Carnivale

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » ons mar 30, 2005 15:19

noike skrev:
Qarlsson skrev:Jag tror inte Lodz får tillgång till Justins kropp, men man vet aldrig, med tanke på att det indikerats att han kommer återuppstå i köttet förr eller senare. Hans livsenergi är ju direktlänkad till Ruth, på samma sätt som Jonseys är länkad till Justin. Däremot har Jonsey ingen avatarisk egenskap som Lodz, vilket kanske är en förutsättning för kanalisering.


Frågan är snarare ifall Lodz kunskaper är unika eller inte. Är de inte det så är det fullt möjligt att Jonsey kan ta över Justin i sömnen -- teoretiskt i varje fall, han besitter knappast kunskapen. Är däremot Lodz unik så borde ha kunna ta över vilken återupplivad som helst. Lite mer information om hur det fungerar hade inte varit helt fel i det här läget.

Men jag är inte säker på att Jonsey kommer ha någon koppling till Justin. För jag såg det bara som att Sophie skjöt Jonsey för att stoppa honom helt enkelt och för att man skulle förstå att hon verkligen är ond nu.
För övrigt vet vi väl inte om han verkligen dog eller? Jag tror att hon bara skjöt honom en gång eller hur? och det kan man väl överleva (inte för att jag tror att han kommer göra det dock). Men han den där stora mannen som jobbar för Justin, dog han? För visst är det fullt möjligt att dö av ett slag i huvudet men i tv-serier brukar det inte vara dödligt så mycket som att bara knocka ut någon en stund.

Om nu Sophie skjöt Jonsey för att sen kunna återuppliva Justin, varför? Jag förstår inte riktigt kopplingen eftersom hon lika gärna skulle kunna döda vem som helst och hon skulle väl inte behöva döda honom först, utan egentligen bara återuppliva Justin och så dör någon automatiskt.

Så här tror jag:
Sophie skjöt Jonsey utan någon riktig anledning.
Hon återupplivar Justin med hjälp av alla dom där växterna.
Det är en ganska okomplicerad och uppenbar lösning, men jag tror ändå på det.

Förklara hur ni ser en koppling mellan Jonseys död och Justins återupplivelse.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons mar 30, 2005 15:48

LWes skrev:Förklara hur ni ser en koppling mellan Jonseys död och Justins återupplivelse.


Eftersom Ben var tvungen att ha ihjäl Lodz för att Ruthie skulle bli levande igen. För att verkligen återuppliva någon som är död och inte bara döende så måste man ta ett liv medvetet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » ons mar 30, 2005 15:53

noike skrev:
LWes skrev:Förklara hur ni ser en koppling mellan Jonseys död och Justins återupplivelse.


Eftersom Ben var tvungen att ha ihjäl Lodz för att Ruthie skulle bli levande igen. För att verkligen återuppliva någon som är död och inte bara döende så måste man ta ett liv medvetet.


Jaha, det kom jag inte ihåg eftersom det var så länge sen, men nu minns jag.
Ja, då är det väl förmodligen så, men eftersom Jonsey bara var en vanlig person tror jag inte att han kommer finnas kvar på något sätt till skillnad från Lodz som hade någon superkraft av något slag.
Fast man vet aldrig, den här serien är väldigt bra på att ha allt utplanerat i förväg känns det som.
Det känns inte som om dom inte har en aning om vad som ska hända i säsong 3 och bara hittar på efterhand, utan det är ju väldigt välplanerat.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav qarlsson » ons mar 30, 2005 19:09

noike skrev:Frågan är snarare ifall Lodz kunskaper är unika eller inte. Är de inte det så är det fullt möjligt att Jonsey kan ta över Justin i sömnen -- teoretiskt i varje fall, han besitter knappast kunskapen. Är däremot Lodz unik så borde ha kunna ta över vilken återupplivad som helst. Lite mer information om hur det fungerar hade inte varit helt fel i det här läget.


Nu kunde jag ju givetvis inte undvika att se och höra Justin framför mig; Oh Libby.. How I have missed you my sweet, sweet pumpkin-pie, I will show you wonderful, terrible things.. freaky-deaky!

Nej du har nog inte fel. Ju mer man läser om HBO, bland annat från den där Clancy-intervjun och dels från andra håll, att dom är måna om sina serier och öppna mot skaparna i förväg. Dom chansar och har tålamod. Något av ett HBO-trademark.

..eftersom jag fortfarande vaknar kallsvettig om nätterna och skriker "Dead like me!"

I hear you. Hemska, hemska illdåd!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons mar 30, 2005 21:49

Qarlsson skrev:Nu kunde jag ju givetvis inte undvika att se och höra Justin framför mig; Oh Libby.. How I have missed you my sweet, sweet pumpkin-pie, I will show you wonderful, terrible things.. freaky-deaky!

Helt klart är att Lodz kommer att fucka up balansen mellan sidorna. Exakt hur är oklart man han är makthungrig som få. han sa att han skulle få en ny kropp snart va? Damn them and their cliffhangers! Tillsammans med Black Eyed Sophie så är det verkligen långt ifrån lika enkelt som det verkade i början och större delen av s1. I like this shit a whole lot.

Jag hoppas verkligen att det inte tar två år mellan s2 och s3 som det gjorde mellan de två som gått. Det vore tortyr.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons mar 30, 2005 23:41

Det blir mycket att läsa och kommentera när jag väl sett de två sista avsnitten. Nu vet jag inte ens vad som händer i säsongsavslutningen men jag tror serien har en god chans för en tredje säsong. HBO is the shit?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav qarlsson » ons mar 30, 2005 23:44

noike skrev:Helt klart är att Lodz kommer att fucka up balansen mellan sidorna. Exakt hur är oklart man han är makthungrig som få. han sa att han skulle få en ny kropp snart va? Damn them and their cliffhangers! Tillsammans med Black Eyed Sophie så är det verkligen långt ifrån lika enkelt som det verkade i början och större delen av s1. I like this shit a whole lot.


Maktgalen indeed. Extremt mån om att vara en bricka i spelet och fram tills nu något av en blodigel för avatarerna. Å andra sidan vet man ju inte. Hans roll kanske är betydligt större än ren maktgalenhet. Än så länge är vi helt kept in the dark angående den där skriften det surrades om för ett par avsnitt sen. Den tråden lär dom piska igång i s03. På ett eller annat sätt.

Komplicerat och med en röd tråd tack och lov. Carnivále respekterar sina tittare. vi snackar inget buddhistiskt tålamod för att sen bli bjuden på brödsmulor som i LOST. Thank goodness..

Som om inte väntan inför The Wire s04 vore nog. I-landstortyr!

Edit: Illyria - HBO is the mother of all shit! In a goodie sense. Se nu de två sista avsnitten och njut.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons mar 30, 2005 23:56

Illyria skrev:Det blir mycket att läsa och kommentera när jag väl sett de två sista avsnitten.


Hur har du klarat av att hålla dig? Sjuka, sjuka människa.

Jag tycker faktiskt att en hel del från HBO är överskattat men just på det här är de the shit.

(The Wire, Deadwood, Enourage och Carnivále levererar på alla plan till skillnad från resten av deras produktioner.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav qarlsson » tor mar 31, 2005 13:49

Låt dessa rykten vara totalt ogrundade, pleeeease!!!!

Sunday's season finale for "Carnivale" delivered an above-average 2.4 million viewers, but insiders insist the show is not likely to return.

An HBO spokeswoman said a decision has not yet been reached. "Carnivale" creator-exec producer Daniel Knauf, however, has already begun developing a comedy series project for rival pay cablercabler Showtime.

Det hela är ett utdrag från en artikel i Variety som jag hittade via AICN. Har ingen subscription till Variety dessvärre.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre apr 01, 2005 10:05

Började dagen med S2-finalen. Fuck damn! S3 nu!

Från länken Qarlsson postade:
Daniel Knauf skrev:I have four more seasons arced out. You might call the end of this season the end of the first "book." A trilogy, 2 seasons each.


Oh, sweet HBO masters, let it be!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » fre apr 01, 2005 11:31

caffeineaddict skrev:Från länken Qarlsson postade:
Daniel Knauf skrev:I have four more seasons arced out. You might call the end of this season the end of the first "book." A trilogy, 2 seasons each.


Oj oj oj!!!!!!!!!!! Jag blir uppspelt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Bender » fre apr 01, 2005 11:55

e12Riktigt bra avslutning på säsongen. Snart blir det omtitt på båda säsongerna i ett helgmarathon.

Tror ni Sofie är en fullt utvecklad avatar nu? Man kan ju tolka det som att hon tog över Justins krafter där på slutet på ängen som Ben gjorde med Management. Hon behöver väl inte ha helat honom eller väckt liv i honom? Fast det betyder väl att Brother Justin försvinner och det vore ju inte skoj.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav noike » fre apr 01, 2005 21:29

Bender skrev:e12Tror ni Sofie är en fullt utvecklad avatar nu?

Jag har funderat på det där. Min tankegång är att Sophie inte är en avatar, i varje fall inte för någon enskild sida.

Hon uppvisar att hon har tillgång till att hela och se folks framtid/förflutna, något som hon är ensam om. Lodz skrev att hon var the Omega Child -- vilket borde betyda att hon är den siste som föds med krafterna någonsin och att det är hon som mer eller mindre avgör hur det kommer att gå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons apr 06, 2005 15:58

Från tvguide, lite mer positivt om s3:
the situation doesn't seem to be as dire as Variety made it out to be last week. (The trade paper reported that Carnivàle was "not likely to return" for a third season.) "There's no indication from HBO that the show is dead," series creator Daniel Knauf tells me. "The fact is, our ratings for the last episode were [almost as high as] Deadwood's. Personally, I think they're gonna pick it up."
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav qarlsson » ons apr 06, 2005 16:13

Känns ju som att Knaufs egna ord väger lite mer pung än variety. Yay!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons apr 06, 2005 16:29

Ja, hoppas. Hoppas. Hoppas. Eller nej, jag kräver en fortsättning.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » lör apr 09, 2005 21:56

2x11 (nu tittar jag äntligen på de sista avsnitten) Det känns som jag inte andats under hela avsnittet när det är slut, det är verkligen som att sitta på nålar hela avsnittet igenom. Sophie i huset, Ben i huset, Ben försöker övertala Sophie att lämna lägret, carnies med bitchen Lilah i spetsen håller på att göra uppror, Management avslöjas, Jonsey tvingas avslöja Ben för dem och slutet med Sophie, Justin, Ben och Jonsey som kommer och drar bort Ben i sista sekunden. Och Iris som har anlitat karnivalen... känns som hon ligger rätt illa till hos Justin, än mer nu?
Puh! Måste ta en paus och se säsongsavslutningen när jag har andats ut lite mer. Carnivàle is the shit!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » sön apr 10, 2005 2:15

Illyria skrev:Puh! Måste ta en paus och se säsongsavslutningen när jag har andats ut lite mer. Carnivàle is the shit!
Det finns för- och nackdelar med att se dem när de kommer ut: man får tid att smälta det man sett och man får vänta länge på nästa del. Bara du skriver så, I wanna hear some teories girl. (För något måste man prata om till nästa säsong.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » sön apr 10, 2005 3:42

Handlar lite om vad jag är på för humör också men jag ska försöka se sista avsnittet någon av de närmaste dagarna och sen har jag säkert massor med teorier om allt möjligt. Då kan jag läsa allt under spoilermarkeringarna också! Något jag sett fram emot.

2x11 Med slutet där armageddon nämns låter det ju som det kommer bli en stor showdown i nästa avsnitt...!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Bender » sön maj 08, 2005 0:54

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Helvete! Carnivále är nerlagd!!!

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=20167

Läser man forumet på HBO.com så verkar det stämma. Det verkar vara mer än ett rykte. :rolleyes:

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Illyria » sön maj 08, 2005 1:10

Gah! Det får bara inte stämma! :evil:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » sön maj 08, 2005 9:18

NEEEEEJ! Vad fan håller ni på med, HBO?!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Bender » sön maj 08, 2005 11:18

Än är det inte bekräftat så hoppet lever... men Carnycon hade tydligen haft en chat med Clancy Brown och Brian Turk där dom ska ha sagt att det var nedlagt.
:(
Det är många upprörda posts på HBO-forum som skriver att dom ska säga upp sina abbonemang nu, hoppas det får någon effekt att serien betyder så mycket för många.
HBO verkar hellre satsa pengar på billiga serier som Entourage och Unscripted nu mera. Fast the Wire är väl ett undantag. Carnivale kom upp i närliggande siffror som Deadwood i slutet av säsongen men det räcker tydligen inte?

Vi får väl se vad HBO säger snart... Is this truly the Omega?

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Illyria » sön maj 08, 2005 16:41

De kan få dumpa Deadwood istället om det skulle rädda Carnivále, men den har de redan gett klartecken till för en tredje säsong (s2 är inte ens lika bra som s1 av det jag hittills sett)...

Carnivàle är den bästa HBO-serien, kan de inte själva se det? Fan om det är sant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav poser » sön maj 08, 2005 17:31

Nej, Deadwood s2 är inte alls lika bra som carnivale s1.


Deadwood s1 > Carnivale s1
Deadwood s2 < Carnivale s2

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav LWes » sön maj 08, 2005 17:36

Någon på aintitcool skrev:
I think a graphic novel would be perfect to finish up the story.

Det tycker jag låter som en väldigt bra idé.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön maj 08, 2005 17:37

poser skrev:Nej, Deadwood s2 är inte alls lika bra som carnivale s1.

Nu menade jag iofs s1 av Deadwood (som jag verkligen gillade), båda säsongerna av Carnivàle är bättre än något av Deadwood.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » sön maj 08, 2005 18:05

Fucking HBO. Det är det jag (och poser) har sagt: FX är bättre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön maj 08, 2005 23:31

poser skrev:Nej, Deadwood s2 är inte alls lika bra som carnivale s1.


Deadwood s1 > Carnivale s1
Deadwood s2 < Carnivale s2


Hear, hear!
Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån maj 09, 2005 4:51

Da jag inte sett klart carnivale s02 eller sett mer an 8 avsnitt av deadwood sa kanske man kan tycka att jag borde halla mina asikter for mig sjalv, det gor jag dock inte.

Carnivale ar myyyyycket battre an deadwood! Fuck HBO....
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron