Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Nyx » sön aug 22, 2010 21:45

He. Local twin fick mig att tänka på hur bra dialogen i The Wire är:
Gus Haynes: "You ever notice how mother of four is always catching hell, huh? Murder? Hit and run? Burnt up in rowhouse fire? Swindled by bigamists?"

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » sön aug 22, 2010 22:19

Jag fick Up av bror och svägerska i födelsedagspresent. De bor alldeles i närheten av Ginza, de lyckostarna. Me like that movie, very much!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Mush » mån aug 23, 2010 1:23

Sett Old boy och uppfäljaren Lady Vengeance. Det är typ vad de har gemensamt, hämnd. Fan vilken vacker, hemsk berättelse båda filmerna har. Jag är sur för att de var för hemska. Men de här är filmen man nästan måste se nån gång. Ialla fall Old boy.

7/10.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Crashdummie » mån aug 23, 2010 16:58

Binchy skrev:Jag fick Up av bror och svägerska i födelsedagspresent. De bor alldeles i närheten av Ginza, de lyckostarna. Me like that movie, very much!


Jag småsnyftade när jag såg den på bio - men det var för den var såååå skön! Top 2 filmer jag sett iår (eller var det förra året?!) - den som jag MÅSTE köpa är draktämjaren... för söt!

Bild

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav A bear » mån aug 23, 2010 18:36

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » sön aug 29, 2010 14:13

Temple Grandin

Detta är en tv-film (HBO) som fått en hel hög med Emmy-nomineringar i år. Jag såg den utan att ha en aning om vad den skulle handla om, men man förstod efter tio sekunder att den handlar om en autistisk kvinna vid namn Temple Grandin (spelad av Claire Danes). Sakta, men säkert, fick jag en känsla av att det nog handlade om en biopic och inte om vilken kvinna som helst utan en professor som blev intervjuad i serien First Person som jag och Kalle håller på att se! Just detta avsnitt är det nog över ett halvår sen vi såg dock, kanske längre t.o.m.. Kommer att se om avsnittet lite senare för det var intressant nu då man fick se om hennes uppväxt och så.

Filmen är faktiskt bra och alla skådespelare (förutom Danes så är t ex Julia Ormond och David Straithairn med i filmen) fungerar bra i sina roller. Definitivt inte ett mästerverk eller så, men en riktigt bra tv-film.

7/10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Crashdummie » tis aug 31, 2010 9:55

I rymden finns inga känslor

En förvånansvärt charmig och söt svensk film. En feel-good-film som ändå tar upp jobbiga tema och man visste stundatls inte vem man hatade/tyckte synd om. Sköna karaktärer, otroligt vackert filmatiserat utan att bli överdriven... ja, helt enkelt jättecharmig film men schysst musik. Kanske en av de bättre svenska filmer jag har sett på länge.

betyg: 4 av 5

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Amanja » tis aug 31, 2010 11:12

Mush skrev:Sett Old boy och uppfäljaren Lady Vengeance. Det är typ vad de har gemensamt, hämnd. Fan vilken vacker, hemsk berättelse båda filmerna har. Jag är sur för att de var för hemska. Men de här är filmen man nästan måste se nån gång. Ialla fall Old boy.

7/10.


Såg hans senaste film, vampyrfilm, Thirst i helgen, väldigt bra. Rekomenderas starkt!

8/10
Användarvisningsbild
Amanja
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 26 jan 2010
Ort: Uppsala

Inläggav sfinx » tis aug 31, 2010 11:51

Crashdummie skrev:I rymden finns inga känslor

En förvånansvärt charmig och söt svensk film. En feel-good-film som ändå tar upp jobbiga tema och man visste stundatls inte vem man hatade/tyckte synd om. Sköna karaktärer, otroligt vackert filmatiserat utan att bli överdriven... ja, helt enkelt jättecharmig film men schysst musik. Kanske en av de bättre svenska filmer jag har sett på länge.

betyg: 4 av 5

Har bara sett trailern, och då har jag tänkt att jag inte bör se den för att huvudpersonen verkar vara vansinnigt irriterande. Ok, jag har sett halva trailern.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » tis aug 31, 2010 12:19

Är huvudpersonen som Michaels vänner i Skellig? (Den rödhåriga jäveln... FYFAN FÖR RÖDTOTTAR! (Jag är skälv halvt om halvt sådant så det är lite självhat, ja.))
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tis aug 31, 2010 12:49

noike skrev:Är huvudpersonen som Michaels vänner i Skellig? (Den rödhåriga jäveln... FYFAN FÖR RÖDTOTTAR! (Jag är skälv halvt om halvt sådant så det är lite självhat, ja.))

skellig var bra, men den där lillaskitungen och hans sk bästa vän. Blä.
Du har inte den soprtens rödtotthet, ingen anledning till självhat där. (Det finaste jag visste ett tag i mellanstadiet var rött hår och gröna ögon. Vi hade en Dante i klassen ett år som var rödhårig och trevlig. hade nog en liten crush på honom.
Skulle gärna ha rött hår om jag var född med det, men när jag färgar det rött så tröttnar jag så snabbt.)

Mycket mycket snyggt i den filmen. Då menar jag inte bara John Simm, även om jag verkligen gillar hans mer jordnära skådespel. Utan bilderna. Trasiga Tim Roth...
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Crashdummie » tis aug 31, 2010 15:26

sfinx skrev:
Crashdummie skrev:I rymden finns inga känslor

En förvånansvärt charmig och söt svensk film. En feel-good-film som ändå tar upp jobbiga tema och man visste stundatls inte vem man hatade/tyckte synd om. Sköna karaktärer, otroligt vackert filmatiserat utan att bli överdriven... ja, helt enkelt jättecharmig film men schysst musik. Kanske en av de bättre svenska filmer jag har sett på länge.

betyg: 4 av 5

Har bara sett trailern, och då har jag tänkt att jag inte bör se den för att huvudpersonen verkar vara vansinnigt irriterande. Ok, jag har sett halva trailern.


Hahaha jag håller med dig, jag hade nog inte heller sett filmen om jag inte hade biljetter till förhandsvisningen - gratis e ju gott ;)
Men det var en underdog och visade sig vara en av de bättre svenska filmer jag har sett...

.. eller så e jag helt enkelt för emo efter bolvik träffen och för mkt "awwww" :lovebunny:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav noike » tis aug 31, 2010 15:41

Nu kom jag på var jag hört den filmtiteln tidigare!

Regissörens bror är grymt trevlig. Och från Kramfors tror jag — numera stationerad i Uppsala.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » tis aug 31, 2010 21:14

Crashdummie skrev:
sfinx skrev:
Crashdummie skrev:I rymden finns inga känslor

En förvånansvärt charmig och söt svensk film. En feel-good-film som ändå tar upp jobbiga tema och man visste stundatls inte vem man hatade/tyckte synd om. Sköna karaktärer, otroligt vackert filmatiserat utan att bli överdriven... ja, helt enkelt jättecharmig film men schysst musik. Kanske en av de bättre svenska filmer jag har sett på länge.

betyg: 4 av 5

Har bara sett trailern, och då har jag tänkt att jag inte bör se den för att huvudpersonen verkar vara vansinnigt irriterande. Ok, jag har sett halva trailern.


Hahaha jag håller med dig, jag hade nog inte heller sett filmen om jag inte hade biljetter till förhandsvisningen - gratis e ju gott ;)
Men det var en underdog och visade sig vara en av de bättre svenska filmer jag har sett...

.. eller så e jag helt enkelt för emo efter bolvik träffen och för mkt "awwww" :lovebunny:


Jag såg trailern häromdagen på tvn och blev förvånad för jag såg en kortfilm om ämnet för några veckor sedan på svt, jag visste inte att de gjort en hel film på ämnet. Jag gillade kortfilmen i alla fall.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Crashdummie » fre sep 03, 2010 10:42

Going the distance

En söt romcom film, helt ok för sin genre. Kul att se Drew Barrymore och Christina Appelgate, var ett tag sen sist. (samt Justin Long). Som sagt, hade sina stunder och oneliners, roliga bokaraktärer (rumskamraten Dan :D ),men annars inget märkvärdigt.

Betyg: 3 av 5

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Binchy » fre sep 03, 2010 20:25

En dålig sak med Mjölby: möjligheterna att se nya filmer verkar vara "slim to none"... Fast de säger att fördelen med Mjölby är att det är så lätt att ta sig härifrån. :D
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » mån sep 06, 2010 22:24

Salt. Dum men snygg action. Kul med en actionfilm som skrivits åt en manlig hjälte och sedan togs över av en kvinnlig i stället - när var senaste gången det hände, Alien? Men lite väl många gigantiska hål i handlingen, inte minst mot slutet, och Jolie är bättre på att slåss och klättra än hon är på att agera här. 2+/5.

Centurion. Romersk legion tillintetgörs av skotska vildar, och våra hjältar måste rädda sig tillbaka till Hadrianus mur. Neil Marshall fortsätter föredra action framför den skräck han borde hålla på med. Det är kul att jämföra detta med Valhalla Rising, med en blandning av de två hade man fått en riktigt bra film, men trots allt snyggt våld (mycket blod blir'e) och en lite krypande olustkänsla av det där att man sitter och håller på skurkarna så tänder den inte fullt ut. Men bättre än Doomsday i alla fall. 3/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Mush » mån sep 06, 2010 23:03

Star Wars Episod I, Det mörka hotet.

Har man sett den minst 70 gånger som barn minns man alla scener och kan allt som sägs utantill även nu. Har börjat förstå hatet mot denna film men jag har sådana bra nostalgi minnen då filmen var allt för mig, eller allt kring den. Lekandet med lasersvärd, leksakerna man samlade på. Good times. Var en SW nörd ^^
Nu tycker jag lite annat om den. För det första är handligen inte alls intressant, dessutom tycker jag den skulle fokuserat ännu mer på Anakin än vad den gör. Börja filmen med honom istället. En del scener går alldeles för fort förbi, replikerna levereras inte fullt ut och så för mycket special effekter istället för känsla. Ändå är episod 1 helt okej i min bok. Det får vara så, känner mig inte irriterad så jag börjar avsky den eller nåt men jag förstår varför andra är emot den.
Darth Maul är fortfarande en av de grymmaste bad guys som finns fast man inte alls vet mycket om honom.

En stark 4/10
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav noike » mån sep 06, 2010 23:43

George Lucas gör en ungdomsfilm och låter en stor del av handlingen kretsa kring ett handelsembargo. Jag gillar inte filmen men på något jävla sätt är Herr Lucas okej ändå för det är fullständigt vansinne. Vi har podrace, lillgammal unge, jar-jar, massor med effekter, och sedan det där handelsembargot och politiken. Det är för fan psykotiskt!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tis sep 07, 2010 0:04

Jo, det är lite som en crossover mellan en dokumentär om EU-parlamentet och bumbibjörnarna.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » tis sep 07, 2010 7:28

Vi såg Das Leben der Anderen i helgen. Lite udda med en film på tyska. Den handlar om DDR-tiden och Stasis avlyssnande av potentiella dissidenter. En rätt så obehagligt film mao. Freedom of speech är en ganska bra uppfinning...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Crashdummie » tis sep 07, 2010 12:12

A bear skrev:Jo, det är lite som en crossover mellan en dokumentär om EU-parlamentet och bumbibjörnarna.


:D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Nyx » ons sep 08, 2010 17:53

Crashdummie skrev:
A bear skrev:Jo, det är lite som en crossover mellan en dokumentär om EU-parlamentet och bumbibjörnarna.


:D



Denna bashing/geniala analys säger det mesta om varför ep 1 inte funkar för vuxna,

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons sep 08, 2010 18:19

Jo, det är mer värt att spendera 70 min med den recensionen än med att faktiskt se filmen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Crashdummie » tor sep 09, 2010 13:03

The American

Såg Anton Corbijn omtalade film "The American" härom dan. Vet inte riktigt vad jag ska säga förutom den var inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Var en väldig artsy, film med inte alls mkt snabba kamera moves eller pulserande musik - utan tystnaden var nog en stor del av känslan tillsammans med alla closeups. Dessutom utbröts det lite fniss vid varje referens till Sverige och Dalarna, fast under hela filmen satt jag och bara tänkte två saker:

1) Gud vad gammal George Clooney är
2) Gud vad lik Jay Leno han är :D

Så ja, jag var lite distraherad kan man påstå.

Betyg: 2 av 5 - jag e som sagt mer av en blockbuster, masskonsumptions typ snarare än kulturella, fast detta var en bra start inför kommande filmfestivalen

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav noike » tor sep 09, 2010 17:00

Crashdummie skrev:The American

Såg Anton Corbijn omtalade film "The American" härom dan. Vet inte riktigt vad jag ska säga förutom den var inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Var en väldig artsy, film med inte alls mkt snabba kamera moves eller pulserande musik - utan tystnaden var nog en stor del av känslan tillsammans med alla closeups.

Vilket i stort sett är synonymt med Corbijn.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » tor sep 09, 2010 17:04

caffeineaddict skrev:Jo, det är mer värt att spendera 70 min med den recensionen än med att faktiskt se filmen.

Ja, det där var roligt. Såg recensionen av The Clone Wars efteråt. Då tyckte jag att hela "psycho killer"-grejen började kännas uttjatad. Less is more!
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav slugslinger » lör sep 11, 2010 17:08

High Plains Invaders - western, aliens, james master och den är en del av maneater serien det kan ju inte bli dåligt
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav herdware » lör sep 11, 2010 18:41

slugslinger skrev:det kan ju inte bli dåligt

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Crashdummie » mån sep 13, 2010 22:26

En sydfransk affär

Kommentarerna från tjejerna bakom mig var att filmen var suverän, men jag säger bara: Huh? En ganska tung film, fast å andra sidan, det är väl de flesta franska filmer eller? Vissa karaktärer var intressanta, men inte intressanta nog att engagera mig utan jag gäspade igenom hela filmen. Om detta är vad jag kan förvänta mig från den ankommande filmfestivalen får jag nog tänka om - jag har nog blivit för okultiverad å tappat pretto poäng. Call me ms blockbuster :cheesebadger:

Betyg: 1,5 av 5

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare