Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Nyx » tis nov 16, 2010 17:51

Simon skrev:I wanna thank you, and thank you says Meeeercyyyy. *låta bli avrättningen*

NOOOOE! Den där är min tyrolerhatt! Gah. Nu har man den på hjärnan. :rolleyes:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis nov 16, 2010 18:47

Boardwalk Empire 1.09: Vilken fantastiskt bra serie detta är! Den har inte haft ett enda meh, nja eller enbart okej avsnitt. Alla har varit bra och de flesta väldigt bra. Jämn, hög kvalitet.

Well, Nucky... nu har gangsterlivet kommit ikapp dig. Ingen mer skyddad verkstad.

Tycker att alla skådespelare är jättebra, men detta avsnitt så gillade jag Michael Pitt extra mycket. Snygg framead bild då han och hans mor stod över Lucky i sängen.


Egen tråd säger jag! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Simon » ons nov 17, 2010 10:13

Nyx skrev:
Simon skrev:I wanna thank you, and thank you says Meeeercyyyy. *låta bli avrättningen*

NOOOOE! Den där är min tyrolerhatt! Gah. Nu har man den på hjärnan. :rolleyes:

Ja den är fruktansvärd.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Crashdummie » ons nov 17, 2010 12:25

Simon skrev:
Nyx skrev:
Simon skrev:I wanna thank you, and thank you says Meeeercyyyy. *låta bli avrättningen*

NOOOOE! Den där är min tyrolerhatt! Gah. Nu har man den på hjärnan. :rolleyes:

Ja den är fruktansvärd.


Sjukt irriterande röst o melodi.... fast den e inte lika irriterande klämkäck som "upplev mer, upplev mer, pplev mer med bredbandsbolaget"...


gnnnääää- argh!!! :sacrificebunny: :psychobunny:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav HeY » ons nov 17, 2010 16:11

Jag trodde alltid att de sjöng: Upp och ner, upp och ner, upp och ner med bredbandsbolaget!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons nov 17, 2010 16:23

herregud, hur har jag missat att det är Blossom som spelar Amy Farrah Fowler i Big Bang Theory?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » ons nov 17, 2010 16:47

Whut!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tinwiel » ons nov 17, 2010 17:12

gaspode skrev:herregud, hur har jag missat att det är Blossom som spelar Amy Farrah Fowler i Big Bang Theory?


Ja, jag vet inte hur du missade det. Jag såg det direkt! :D (men så tittade jag rätt mycket på Blossom när det begav sig dock). Tycker tyvärr att karaktären är rätt tråkig (fast förra avsnittetsslumber partyvar rätt kul).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons nov 17, 2010 17:16

jag är heller inget fan av karaktären. Känns som att en Sheldon räcker. :) Men visst har hon sina stunder.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » ons nov 17, 2010 17:27

De har ju nämnt henne som TV's Blossom en gång i typ andra säsongen. Kanske är på den vägen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Crashdummie » ons nov 17, 2010 17:28

HeY skrev:Jag trodde alltid att de sjöng: Upp och ner, upp och ner, upp och ner med bredbandsbolaget!


:D :lovebunny: that would actually make more sense...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Tinwiel » ons nov 17, 2010 22:27

gaspode skrev:jag är heller inget fan av karaktären. Känns som att en Sheldon räcker. :) Men visst har hon sina stunder.



Sheldon är ju charmigare. :)

Jag slöomtittar ju på första säsongen och där nämnde de att skådespelerskan som spelar Blossom har en universitetsexamen i något sånt där smart-ämne. Kul att de ändå tog in henne som skådis. Fast hon behöver vara med så mycket mer. Jag vill ha mer Penny (kom igen, Penny ÄR rolig, i alla fall när hon är med Sheldon) och mer Darlene (nej hon heter något annat men jag har glömt det, jag menar Darlene från Roseanne). Darlene är jätterolig!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons nov 17, 2010 22:50

Leslie Winkle
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » ons nov 17, 2010 22:51

Just ja! Så var det. Leslie Winkle, varför är hon aldrig med nu för tiden...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » ons nov 17, 2010 23:44

Tjejbudgeten kanske är för liten?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » tor nov 18, 2010 4:13

Jag vill också ha mer Penny!
Penny har ju inte varit med så mycket eftersom Kaley Coucos häst bröt hennes ben så allvarligt att hon nästan blev tvungen att amputera! De lyckades lyckligtvis rädda det och det är därför Penny alltid sitter ner nu, och iaf hennes ena ben alltid är gömt. Det var en body-double som gick åt henne i senaste när hon stormade iväg :D
Leslie Winkle är inte med mer för att de inte tyckte hon klickade, tror jag att jag läste? De gjorde ju henne till regular till och börja med, men sen bara hon försvann.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor nov 18, 2010 8:10

Inte för att jag ser på The Big Bang Theory, men vad kul att Sara(h) Gilbert har varit med i serien (sökte på leslie Winkle och fann henne). En av killarna i TBBT spelade ju hennes pojkvän i Roseanne om jag inte missminner mig... Har inte sett ett Roseanne-avsnitt på 15 år så är lite svårt att minnas.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » tor nov 18, 2010 11:01

Haha, vad roligt. Har inte sett Roseanne, men kollade upp och han som spelar Leonard var med i 92 avsnitt av Roseanne. Det är mer än vad de hunnit göra av TBBT än.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Crashdummie » tor nov 18, 2010 15:04

Tinwiel skrev:Sheldon är ju charmigare. :)


:D

Jag måste börja se TBBT mer seriöst - nu blir det massa strötittande när de visar några avsnitt på kanal5...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Rombat » tor nov 18, 2010 20:17

Jag gillar det som fan, men det känns som om de skulle kört på 44-minutare hellre än 22-minutare. Avsnitten tar alltid slut precis när jag kommit in i dem.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tinwiel » tor nov 18, 2010 21:15

Spuffy skrev:Haha, vad roligt. Har inte sett Roseanne, men kollade upp och han som spelar Leonard var med i 92 avsnitt av Roseanne. Det är mer än vad de hunnit göra av TBBT än.


Oj, se där. Jag kommer inte ihåg Leonard i Roseanne. Darlene är svår att glömma.

Vadå Leslie Winkle inte klickade med de andra? De måste ha menat skådespelerskan då, inte karaktären för hennes interaktion med framförallt Sheldon var ju klockren.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » fre nov 19, 2010 2:23

Verkligen? Jag tycker den var alldeles för ensidig och inte särskilt rolig.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Simon » fre nov 19, 2010 19:13

Adele-avsnitten i In Treatment är verkligen helt elektriska. Frances, å andra sidan, är så teatraliskt överspelade att jag rätt och slätt tycker illa om henne. :(
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Tob » lör nov 20, 2010 3:26

Ja, jag håller med, Adela avsnitten är ohyggligt bra :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Veidit » lör nov 20, 2010 15:24

Näst senaste avsnittet av CSI heter Fracked ;) hehe mer säger jag inte.
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav brat » sön nov 21, 2010 23:47

AKS skrev:Press Gang 1.01: Oh, nostalgi! Inte för att jag, konstigt nog, känner igen storylines, eller har en aning om kommande händelser. Men karaktärerna minns jag. Spike!! :lovebunny:

Första avsnittet var charmigt och precis det jag förväntat mig.


Press Gang! :lovebunny:
Jag har dock inte nostalgikänslor för den utan jag snubblade över serien på någon barnkanal i vuxen ålder (fem år sedan kanske?) och blev direkt så imponerad av serien att jag köpte boxen. Det var insta-love. Avsnittet var "The Week and Pizza" (2x04), skulle säkert kunna säga exakt scen/replik jag kom in på ifall jag tittade igenom avsnittet igen (vilket jag givetvis kommer att göra nu bara för att jag inte kan stå emot). Det är inget speciellt avsnitt, snarare tvärtom, och det är det som gör det speciellt. Moffat får fram så mycket från nästan ingenting.
Så släng in kommentarer från vilka avsnitt som helst, and I shall reply. ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » sön nov 21, 2010 23:51

Är den med på din besatt-lista? :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » sön nov 21, 2010 23:59

Tinwiel skrev:Är den med på din besatt-lista? :D

Yes. :D

Vet inte hur besatt-definitionen ser ut men jag tror att om man uppfyller följande kriterier så är det ett solklart Yes:
- Pratar om serien i tid och otid och försöker få Glory lika intresserad
- Köpte boxen från Australien utan betänketid och utan att ha sett hela serien
- Citerar från den lite nu och då, har tom använt citat i signaturen på bf
- Och det värsta/bästa av allt: Är nu, efter tio minuters prat om serien, gaaaalet sugen på att se den
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » mån nov 22, 2010 1:22

Det verkar som att den kvalificerar sig in på listan, ja. :D Good for you!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » mån nov 22, 2010 8:12

brat skrev:Så släng in kommentarer från vilka avsnitt som helst, and I shall reply. ;)


Ja, det ska bli himla kul att se serien framöver. Ska försöka komma ihåg att kommentera då och då även om vi nu efter 1.02 har tagit en paus för att fokusera på att se klart Farscape. Där har vi sex avsnitt + miniserien kvar, sen blir det This Is England '86 enligt planen och sen går vi tillbaka till Press Gang igen. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron