Oscarsgalan 2009

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Oscarsgalan 2009

Inläggav MissKittyFantastico » tor jan 22, 2009 21:55

Oscars 2009

Performance by an actor in a leading role
Richard Jenkins in “The Visitor” (Overture Films)
Frank Langella in “Frost/Nixon” (Universal)
Sean Penn in “Milk” (Focus Features)
Brad Pitt in “The Curious Case of Benjamin Button” (Paramount and Warner Bros.)
Mickey Rourke in “The Wrestler” (Fox Searchlight)

Performance by an actor in a supporting role
Josh Brolin in “Milk” (Focus Features)
Robert Downey Jr. in “Tropic Thunder” (DreamWorks, Distributed by DreamWorks/Paramount)
Philip Seymour Hoffman in “Doubt” (Miramax)
Heath Ledger in “The Dark Knight” (Warner Bros.)
Michael Shannon in “Revolutionary Road” (DreamWorks, Distributed by Paramount Vantage)

Performance by an actress in a leading role
Anne Hathaway in “Rachel Getting Married” (Sony Pictures Classics)
Angelina Jolie in “Changeling” (Universal)
Melissa Leo in “Frozen River” (Sony Pictures Classics)
Meryl Streep in “Doubt” (Miramax)
Kate Winslet in “The Reader” (The Weinstein Company)

Performance by an actress in a supporting role
Amy Adams in “Doubt” (Miramax)
Penélope Cruz in “Vicky Cristina Barcelona” (The Weinstein Company)
Viola Davis in “Doubt” (Miramax)
Taraji P. Henson in “The Curious Case of Benjamin Button” (Paramount and Warner Bros.)
Marisa Tomei in “The Wrestler” (Fox Searchlight)

Best animated feature film of the year
“Bolt” (Walt Disney), Chris Williams and Byron Howard
“Kung Fu Panda” (DreamWorks Animation, Distributed by Paramount), John Stevenson and Mark Osborne
“WALL-E” (Walt Disney), Andrew Stanton

Achievement in art direction
“Changeling” (Universal), Art Direction: James J. Murakami, Set Decoration: Gary Fettis
“The Curious Case of Benjamin Button” (Paramount and Warner Bros.), Art Direction: Donald Graham Burt, Set Decoration: Victor J. Zolfo
“The Dark Knight” (Warner Bros.), Art Direction: Nathan Crowley, Set Decoration: Peter Lando
“The Duchess” (Paramount Vantage, Pathé and BBC Films), Art Direction: Michael Carlin, Set Decoration: Rebecca Alleway
“Revolutionary Road” (DreamWorks, Distributed by Paramount Vantage), Art Direction: Kristi Zea, Set Decoration: Debra Schutt

Achievement in cinematography
“Changeling” (Universal), Tom Stern
“The Curious Case of Benjamin Button” (Paramount and Warner Bros.), Claudio Miranda
“The Dark Knight” (Warner Bros.), Wally Pfister
“The Reader” (The Weinstein Company), Chris Menges and Roger Deakins
“Slumdog Millionaire” (Fox Searchlight), Anthony Dod Mantle

Achievement in costume design
“Australia” (20th Century Fox), Catherine Martin
“The Curious Case of Benjamin Button” (Paramount and Warner Bros.), Jacqueline West
“The Duchess” (Paramount Vantage, Pathé and BBC Films), Michael O’Connor
“Milk” (Focus Features), Danny Glicker
“Revolutionary Road” (DreamWorks, Distributed by Paramount Vantage), Albert Wolsky

Achievement in directing
“The Curious Case of Benjamin Button” (Paramount and Warner Bros.), David Fincher
“Frost/Nixon” (Universal), Ron Howard
“Milk” (Focus Features), Gus Van Sant
“The Reader” (The Weinstein Company), Stephen Daldry
“Slumdog Millionaire” (Fox Searchlight), Danny Boyle

Best documentary feature
“The Betrayal (Nerakhoon)” (Cinema Guild), A Pandinlao Films Production, Ellen Kuras and Thavisouk Phrasavath
“Encounters at the End of the World” (THINKFilm and Image Entertainment), A Creative Differences Production, Werner Herzog and Henry Kaiser
“The Garden” A Black Valley Films Production, Scott Hamilton Kennedy
“Man on Wire” (Magnolia Pictures), A Wall to Wall Production, James Marsh and Simon Chinn
“Trouble the Water” (Zeitgeist Films), An Elsewhere Films Production, Tia Lessin and Carl Deal

Best documentary short subject
“The Conscience of Nhem En” A Farallon Films Production, Steven Okazaki
“The Final Inch” A Vermilion Films Production, Irene Taylor Brodsky and Tom Grant
“Smile Pinki” A Principe Production, Megan Mylan
“The Witness - From the Balcony of Room 306” A Rock Paper Scissors Production, Adam Pertofsky and Margaret Hyde

Achievement in film editing
“The Curious Case of Benjamin Button” (Paramount and Warner Bros.), Kirk Baxter and Angus Wall
“The Dark Knight” (Warner Bros.), Lee Smith
“Frost/Nixon” (Universal), Mike Hill and Dan Hanley
“Milk” (Focus Features), Elliot Graham
“Slumdog Millionaire” (Fox Searchlight), Chris Dickens

Best foreign language film of the year
“The Baader Meinhof Complex” A Constantin Film Production, Germany
“The Class” (Sony Pictures Classics), A Haut et Court Production, France
“Departures” (Regent Releasing), A Departures Film Partners Production, Japan
“Revanche” (Janus Films), A Prisma Film/Fernseh Production, Austria
“Waltz with Bashir” (Sony Pictures Classics), A Bridgit Folman Film Gang Production, Israel

Achievement in makeup
“The Curious Case of Benjamin Button” (Paramount and Warner Bros.), Greg Cannom
“The Dark Knight” (Warner Bros.), John Caglione, Jr. and Conor O’Sullivan
“Hellboy II: The Golden Army” (Universal), Mike Elizalde and Thom Floutz

Achievement in music written for motion pictures (Original score)
“The Curious Case of Benjamin Button” (Paramount and Warner Bros.), Alexandre Desplat
“Defiance” (Paramount Vantage), James Newton Howard
“Milk” (Focus Features), Danny Elfman
“Slumdog Millionaire” (Fox Searchlight), A.R. Rahman
“WALL-E” (Walt Disney), Thomas Newman

Achievement in music written for motion pictures (Original song)
“Down to Earth” from “WALL-E” (Walt Disney), Music by Peter Gabriel and Thomas Newman, Lyric by Peter Gabriel
“Jai Ho” from “Slumdog Millionaire” (Fox Searchlight), Music by A.R. Rahman, Lyric by Gulzar
“O Saya” from “Slumdog Millionaire” (Fox Searchlight), Music and Lyric by A.R. Rahman and Maya Arulpragasam

Best motion picture of the year
“The Curious Case of Benjamin Button” (Paramount and Warner Bros.), A Kennedy/Marshall Production, Kathleen Kennedy, Frank Marshall and Ceán Chaffin, Producers
“Frost/Nixon” (Universal), A Universal Pictures, Imagine Entertainment and Working Title Production, Brian Grazer, Ron Howard and Eric Fellner, Producers
“Milk” (Focus Features), A Groundswell and Jinks/Cohen Company Production, Dan Jinks and Bruce Cohen, Producers
“The Reader” (The Weinstein Company), A Mirage Enterprises and Neunte Babelsberg Film GmbH Production, Nominees to be determined
“Slumdog Millionaire” (Fox Searchlight), A Celador Films Production, Christian Colson, Producer

Best animated short film
“La Maison en Petits Cubes” A Robot Communications Production, Kunio Kato
“Lavatory - Lovestory” A Melnitsa Animation Studio and CTB Film Company Production, Konstantin Bronzit
“Oktapodi” (Talantis Films), A Gobelins, L’école de l’image Production, Emud Mokhberi and Thierry Marchand
“Presto” (Walt Disney), A Pixar Animation Studios Production, Doug Sweetland
“This Way Up” A Nexus Production, Alan Smith and Adam Foulkes

Best live action short film
“Auf der Strecke (On the Line)” (Hamburg Shortfilmagency), An Academy of Media Arts Cologne Production, Reto Caffi
“Manon on the Asphalt” (La Luna Productions), A La Luna Production, Elizabeth Marre and Olivier Pont
“New Boy” (Network Ireland Television), A Zanzibar Films Production, Steph Green and Tamara Anghie
“The Pig” An M & M Production, Tivi Magnusson and Dorte Høgh
“Spielzeugland (Toyland)” A Mephisto Film Production, Jochen Alexander Freydank

Achievement in sound editing
“The Dark Knight” (Warner Bros.), Richard King
“Iron Man” (Paramount and Marvel Entertainment), Frank Eulner and Christopher Boyes
“Slumdog Millionaire” (Fox Searchlight), Tom Sayers
“WALL-E” (Walt Disney), Ben Burtt and Matthew Wood
“Wanted” (Universal), Wylie Stateman

Achievement in sound mixing
“The Curious Case of Benjamin Button” (Paramount and Warner Bros.), David Parker, Michael Semanick, Ren Klyce and Mark Weingarten
“The Dark Knight” (Warner Bros.), Lora Hirschberg, Gary Rizzo and Ed Novick
“Slumdog Millionaire” (Fox Searchlight), Ian Tapp, Richard Pryke and Resul Pookutty
“WALL-E” (Walt Disney), Tom Myers, Michael Semanick and Ben Burtt
“Wanted” (Universal), Chris Jenkins, Frank A. Montaño and Petr Forejt

Achievement in visual effects
“The Curious Case of Benjamin Button” (Paramount and Warner Bros.), Eric Barba, Steve Preeg, Burt Dalton and Craig Barron
“The Dark Knight” (Warner Bros.), Nick Davis, Chris Corbould, Tim Webber and Paul Franklin
“Iron Man” (Paramount and Marvel Entertainment), John Nelson, Ben Snow, Dan Sudick and Shane Mahan

Adapted screenplay
“The Curious Case of Benjamin Button” (Paramount and Warner Bros.), Screenplay by Eric Roth, Screen story by Eric Roth and Robin Swicord
“Doubt” (Miramax), Written by John Patrick Shanley
“Frost/Nixon” (Universal), Screenplay by Peter Morgan
“The Reader” (The Weinstein Company), Screenplay by David Hare
“Slumdog Millionaire” (Fox Searchlight), Screenplay by Simon Beaufoy

Original screenplay
“Frozen River” (Sony Pictures Classics), Written by Courtney Hunt
“Happy-Go-Lucky” (Miramax), Written by Mike Leigh
“In Bruges” (Focus Features), Written by Martin McDonagh
“Milk” (Focus Features), Written by Dustin Lance Black
“WALL-E” (Walt Disney), Screenplay by Andrew Stanton, Jim Reardon, Original story by Andrew Stanton, Pete Docter
Senast redigerad av MissKittyFantastico sön feb 22, 2009 20:47, redigerad totalt 1 gång.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav caffeineaddict » tor jan 22, 2009 22:38

Lite tråkiga och förutsägbara nomineringar. Milk blev mer nominerad än väntat, och det var lite trist för riktigt så bra är den inte (3/5). Både Slumdog och Frost/Nixon gillar jag ju massor dock, och förväntningarna på Benjamin Button (som ska ses på lördag) är inte små heller. The Reader tror jag väl mindre om, men jag lär nog se den med innan galan blir av. Dock kommer jag inte kunna sitta uppe på Oscarsnatten i år, men eftersom folk inte är så värst filmintresserade på mitt jobb tror jag banne mig att jag borde klara hålla mig ospoilad och sen se galan kvällen efter. Ska försöka iaf.

Det roligaste var väl de stora nomineringarna för gamla TV-skådisfavoriterna Richard Jenkins och Melissa Leo!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » tor jan 22, 2009 22:45

Heath är värd sin Oscar... men Robert Downey är sjuuuukt bra i Tropic Thunder!!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » tor jan 22, 2009 22:53

Det jag har sett av Changeling får mig att undra vad den gör nominerad, speciellt i klasserna bästa kvinnliga huvudroll (hysterisk och kritvitsminkad Angelina Jolie? Really?) och cinematografi (fanns inget som sa snyggt foto och ljussättning).

Förvånad på ett bra sett blev jag av Downey Jr-nomineringen däremot. Men mycket annars känns "jaha".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tor jan 22, 2009 23:34

noike skrev:Det jag har sett av Changeling får mig att undra vad den gör nominerad, speciellt i klasserna bästa kvinnliga huvudroll (hysterisk och kritvitsminkad Angelina Jolie? Really?) och cinematografi (fanns inget som sa snyggt foto och ljussättning).

Samma här. Men det ÄR ju Clintan som ligger bakom, så det är fullt möjligt att trailern är grovt missvisande (trailersarna sade ju också att Million Dollar Baby var en sportfilm, Flags of Our Fathers en krigsfilm, och Gran Torino en film där Dirty Harry skjuter ihjäl skurkar med en stor pistol.)

Kanske de helt enkelt tajmat filmreleaserna så att de ska kunna nominera gubben(s arbete) två år i rad?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » tor jan 22, 2009 23:49

Jag tror jag måste ta och se The Dark Knight snart för att kunna bestäma mig för om Heath Ledger verkligen är värd alla dessa nomineringar. Baserat på trailers och klipp känns det tyvärr lite som om han bara är nominerad för att han dog... vilket inte gör en förtjänt av att nomineras imho. Men som sagt ska jag inte säga ngt innan jag faktiskt sett hans life changing (obviously) roll.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » tor jan 22, 2009 23:58

HeY skrev:Jag tror jag måste ta och se The Dark Knight snart för att kunna bestäma mig för om Heath Ledger verkligen är värd alla dessa nomineringar. Baserat på trailers och klipp känns det tyvärr lite som om han bara är nominerad för att han dog... vilket inte gör en förtjänt av att nomineras imho. Men som sagt ska jag inte säga ngt innan jag faktiskt sett hans life changing (obviously) roll.

Heath Ledger är jävligt bra i TDK, och jag kan definitivt tänka mig att han hade blivit nominerad även om han levde (han var ju nominerad för BBM också). I den mån det är möjligt att göra en stor skådespelarinsats i så mycket smink och specialeffekter tycker jag han gör det.

Sen finns det andra jag saknar, men uppenbarligen har akademin bara sett en 7-8 filmer i år.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » tor jan 22, 2009 23:59

Changeling tycker jag är förbaskat bra. Kanske något onyanserat men det fungerar ypperligt, det blir engagerande, det är välspelat (utöver Angelina så absolut John Malkovich som ger alla sina scener en jäkla tyngd) och det är överhuvudtaget en väl berättad historia. Jag hade gärna sett fler nomineringar, i synnerhet Malkovish, för bästa manliga biroll.

Men, jag har en hel del att se för att galan skall bli riktigt rolig, i år så skall jag nog ta ledigt från jobbet på måndagen. Det är jag värd tycker jag.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » fre jan 23, 2009 0:30

A bear skrev:
HeY skrev:Jag tror jag måste ta och se The Dark Knight snart för att kunna bestäma mig för om Heath Ledger verkligen är värd alla dessa nomineringar. Baserat på trailers och klipp känns det tyvärr lite som om han bara är nominerad för att han dog... vilket inte gör en förtjänt av att nomineras imho. Men som sagt ska jag inte säga ngt innan jag faktiskt sett hans life changing (obviously) roll.

Heath Ledger är jävligt bra i TDK, och jag kan definitivt tänka mig att han hade blivit nominerad även om han levde (han var ju nominerad för BBM också). I den mån det är möjligt att göra en stor skådespelarinsats i så mycket smink och specialeffekter tycker jag han gör det.

Sen finns det andra jag saknar, men uppenbarligen har akademin bara sett en 7-8 filmer i år.

Jag ska absolut skaffa se filmen innan jag skriver min åsikt i sten, jag är börja löjlig och blir anti-se mot ngt som så många prisar. Som om ngn försöker tvinga en att äta ngt och man vill bara spy upp det... elr nåt... okej, inte bästa liknelsen :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav wyndham » fre jan 23, 2009 0:48

Jag har sett tre av filmerna: The Dark Knight, Australia och Iron Man. Och de var inte direkt nominerade i toppkategorierna... Hade fått för mig att akademin skulle gilla Revolutionary Road, men vad vet jag, den kanske suger.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tam » fre jan 23, 2009 0:55

wyndham skrev:Hade fått för mig att akademin skulle gilla Revolutionary Road, men vad vet jag, den kanske suger.

Nejdå. Den är bra.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tob » fre jan 23, 2009 8:07

HeY skrev:
A bear skrev:

Jag ska absolut skaffa se filmen innan jag skriver min åsikt i sten, jag är börja löjlig och blir anti-se mot ngt som så många prisar. Som om ngn försöker tvinga en att äta ngt och man vill bara spy upp det... elr nåt... okej, inte bästa liknelsen :rolleyes:

TDK är överlag rätt överskattad! Nöjd?!

Även om det är en riktigt bra film. Och Heaths porträtt av Jokern är väl värd sin nominering.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » fre jan 23, 2009 8:21

Jag tycker bara att TDK är en bra film. Långdragen. Men okej. Heath Ledger tycker jag faktiskt är jättebra. Han hade nog, om man nu ska spekulera om sådant som det egentligen är omöjligt att spekulera om, blivit nominerad om han var vid liv. Hans död kan kanske ge honom den faktiska statyetten dock.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » lör jan 24, 2009 12:47

Hur har jag missat att Werner Herzog rakat hem sin första Oscarnominering någonsin? Heja!

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » lör jan 24, 2009 14:23

A bear skrev:Hur har jag missat att Werner Herzog rakat hem sin första Oscarnominering någonsin? Heja!

Det har jag också missat. Jag har till och med missat vad han är inblandad i. Hjälp?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » lör jan 24, 2009 14:28

noike skrev:
A bear skrev:Hur har jag missat att Werner Herzog rakat hem sin första Oscarnominering någonsin? Heja!

Det har jag också missat. Jag har till och med missat vad han är inblandad i. Hjälp?

MissKittyFantastico skrev:Best documentary feature
“The Betrayal (Nerakhoon)” (Cinema Guild), A Pandinlao Films Production, Ellen Kuras and Thavisouk Phrasavath
“Encounters at the End of the World” (THINKFilm and Image Entertainment), A Creative Differences Production, Werner Herzog and Henry Kaiser
“The Garden” A Black Valley Films Production, Scott Hamilton Kennedy
“Man on Wire” (Magnolia Pictures), A Wall to Wall Production, James Marsh and Simon Chinn
“Trouble the Water” (Zeitgeist Films), An Elsewhere Films Production, Tia Lessin and Carl Deal

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » lör jan 24, 2009 14:44

Men ffs. Jag sökte ju på Herzog... :roadkill:

Fast yay! :extas: Synd bara att jag tror Man on Wire komemr vinna den klassen...
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön jan 25, 2009 20:16

Synd och synd. Man on Wire är suverän! Men det är klart att man gärna vill heja på Werner. Ska bara hinna se filmen också.

Hur fan var inte Grizzly Man sitt år nominerad dock?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Rombat » sön jan 25, 2009 20:18

caffeineaddict skrev:Synd och synd. Man on Wire är suverän! Men det är klart att man gärna vill heja på Werner. Ska bara hinna se filmen också.

Hur fan var inte Grizzly Man sitt år nominerad dock?

Jag försöker komma på något skämt om att bli förvandlad till björnbajs på det hårda sättet, men inget dyker upp.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » sön jan 25, 2009 20:31

caffeineaddict skrev:Synd och synd. Man on Wire är suverän! Men det är klart att man gärna vill heja på Werner.

Det var det jag menade.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » mån jan 26, 2009 18:45

Igår såg jag om Tropic Thunder... ok filmen är rolig, men så bra är den inte.

Downey är däremot helt underbar. Han förtjänar Oscar för den, faktiskt, visst Heath är grymt bra, men jag tycker nog Downey är snäppet bättre. Synd att inte Heath var i livet än... :(
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav adolvsson » sön feb 15, 2009 2:50

Så. Nu är det ju inte mycket mer än en vecka kvar. Var ska vi vara och kolla på det den här gången då?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tob » sön feb 15, 2009 11:12

För min del så slutar det nog med att jag försöker dra på mig en isoleringsdräkt under måndagen och sen titta på det i nedladdad version under kvällen. Jävla jobb.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön feb 15, 2009 18:56

Tob skrev:För min del så slutar det nog med att jag försöker dra på mig en isoleringsdräkt under måndagen och sen titta på det i nedladdad version under kvällen. Jävla jobb.

Det är nog mitt öde också. Sitter på nattbuss hela natten och ska jobba hela dagen.

Bara två filmer kvar tills jag sett alla nominerade i de större (film, regi, skådisar, manus, foto, klipp) kategorierna, så en längre "de här borde vinna, de här kommer vinna"-post dyker nog upp under veckan.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » sön feb 15, 2009 19:55

Jag kommer heller inte ifrån jobbet på måndag. :(

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » sön feb 15, 2009 20:00

A bear skrev:Jag kommer heller inte ifrån jobbet på måndag. :(

Gemensam "vi som har hållt för öronen och skrikit LALALALALALA hela dagen"-titt på kvällen?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav MissKittyFantastico » sön feb 15, 2009 22:57

Jag är ledig tre av fyra måndagar. Måndagen efter Oscars börjar jag kl 10. :roadkill:

Fast jag är frestad att titta ändå. Kan bli en rätt intressant arbetsdag av det där.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav slugslinger » tor feb 19, 2009 10:50

"Team" växjö (jag, Rikard och Nicklas) kommer sitta hos Rikard och äta mina hemmagjorda hamburgare och chips mm under Oscarsgalan beat that om ni kan
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”

God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad

Inläggav AKS » tor feb 19, 2009 11:03

Jag kommer att sova. Tung dag på måndag schemamässigt så det gäller att få lite sömn i alla fall. Så nej, can't beat that.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor feb 19, 2009 16:58

slugslinger skrev:"Team" växjö (jag, Rikard och Nicklas) kommer sitta hos Rikard och äta mina hemmagjorda hamburgare och chips mm under Oscarsgalan beat that om ni kan

Jag kräver pommes till hamburgarna. Och Fredrik är förhoppningsvis med.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Nästa

Återgå till TV-serier och film