Film 5: The Curse of Film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » tor jan 13, 2011 18:29

Crashdummie skrev:Nej, min typ är egentligen nummer 1, e inget för romcom filmer faktiskt. Fast nr 2 är ju med Jake Gyllenhaal samt jag får två biljetter för den så jag får sällskap.

Så var'e ja! Blandade ihop saker där.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » tor jan 13, 2011 23:26

Skeppet Gryningen

Lite efter alla andra. Positivt är att Caspian släppt sin störiga brytning och (det här tar emot att säga) han ser mindre sliskig ut med lite skägg. Negativt, Simon Pegg som Ripitip. Pegg är ok, men Eddie Izzard var magnifik. Hyfsat störig unge som Eustace. Jag tror att de kunnat hitta en unge som spelade över lite mindre om de letat en vecka till. Jag tycker ofta att brittiska barnskådespelare är bättre än amerikanska, men inte den här. Sedan är filmen överreligiös, men det är ju inte filmens fel utan beror mer på originalet.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav eriked » fre jan 14, 2011 1:15

Det verkar som att årets film kommer 14:e september!!
http://www.imdb.com/title/tt1633356/

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » fre jan 14, 2011 2:45

eriked skrev:Det verkar som att årets film kommer 14:e september!!
http://www.imdb.com/title/tt1633356/

Av regissören till Snakes on a Plane! Visst står det att det är en otitlad film om hajar, men... fisk som fisk, törs vi hoppas...?
Bild
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » tis jan 25, 2011 9:38

Tre udda nyaktiga filmer:

La horde. Fransk zombiefilm! Ett gäng The Shield-aktiga poliser bestämmer sig för att hämnas på en drogkartell som mördat en kollega till dem. Drogkartellen håller till högt upp i ett utdömt hyreshus i en av Paris invandrartäta förorter... och bäst de två grupperna håller på att skjuta ihjäl varandra bryter zombieapokalypsen lös, och deras enda hopp att ta sig ut är att samarbeta. De och en halvt vansinnig gammal vietnamveteran, och om ni vet när Frankrike drog sig ur Vietnam vet ni att han inte är ung. Som vanligt med fransk skräck är det rejält blodigt och inte många sekunder att fundera över det goda i mänskligheten, och ärligt talat har vi sett det mesta förr (och [Rec] var en bättre film) men ändå blir det ganska välgjorda karaktärer, Eriq Ebouaney som den nigerianske bossen är kanon, och att göra en zombiefilm av motsättningarna mellan olika etniska grupper i Frankrike är en rätt intressant idé. 3+/5

Cargo. Tyskt scifiepos! År 2270 är jorden obeboelig (eller?) och mänskligheten lever på rymdstationer när nyheterna kommer om en ny planet, en orörd skogig planet där allting ser ut som jorden ca 1850 och alla kan leva lyckligt. Lauras syster och hennes barn har redan slagit sig ner där och skickat videofilmer om hur fantastiskt det är, så Laura tar jobb som skeppsläkare på ett skitigt fraktskepp för att tjäna ihop pengar att ta sig dit. Men när hon väcks ur kryosömnen mitt ute i the black för att göra sitt åttamånaders vaktpass upptäcker hon att något annat är ombord på skeppet också (eller?). Landar någonstans mellan Serenity, Alien och Solyaris idémässigt, om än inte riktigt i utförande; inget ont om skådisarna, men CGI-budgeten håller inte riktigt för de stora scenerna (vilket är synd, man kan se att de ville imponera) och manuset slår knut på sig mot slutet. Men 3+/5 där också.

Rosencrantz and Guildenstern Are Undead. Hamlet med vampyrer! ...Det var ungefär det, Hamlet med vampyrer. Och Ralph Macchio som gangster. Och Devon Aoki som Ofelia. Och så kastar de in lite Dan Brown-konspiration om den heliga graalen också. Kul, och även om det känns som om de borde ha kunnat göra mycket mer med idén om de tagit komedin på allvar får man ett par skratt om man gillar både Jesus Christ Vampire Hunter och R&G Are Dead. 3/5
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav MissKittyFantastico » ons jan 26, 2011 23:37

In the name of the king

Jag började titta på filmen för Jason Stathams skull. Den borde vara ok, med tanke på att jag kände igen de flesta skådespelarna och de brukar kunna ta sig igenom en film någorlunda, men det här var inte bra. De enda som levererar sina repliker med någorlunda trovärdighet är just Jason Statham som gör sin vanliga roll, fåordig man som kämpar mot skurkarna och John Rhys-Davies som kan få en tvålreklam att låta bra. Claire Forlani är väl ok också, men jag stör mig på hennes utseende. Resten av skådespeleriet i filmen är bara en enda överspelad smörja. Man kan inte låta skådespelare med väldigt amerikansk accent låtsas befinna sig på medeltiden och säga ovanligt högtravande saker.

Scenerier och specialeffekter är inte särskilt bra de heller. Fula effekter och dekor.

Storyn är att en trollkarl (Ray Liotta) förtrollar uruk-hai-liknande varelser till att attackera folk och försöker störta kungen (Burt Reynolds). Stathams karaktär letar efter sin fru som blivit bortrövad och på vägen har han ihjäl diverse. Statham slåss för övrigt med en boomerang.

En extremt svag tvåa får filmen. Jag vill inte ge en etta, för det är j utrots allt Jason Statham.

Oh god, nu drar de på den cheesiga musiken också.

Sorry Jason, det blev en etta ändå.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav gaspode » ons jan 26, 2011 23:55

MissKittyFantastico skrev:kungen (Burt Reynolds)

hahahahahaha :D jösses.

och det kommer en uppföljare med Dolph i år!
http://www.imdb.com/title/tt1767319/
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tor jan 27, 2011 0:02

Burt Reynolds. Som medeltidskung. Jag är beredd på en geniförklaring för filmens casting director i varje fall.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav MissKittyFantastico » tor jan 27, 2011 0:03

gaspode skrev:
MissKittyFantastico skrev:kungen (Burt Reynolds)

hahahahahaha :D jösses.

och det kommer en uppföljare med Dolph i år!
http://www.imdb.com/title/tt1767319/

Oh dear god :eek:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Rombat » tor jan 27, 2011 9:37

Uwe Boll!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaia » tor jan 27, 2011 10:32

Har just sett filmen Strigoi, helt fantastisk film av Faye Jackson! Omöjlig att genrebestämma, rolig, sorglig, konstig etc. Rekommenderar den verkligen starkt!
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » tor jan 27, 2011 13:04

True Grit, alltså. Jo, jag gillar. Mycket. 1969-versionen är ju faktiskt en riktigt bra film också, trots vissa brister (inte minst Glen Campbells fullständiga mesversion av Texas rangern LeBoeuf), men fan vet om inte Coen och Bridges knäcker Hathaway och Wayne.

Storyn, om ni inte kan den (och det borde ni, men ändå): 14-åriga Mattie får veta att hennes far mördats av en man han anlitat som dräng. Hon hämtar hans revolver, anlitar den elakaste, mest försupne US Marshal hon kan få tag på för att spåra upp mördaren, och tillsammans ger de sig ut i vildmarken för att jaga banditer. Det är alltså old skool-western, om inte allra äldsta (Waynes roll i originalet* brukar ju räknas som en ovanlig roll för honom eftersom han absolut inte är en okomplicerad vithatt som säger "shucks, ma'm" varannan replik), och precis som i No Country For Old Men håller sig Coens väldigt nära förlagan - dialogen, handlingen, allt är bara en rak filmversion av en roman utan speciellt mycket av det där som man tänker på som typiskt Coenska infall. Det finns naturligtvis där, även om det är subtilt. De är inte ute efter att plocka isär westerngenren, det har redan andra gjort och både Leone och Eastwood finns redan underförstådda i Bridges version av Rooster Cogburn. Historien är given, replikerna är rakt ur boken, vad som återstår för Coens att göra är att regissera och filma - lägga tonvikterna på precis rätt repliker, antyda saker som förblir osagda, knyta an till större historier, låta en snötäckt vildmark och tomma whiskyflaskor göra halva jobbet. Och både slumpmässigt och välbetänkt våld, förstås.

Och så då skådespelarinsatserna. Hailee Steinfeld, Jeff Bridges och Matt Damon verkar alla ha klivit rakt ut ur 1880-talet, karga och självbildade och uppvuxna på inbördeskrig och gammalt testament; Bridges sluddrar rotvälska som bara nätt och jämnt är begriplig, Damon är en smått otäck fjant som ändå aldrig blir annat än potentiellt livsfarlig, och Steinfeld... jävlar. Vad är det med tonårsskådespelerskor och knasterbleka westernfilmer i år? Hennes roll är att spela en arrogant, desperat och intelligent 14-åring som försöker bossa runt ett gäng stenhårda gubbar som ser våld som första lösningen på det mesta - och både Mattie och 14-åringen som spelar henne lyckas, på ren jävlaranamma. Där Kim Darby i 69-versionen mest känns bortskämd har Steinfelds version av Mattie helt enkelt inget annat val. Öga måste gäldas för öga.

Man ska inte jämföra filmversionerna för mycket med varandra, båda är som sagt bra, men det är intressant att se vilken annorlunda spinn Coens sätter på nästan exakt samma historia - hur de bara med lite lätta redigeringar och casting vänder ut och in på hela dynamiken i filmen. Hathaways version blir ändå i slutändan en historia om hur den store starke mannen räddar den svaga kvinnan; Coens gör det bra mycket mer komplicerat, och det utan att ens låtsas om att det är komplicerat. Det är ju bara en enkel westernhistoria, säger de, det är ju det här vi byggt alla 1900-talets myter på, det är väl bara vardag?

* Båda filmerna är alltså baserade på samma roman.

Fill your hands, you sonofabitch!

En lite småsvajig men dock 5/5. Inte Coens bästa från de senaste 10 åren, men fan så bra.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Crashdummie » tor jan 27, 2011 23:06

MissKittyFantastico skrev:Stathams karaktär letar efter sin fru som blivit bortrövad och på vägen har han ihjäl diverse. Statham slåss för övrigt med en boomerang..


.... :D !
Jag blir nästan sugen att se på den nu. Statham är ju statham, hade dock varit roligt att se honom i en annan roll är... typisk statham roll.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav noike » fre jan 28, 2011 0:35

True Grit. Gillar också skitmycket. Jeff Bridges som apfull Nick Nolte-sheriff. Folk har kommenterat att Jeff tycks göra alla roller till the Dude men jag håller inte med alls.

Skillnaden mellan versionerna ligger mer i hur man läser beroende på när de gjordes givetvis. Och det är så man ska göra om något spelats in förr och man inte vill ge sig på att göra en förbättring eftersom man anser att källan förtjänar bättre.

Och hela westen-genren och dess uppsving under senare tid har varit förgjordat bra. Inget ont om filmer som Silverado och Unforgiven, jag gillar båda, men i och med att de gör postmoderna westerns som mer eller mindre kräver genre-kännedom och ibland känns som hyllningar och uppgörelser med det förflutna på fel sätt. De som kommit nu däremot är raka och mer koncentrerade på vad de vill berätta än genren.

Vilket tillsammans med att det är okej med berättelser där monstret finns i alla skepnader och är en del av mänskligheten gör att de efter — vad? 50 år? — äntligen kommit över "vi kan inte ha indianer som skurkar. wtf ska vi göra nuuu?!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre jan 28, 2011 0:39

Vilket för mig till två saker: jag tror verkligen jag vill vänta och se denna True Grit på bio. Och 2: När än BF:are av rätt kaliber kommer till Sundsvall borde vi se Once Upon a Time in the West. Jag vet inte vad något av detta hade att göra med något, men det känns bra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » fre jan 28, 2011 23:07

Vi såg The Kids are Alright härom dagen. Helt OK film, lite udda kanske och inget direkt slut. Men underhållande för stunden. Kände mig lite illamående när en av de lesbiska kvinnorna hade sex med en man; det kändes bara SÅ FEL! Hello, you are being UNFAITHFUL, stupid!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » mån jan 31, 2011 23:25

It's Kind Of A Funny Story.
Trevlig sak, roliga partier med mycket drama och sådant. Rätt bra självintagningsskilldring tror jag, i varje fall bitar. Nu vill jag lägga in mig och bli bra på allt också! Fast jag skulle nog varit mer som Zach Galifianakis karaktär än huvudrollen så det är nog fucked.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » ons feb 02, 2011 1:14

The King's Speech. Jag fortsätter hävda att jag är allergisk mot biopics och Based On A True Story, men det här var enormt välgjort om än lite väl... tja, självgott. Colin Firth är ganska imponerande FUCK FUCK FUCK SHIT BUGGERFUCK och ska man bara se en film om hur hårt det är att vara kung över halva jordklotet i år ska det nog vara den här. 4/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Nyx » ons feb 02, 2011 22:07

A bear skrev:The King's Speech. Jag fortsätter hävda att jag är allergisk mot biopics och Based On A True Story, men det här var enormt välgjort om än lite väl... tja, självgott. Colin Firth är ganska imponerande FUCK FUCK FUCK SHIT BUGGERFUCK och ska man bara se en film om hur hårt det är att vara kung över halva jordklotet i år ska det nog vara den här. 4/5.

Varför Touretz? Har du något emot Colin eller har du någon annan du hellre ser med en statyett i handen?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » ons feb 02, 2011 22:09

Nyx skrev:
A bear skrev:The King's Speech. Jag fortsätter hävda att jag är allergisk mot biopics och Based On A True Story, men det här var enormt välgjort om än lite väl... tja, självgott. Colin Firth är ganska imponerande FUCK FUCK FUCK SHIT BUGGERFUCK och ska man bara se en film om hur hårt det är att vara kung över halva jordklotet i år ska det nog vara den här. 4/5.

Varför Touretz? Har du något emot Colin eller har du någon annan du hellre ser med en statyett i handen?

Nä, alltså, det är en faktisk replik ur filmen. Talterapi. Någon räknade 42 "fuck" i en mening. Tydligen gick filmen från PG till R pga den enda scenen.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Nyx » ons feb 02, 2011 22:10

A bear skrev:
Nyx skrev:
A bear skrev:The King's Speech. Jag fortsätter hävda att jag är allergisk mot biopics och Based On A True Story, men det här var enormt välgjort om än lite väl... tja, självgott. Colin Firth är ganska imponerande FUCK FUCK FUCK SHIT BUGGERFUCK och ska man bara se en film om hur hårt det är att vara kung över halva jordklotet i år ska det nog vara den här. 4/5.

Varför Touretz? Har du något emot Colin eller har du någon annan du hellre ser med en statyett i handen?

Nä, alltså, det är en faktisk replik ur filmen. Talterapi. Någon räknade 42 "fuck" i en mening. Tydligen gick filmen från PG till R pga den enda scenen.

:D Ytterligare skäl att se filmen alltså!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons feb 02, 2011 22:30

Ser fram emot den! Det blir eftermiddagsbion för mig och Kalle på lördag! Och så Bishop's Arms efteråt. Sweet!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Crashdummie » sön feb 06, 2011 22:49

A bear skrev:
Nyx skrev:
A bear skrev:The King's Speech. Jag fortsätter hävda att jag är allergisk mot biopics och Based On A True Story, men det här var enormt välgjort om än lite väl... tja, självgott. Colin Firth är ganska imponerande FUCK FUCK FUCK SHIT BUGGERFUCK och ska man bara se en film om hur hårt det är att vara kung över halva jordklotet i år ska det nog vara den här. 4/5.

Varför Touretz? Har du något emot Colin eller har du någon annan du hellre ser med en statyett i handen?

Nä, alltså, det är en faktisk replik ur filmen. Talterapi. Någon räknade 42 "fuck" i en mening. Tydligen gick filmen från PG till R pga den enda scenen.


Jag tyckte den var helt underbar oxå.... Mr Darcy(och 2 av skådisarna fr Pride & Prejudice var ju med )

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav A bear » mån feb 14, 2011 14:24



IMDB säger:
David Lynch meets monty python meets texas chainsaw massacre

Vill. Ha.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » tis feb 15, 2011 20:25

Vad Knights of Badassdom än blir för något i slutändan så har den en intressant cast för fans av allehanda TV-serier: Summer Glau, Peter Dinklage, Joshua Malina, Ryan Kwanten, Danny Pudi, Steve Zahn, W. Earl Brown


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons feb 16, 2011 22:33

The Fighter

Helt otroligt att det fortfarande går att göra den här filmen så här bra. För det är ju Rocky, som vi har sett sex gånger med Stallone och en gång med Eminem och ett gäng andra gånger med annat folk. Men det är ändå inte det. På samma sätt som FNL står över vad det borde vara genom att fokusera på skådespelare och karaktärer. Och även om Marky Mark som alltid är Marky Mark så är han ett tillräckligt stabilt centrum att låta de andra, bättre skådisarna cirkulera kring. Inte minst Christian Bale som gör upp för några år av stelt blockbustrande genom att ge skiten sitt allt (och han har så gott som redan vunnit en Oscar för det).

Så, som alltid: starkt manus, grymma skådespelare och en skicklig regissör lyfter en i grunden simpel, traditionell historia långt över vad den borde vara. 4 / 5. Ganska stark sådan.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MissKittyFantastico » tor feb 17, 2011 2:07

The King's Speech

Jag gillade den väldigt mycket. Små fåniga detaljer som birollsinnehaver jag kände igen och att Mr Darcy fick träffa Elizabeth Bennet även i den här filmen¨gjorde mig glad. Geoffrey Rush var fantastisk och Colin Firth lika så. Paniken i "Berties" ögon och frustrationen. "I have a voice!"

Jag ger faktiskt en 5:a här. Jag må vara lättköpt, men just nu bryr jag mig inte om det.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Binchy » fre feb 18, 2011 22:36

Såg Social Network, eller vad den nu heter, igår. Ogillade intensivt alla inblandade, utom fd flickvännen Erica. Men det var ändå en sevärd film.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tam » lör feb 19, 2011 19:15

Sett Toy Story-filmerna. Vansinnigt spännande och bra!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » tor feb 24, 2011 23:48

127 Hours.

Danny Boyle är lite som Jim Steinman: allt han gör låter ungefär likadant, och han vräker på med allt han har för att dölja att själva grundmaterialet är lite enformigt. Det är inte det att det här är en dålig story på något vis, men... vi vet ju redan hur det slutar. Och Boyle och Franco gör allt för att fördriva tiden fram tills dess, stoppar in vartenda knep i boken och gör det riktigt jävla snyggt... men ändå, vi vet precis vad som ska hända och någonstans blir man mest irriterad över att Boyle valt att låta det här vara filmen. Men hellre James Franco än Meatloaf. 3/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron