god med en ärkefiende som han aldrig täffar i hela första säsongen.
Han reser med en Carnival och då och då stöter dom på coola karaktärer (som i One Piece där alla är coola) istället för tråkiga karaktärer som är världsmästare i att vara tråkiga.
Då hade serien varit superb.
Nu är den bara bra.

Jag förstår om många inte håller med mina åsikter om serien men det är ok. och det är ok att serien är som den är.
För jag gillar nästan allt med alla andra serier jag följer och alla kan inte tycka att allt är perfekt.

För jag tycker ju trots allt att Carnivále är en bra serie.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis jan 25, 2005 1:25

Intressanta synpunkter LWes. Jag kan hålla med dig om att alla karaktärer inte är sådär jättespännande men ibland kan jag få för mig att serieskaparna vill att man ska känna av ledan och tristessen som folket känner och därmed slänger in scener där folk bara sitter och har tråkigt helt enkelt.

Resten du säger är ju som sagt en smaksak. Jag gillar när det är rått/äckligt/grymt och kan se en mening i många av de scener du nämner. Nakenhet kan ju användas till så mycket mer än att bara visa hud och detsamma gäller för "konstiga" människokroppar och brutala misshandelscener. Merparten i carnivale känns faktiskt berättigade.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Bender » tis jan 25, 2005 18:38

Jag håller med om att det finns en viss grad av tråkighet i serien men också det där bra som är övervägande och gör att man fortsätter att titta.

Jag tycker som off att det mesta som visas i bild är accepterbart som en del av historieberättandet och för att visa vad karaktärerna är med om.

Jag tycker inte att folket på själva karnivalen är tråkiga men det borde hända några halvstora sidospår som inbegriper flera av karaktärerna igen som:

när en av "stripdansöserna" mördades eller Jonesy å Sofies kärlek( som kanske kommer igen snart dock) Eller gärna nått helt annat som gör det riktigt spännande i alla läger som serien följer
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Off » mån feb 07, 2005 20:54

2x05 var riktigt riktigt bra.

Gubben med maskerna var riktigt bra när han fick på sig sin lilla mask. Jag gillar galna gubbar :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån feb 07, 2005 22:39

För andra gången idag (nytt rekord?) håller jag med Off till fullo. Bästa avsnittet av S2 hittills. Jag tycker att Carnivale är en serie som på något sätt blir svår att kommentera avsnitt för avsnitt, man vill på något sätt diskutera helheten. Men likväl: väldigt bra avsnitt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » mån feb 07, 2005 22:49

Har inte hunnit se senaste avsnittet ännu men jag håller med om att det är svårt att kommentera efter hand, det är mer en överblickande serie som går något bättre att diskutera när säsongen är slut (om ens det). Men jag gillar s2 so far, dock mycket som är oklart...

Den här ondskan som ska komma, det har med andra världskriget och Hitler att göra? Isåfall kommer ju det goda förlora...?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » mån feb 07, 2005 22:52

Illyria: Den "ultimata" ondskan verkar ju representeras av atombomben i de flashar vi har sett, så det skulle väl tyda på att ondskan kommer från den amerikanska sidan av kriget. Brother Justin eller Henry Scudder skaffar en hemlig identitet och blir Harry Truman? ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » mån feb 07, 2005 23:43

Vi får väl se :)
Ville mest kolla så jag inte var helt ute och cyklade med s2, eller hela serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinder » tis feb 08, 2005 0:41

Håller med LWes till två tredjedelar. Det groteska och äckliga har jag inget problem med utan tycker snarare på nått sätt att det hör till för att bygga upp seriens stämning och atmosfär. Men serien kan lyckas få in riktigt tråkiga delar i ovanligt många avsnitt, vet inte vad det beror på att jag tycker så. Kan vara att jag inte bryr mig nog mycket om endel karaktärer men tror inte riktigt det är det. De flesta i serien tycker jag är åtminstone ok, ändå är vissa sidospår riktigt tråkiga och de känns ibland som att de mest bara tar upp tid från de mer intressanta delarna av serien. Fast serien är ändå bra då stämningen och huvudploten är så pass lockande, dock så skulle serien kunna lyfta sig en bra bit om den lyckades hålla ett jämnare tempo och få bättre fart och intresse i sidospåren.
Sedan en fråga (spoiler 2x03 eller 2x04):
Minns inte vilket avsnitt jag såg senast, det var det Ben träffade sin farmor och fick en kniv av henne. Vilket var det, så man vet vilket avsnitt man ska se härnäst.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Off » tis feb 08, 2005 0:52

Tinder: Det ska ha varit 04.

Hoppas jag inte har fel nu :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » tis feb 08, 2005 1:17

Jo det är i avsnitt 4, definitivt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinder » tis feb 08, 2005 4:41

Tackar och bockar!
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav LWes » tis feb 08, 2005 22:49

Jag tyckte senaste avsnittet var mycket bra
Det var inte så mycket tråk-delar som i tidigare avsnitt och det var inga groteskheter!
Det var ganska intressant med Orm-tanten att hon ser dödingar.
Jag blev glad att man fick veta att det var Justins syster som brännt ner kyrkan för henne gillar jag inte och jag har väntat på att han ska döda henne sen början av seriern.
Det är tråkigt om hon inte dör. Det är för lite folk som dör!

Felix är tråkig, men han var inte jättetråkig i det här avsnittet.
Samson är ju bäst och han var som vanligt coolast.
Men jag har inte förstått vem han den där stora mannen som bröt sig ut ur fängelset och nu låtsas vara polis som letar efter Scudder är, men det kanske man inte ska förstå ännu...

Jag tycker Justin borde döda folk snart med sina superkrafter.
Det är tråkigt att man inte fått se vad han kan göra.

Jag hoppas att Ben inte blir tillsammans med Sophie, för hon är den tråkigaste i serien, och hon ser så tråkig och eländig ut hela tiden.

Förutom Samson så gillar jag Jonsey, för han är snäll. Dom är dom enda jag inte vill ska dö.
Ben och Justin lär ju inte dö så dom behöver man inte oroa sig för.
Det är lite synd att Gecko, ödlemannen, inte är med längre.
Han var ganska intressant även om han knappt var med i säsong 1.

Ni kan tänka er hur jag trodde att serien skulle vara när jag först läste om den långt innan den började, att den skulle handla om en Carnivale och att Michael J. Anderson skulle vara med och att det skulle vara med en ödleman och att det skulle vara good vs evil och övernaturligheter och sånt.

Något som jag skulle vilja se i serien är lite komik. Lite roliga skämt.
Buffy var en allvarlig serie sammtidigt som den var hur rolig som helst.
En annan sak som jag brukar tänka på att jag skulle vilja se i serien är lite coola karaktärer.
Som Wesley i säsong 4 av Angel, Spike, Zoro i One Piece o.s.v. ni vet vad jag menar.
Tänk om dom stötte på en prisjägare som hade en cool rustning och var riktigt cool och som letade efter Ben och så hade han någon special-kraft så fick dom slåss mot varanndra i några avsnitt.
Tänk om en Ghost Rider liknande karaktär var med.
Tänk om det var mer coola saker och mer övernaturliga inslag.
Det är min vision av vad Carnivále skulle kunna vara, men det är ju helt klart att skaparna och producenterna gillar den som den är.
Jag får fortsätta drömma om min egen serie själv.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons feb 16, 2005 0:23

Jag tycker att det här senaste avsnittet var bra.
Det var coolt att Orm-tanten blrv blind eller om hon bara blev besatt av den blinda mannen som är död som jag gillade, eller vad som nu hände eller händer med henne så är det bra, för hon har vatit hur tråkig som helst hela tiden tills hon nu kan se dödingar eller nåt.
Det är också coolt med han den där mannen som klädde ut sig till polis som letar efter Scudder.
Sen blev jag riktigt besviken på att Justin satt dit sin kompis för morden på barnen.
Som jag skrivit tidigare har jag väntat hur länge som helst på att något hemskt ska hända med hans syster och nu när hon äntligen skulle bli arresterad, kanske till och med hängd, så sätter dom dit den schysta intressanta mannen som jag faktiskt gillade en del.
Men det var en bra twist, det måste jag säga. När man fick se att det var hans namn som stod på pappret!

Det verkade som om Sophie lämnade dom islutet, och jag hoppas verkligen att hon lämnar serien.
Hon är så tråkig hon också och jag gillar henne inte ett dugg. Jag nästan t.o.m. ogillar henne.

Det var väl allt intressant som hände i det avsnittet eller?
Felix-delarna var som vanligt det tråkigaste.
Hoppas att avsnitten kan fortsätta så här, för jag gillar serien mer nu än jag gjorde i första säsongen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån feb 21, 2005 13:29

2.07:

Mycket möjligt det bästa Carnivale-avsnittet någonsin. Det hände saker. Mycket saker! Alldeles fantastiskt bra.

Slog nästan mig själv i pannan över att jag inte har kommit på att Management är Brother Justins far innan. Det är ju så uppenbart, och följer mönstret när man tänker efter. Att fadrarna och sönerna båda har bytt sida mellan generationerna? Eller har Management ljugit hela tiden? Var han liksom Justin den onde från sin generation, och Scudder den gode liksom Ben? Det vore lite tråkigt iofs, lite simpelt och dessutom skulle det innebära amerikansk = god, rysk = ond, vilket, ja...

Men likväl, grymt skönt att det äntligen hände saker. Och att medvetet doppa huvudet i syra... guuääääh! *sound of terror*. Fantastiskt jävla bra. Längtar något oerhört till nästa måndag nu.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån feb 21, 2005 19:25

Är väl bara att hålla med kaffe. Det här var ruskigt bra.

Trodde faktiskt inte Scudder skulle hittas förrän säsongsavslutningen och att vi i s03 skulle få se han och Ben tillsammans. Nu har man ju ganska många funderingar i huvudet. Vem av dem var ond egentligen? Scudder verkade ju inte direkt full av ondska medan management var ganska hämdlysten av sig.

HBO överträffar sig själva gång på gång med detajlerna de lägger ner på sina serier. Bara en sådan sak som eiffeltornet måste ju ta sin lilla tid att göra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån feb 21, 2005 20:45

Off skrev:Är väl bara att hålla med kaffe. Det här var ruskigt bra.
Trodde faktiskt inte Scudder skulle hittas förrän säsongsavslutningen och att vi i s03 skulle få se han och Ben tillsammans. Nu har man ju ganska många funderingar i huvudet. Vem av dem var ond egentligen? Scudder verkade ju inte direkt full av ondska medan management var ganska hämdlysten av sig.

Jo, riktigt överjävligt bra.
Mina funderingar är att Ond och God bara är namn, de betyder itne så mycket egentligen. Vad folk är beredda att göra med kraften däremot är viktigare. Justin valde sin väg, precis som Ben. Av alla inblandade är Scudder den enda som aktivt undviker att göra något med sin. För även om Ben är "god" så kommer man inte från det faktum att han mycket väl skulle kunna göra massmord och liknande, precis samma sak som Justin hade kunnat hjälpa människor med den insikt han får av dem.

Men det som hände i slutet? När strömmen kom tillbaka, betyder antagligen att managment är den som förser karnevallen med ström och gör så att allt fungerar och att det flyttades över till Ben.Vilket borde gett honom en powerboost på samma sätt som ska hände ifall Justin har ihjäl Scudder.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » mån feb 21, 2005 21:43

Jag tycker också att avsnittet var väldigt bra, men det var ändå många tråkiga bitar i det.
Felix, Jonsey och Justin-delarna var tråkiga, men Ben-delarna var väldigt intressanta. Som vanligt alltså.
Det var coolt att man till slut fick se management, men kroppen passade inte ihop med rösten alls. Fast det gör inget, för han såg inte särskillt männsklig ut vilket jag ville hela tiden.
Jag tror att Scudder var god och ryssen var ond. För Lodzt verkade ju också vara ond, och han och ryssen var ju buddies.
Fast det var synd att Ben helade Scudders ansikte, för det hade varit coolare om han hade sett ut som ett monster.
Men jag önskar fortfarande att några av dom vanliga tråkiga karaktärerna skulle dö snart.
Jag lyssnade inte på Justins tal mot slutet, sa han något intressant eller var det bara ett vanligt tråkigt tal?

Jag tycker att Ben ska sammla ihop ett gäng med coola kompisar som kan hjälpa honom slåss mot ondska.

Det bästa av allt var dock att Sophie inte är med längre (fast hon lär väl säkert komma tillbaka...). Hennes frånvaro gjorde det bättre.

Jag väntar fortfarande på att Justin ska döda någon. Han intresserar mig nämligen inte längre.

När fick man veta att ryssen var hans pappa? (Jag koncentrerade mig inte genom hela avsnittet...) Det känns ju självklart så här i efterhand, eftersom dom är från ryssland och Ben ärvde sitt av Scudder o.s.v.
Det var mycket välplanerat.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån feb 21, 2005 23:29

LWes: Management frågar Scudder "Who is he?" eller något liknande och Scudder svarar "Your son." varpå Management utbrister "Alexij?" (eller hur det nu stavas?). Serien fungerar bättre när man lyssnar och tittar engagerat. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » mån feb 21, 2005 23:47

caffeineaddict skrev:LWes: Management frågar Scudder "Who is he?" eller något liknande och Scudder svarar "Your son." varpå Management utbrister "Alexij?" (eller hur det nu stavas?). Serien fungerar bättre när man lyssnar och tittar engagerat. :)


Jaha, ok. Jag brukar se serien engagerat, men idag orkade jag inte göra det genom hela avsnittet. På slutet blev jag dock fångad igen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis feb 22, 2005 2:57

noike skrev:Men det som hände i slutet? När strömmen kom tillbaka, betyder antagligen att managment är den som förser karnevallen med ström och gör så att allt fungerar och att det flyttades över till Ben.Vilket borde gett honom en powerboost på samma sätt som ska hände ifall Justin har ihjäl Scudder.

2x07:Det händer stora saker arc-mässig (och de andra delarna är inte tråkiga heller)! Mycket att ta in och jag vet inte hur allt ska tolkas riktigt, som t ex hur karnivalen slocknade med management och är det någon "powerboost" som Ben får sen? Är management död, är Ben nya management? Var en en god eller ond powerboost isåfall?

Eftersom Scudder varit "inaktiv" och vägrat göra "sin del" så kanske det har blivit för mycket för den andre... och jag lutar lite åt att management ändå är "god", speciellt ifall det där med powerboost är sant.

Vi får väl se nästa vecka. Förhoppningsvis något om Sophie då också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Bender » mån feb 28, 2005 19:45

2x08
Gillade avsnittet starkt..

Tyckte Carnivalen var ovanligt rolig och det hände mycket där... kringhistorierna funkade bra.
Kul att Samson får vara lite mer inblandad i det som händer med Ben nu när Management är borta.
Cliffhangern med Sophie var kanske inte helt oväntad men ganska chockerande med tanke på vad Brother Justin kan få för sig att hitta på. Han avverkar ju pigor på löpande band.. :?

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Illyria » tor mar 03, 2005 5:06

2x08: Bender: gamla management är borta, sant, men nu är ju Ben nya management och det är bra om Samson kommer vara mer inblandad i det. Så gamla management var "god" och då måste Scudder vara "ond" väl...
Tyckte också det hände intressanta saker runt karnivalen, inte ett lika händelserikt avsnitt arc-mässigt som förra avsnittet, men ändå ett bra avsnitt och nu är de på väg mot Californien... yes?
Sophie på slutet! Undrade just när bilarna körde iväg på slutet varför hon inte dykt upp i detta avsnittet heller men så är hon i CA. Hur kom hon dit så fort? Varför är hon just där? Vet hon något? Justin kommer ju säkert ge sig på henne på något sätt och hon kommer få se hans tatuering... eller? Det är ju det enda som hon har att gå på och något måste väl hända där.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » tor mar 03, 2005 23:32

2x08:
Jag tycker att det var ett mycket bra avsnitt (jag vet inte vad det är med mig, för jag tyckte t.o.m. att Joney och den där tjejens giftemål-problem-storyn var ganska bra!)
Det var coola pusselbitar man fick dock.
Management ville att Ben skulle ta dit Scudder så han kunnde försöka döda honom så att Ben skulle döda Management och få sin ultimata styrka.
Sen det med att Samson bli arg på honom och att han sen förlät honom när han räddade barnet och det var bra.
Det bästa var lätt när Samson drog ut ett svärd ur sin käpp! Det hade vi väll inte sett förut? Det var as coolt. Han är lätt bäst i serien.
jag hoppades att Sophie skulle vara borta för gott, för jag gillar henne verkligen inte alls. Jag t.o.m. ogillar henne (vilket jag aldrig brukar göra med karaktärer!!!!!!) och jag ogillar henne mycket.
Jag hoppas att Justin antingen dödar henne, eller så gör han henne till sin tjänare och sen dödar Ben henne.
Det är många jag vill ska dö i serien, men bara Sophie jag ogillar och verkligen vill ska dö. Dom andra är bara så tråkiga och jag tycker serien skulle bli bättre utan dom, men jag ogillar dom inte direkt, jag bara inte gillar dom.

Varför försvann Gecko? Han var visserligen riktigt tråkig, men han var en ödleman!!! En ödleman! Dom kunnde gjort honom till en samuraj-prisjägar-krigar-man eller något bara för att det skulle vara coolt och sen kunnde Ben få slåss mot honom eller med honom.
Alldeles för lite coola karaktärer i serien. Alldeles för lite intressanta karaktärer överhuvudtaget......
men serien fortsätter vara bra, och jag tror den kommer förtsätta bli bättre om det fortsätter som det gör.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre mar 04, 2005 0:11

LWes skrev:2x08:
Jag hoppas att Justin antingen dödar henne, eller så gör han henne till sin tjänare och sen dödar Ben henne.
Det är många jag vill ska dö i serien, men bara Sophie jag ogillar och verkligen vill ska dö.

Varför ogillar du henne? Eller tom hatar för du vill ju att hon ska dö, vad ligger bakom det.
Jag tror Sophie kommer överleva och hjälpa Ben på något sätt? Den där "flashen" de båda fick när hon skulle spå honom, betyder den inget?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Bender » fre mar 04, 2005 0:54

2x08
Jag är helt säker på att Sophie överlever och att hon säkerligen kommer backstabba Justin eller något när han minst anar det.

Lwes> Jag förstår mig inte på din aversion mot vissa karaktärer, speciellt inte Sophie. Visst man kan tycka att vissa av dom är irriterande (som tex Justins syster) men man får inse att dom kanske kommer spela en större roll senare och jag tror inte vampyrer eller robotar är lösningen för att göra historien bättre eller speciellt trovärdig för miljön den utspelas i.

Sophie är en av mina favoriter för övrigt. Hon får gärna få en större roll om jag får bestämma... Och ingen ska dö om det inte är en viktig del av historien.. :rolleyes: Ödlemannen fick ju tex aldrig bli nån del av historien men att kalla honom tråkig för det tycker jag är fel. Han var mer en statist i förgrunden...

För övrigt kan jag tipsa om rätt coola produkter på HBO's hemsida. Bland annat T-shirts med figurer som ännu inte varit en del av handlingen...

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Illyria » fre mar 04, 2005 1:00

Bender skrev:Ödlemannen fick ju tex aldrig bli nån del av historien men att kalla honom tråkig för det tycker jag är fel. Han var mer en statist i förgrunden...

Eller som de där sammanväxta tvillingarna från första säsongen, de saknar jag att de inte syns längre, även om de inte var en del av berättelsen.
Bender: tipsar du om spoilers? Vet inte om jag vågar titta då.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron