Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » ons aug 04, 2010 13:32

Star Trek (2009) var en himla bra film tycker jag. En grön Rachel Nichols. Bara en sån sak. 4/5
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Crashdummie » tor aug 05, 2010 16:41

Life During Wartime

Var på klubbvisning av Todd Solondz ovanstående film, och jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den. Den var väldig.. spechul. Står att det är Drama/Komedi men det var en extremt mörk film och jag fattade i princip nada. Kanske passar de mer kulturella eliten, själv e jag ganska brainwashed med all hollywood produktioner, trogen MTv generation som jag är :D

den hade sina stunder med smarta onliners, men förövrigt, njä.

Betyg: 2 av 5

PS. Hittade en länk som kan ge lite bättre recension och förklaring än moi http://www.pastan.nu/film/solondz-soker ... -1.1149088 :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Binchy » lör aug 07, 2010 21:52

Såg just Lars and the New Girl. En mycket speciell film. Maken skrattade ibland så han nästan grät, men samtidigt var det ju lite sorgligt också. En väldigt Icke-Hollywood-film. Bebisen föddes ju inte ens.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » sön aug 08, 2010 23:04

Bild
Blå soffa i Ryssby. Nu på lördag. Bring beer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » sön aug 08, 2010 23:11

Bästa Ryssbyfilmen evah! (Hoppas jag.) Extremt nöjd med mitt fynd.
Trailer för er som inte ska till Ryssby
tl.org skrev:Everyone: This movie is awesome beyond words, invite some mates over, drink a ton of beer and this is the best movie ever.

Förhoppligen ska det här få oss att glömma de senaste besvikelserna (Mongolian Death Worm, Gargoyles osv)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav eriked » mån aug 09, 2010 6:05

ååh :drool:

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » mån aug 09, 2010 16:26

Binchy skrev:Såg just Lars and the New Girl. En mycket speciell film. Maken skrattade ibland så han nästan grät, men samtidigt var det ju lite sorgligt också. En väldigt Icke-Hollywood-film. Bebisen föddes ju inte ens.


Åh den har jag velat se länge. Verkar helt bisarrt charmigt. Plus, Young hercules ala Ryan Gosling e ju med :lovebunny:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Crashdummie » mån aug 09, 2010 16:28

"Predators" - säger bara oj!Har inte sett ngn film i denna serie och av att döma den film har jag inte missat ngt. Inte konstigt nog var jag och min kusin de enda tjejer som var i salongen, annars var det bara fjortiskillar. fast hon garvade så det e la alltid ngt.

Betyg: 2/5

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Tob » tis aug 10, 2010 1:09

Crashdummie skrev:"Predators" - säger bara oj!Har inte sett ngn film i denna serie och av att döma den film har jag inte missat ngt. Inte konstigt nog var jag och min kusin de enda tjejer som var i salongen, annars var det bara fjortiskillar. fast hon garvade så det e la alltid ngt.

Betyg: 2/5


Första är ju grym. Arnold i högform och våld när det är som allra bäst :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sfinx » tis aug 10, 2010 1:14

herdware skrev:Bästa Ryssbyfilmen evah! (Hoppas jag.) Extremt nöjd med mitt fynd.
Trailer för er som inte ska till Ryssby
tl.org skrev:Everyone: This movie is awesome beyond words, invite some mates over, drink a ton of beer and this is the best movie ever.

Förhoppligen ska det här få oss att glömma de senaste besvikelserna (Mongolian Death Worm, Gargoyles osv)

Vad roligt ni ska ha. :D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Rombat » tis aug 10, 2010 1:16

Lägg till brädspel, nördprat och övertrötthet. Shit will be awesome, as always.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Crashdummie » tis aug 10, 2010 10:06

Tob skrev:
Crashdummie skrev:"Predators" - säger bara oj!Har inte sett ngn film i denna serie och av att döma den film har jag inte missat ngt. Inte konstigt nog var jag och min kusin de enda tjejer som var i salongen, annars var det bara fjortiskillar. fast hon garvade så det e la alltid ngt.

Betyg: 2/5


Första är ju grym. Arnold i högform och våld när det är som allra bäst :)


Hahah det låter ju lovande. Ska se om man kan få tag på den då

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav HippieSpellan » tor aug 12, 2010 10:18

Tam skrev:Star Trek (2009) var en himla bra film tycker jag. En grön Rachel Nichols. Bara en sån sak. 4/5


I agree! :extas:
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HippieSpellan » fre aug 13, 2010 8:03

Vi såg Robin Hood igår. Allt jag tänkte på var att han var jävligt lik mitt ex. Så jag tyckte den var helt ok, men egentligen var den för lång. jag gillade vinklingen på den gamla storyn, men det var lite mycket fillers och lite tråkig politik. Braveheart and Gladiator hooked up and had a baby!
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav lilith » fre aug 13, 2010 17:51

HippieSpellan skrev: Braveheart and Gladiator hooked up and had a baby!

:extas: :drool:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav eriked » lör aug 14, 2010 17:19

Crashdummie skrev:"Predators" - säger bara oj!Har inte sett ngn film i denna serie och av att döma den film har jag inte missat ngt. Inte konstigt nog var jag och min kusin de enda tjejer som var i salongen, annars var det bara fjortiskillar. fast hon garvade så det e la alltid ngt.

Betyg: 2/5
Första är grym. Men denna.. ja 2/5 är ett rimligt betyg. Fan.. hade hoppats på att Rodriguez skulle kunna fixa något bra av detta. Positivt att den var lagd på Predatorernas hemmaplan. Lite som det har pratats om en sån Alien film i typ 20 år. Fast om det inte nyttjas bättre än så här så kan det vara. Sen alla vinkningar till första filmen fungerar en eller två gånger men sen blir det mest löjligt..

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör aug 14, 2010 19:15

eriked skrev: Fan.. hade hoppats på att Rodriguez skulle kunna fixa något bra av detta.

Han borde ha regisserat den också.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » sön aug 15, 2010 1:43

adolvsson skrev:
eriked skrev: Fan.. hade hoppats på att Rodriguez skulle kunna fixa något bra av detta.

Han borde ha regisserat den också.
nja.. han kanske nyttjade den tiden till något bättre

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HippieSpellan » mån aug 16, 2010 1:49

lilith skrev:
HippieSpellan skrev: Braveheart and Gladiator hooked up and had a baby!

:extas: :drool:


It got a bit dropped on its head though
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Crashdummie » tor aug 19, 2010 13:43

HippieSpellan skrev:
lilith skrev:
HippieSpellan skrev: Braveheart and Gladiator hooked up and had a baby!

:extas: :drool:


It got a bit dropped on its head though


Speshuuuul

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav A bear » lör aug 21, 2010 20:56

Metropolis.

2010-klippningen, som alltså är den första (nästan) kompletta versionen som funnits tillgänglig sen 20-talet. 30 minuter tidigare osett material. Och jo, även om de "nya" bitarna är i rätt usel kvalitet (de hittades alltså i ett förråd i Argentina, nedklippta till mindre bildformat och inte speciellt välbevarade) så är det en hel del ganska viktig handling som vi saknat tidigare, och det gör ju inte en av de viktigaste filmerna någonsin sämre direkt. Och när sen de bättre bevarade bitarna återställts till den bästa kvaliteten någonsin och man har tagit in originalmusiken och originaltextarken igen är det ju bara full poäng som gäller. Kulturgärning, och ska ligga under varenda gran när DVDn släpps till jul.

Mega Piranha.

Jisses. Hur kan någon som gör en sån här film tycka att de gjort det bästa de kan göra? Skådisar, manus, CGI, handling... INGENTING fungerar. Kul, visst, men så här jävla usel ska inte en film få vara.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav herdware » sön aug 22, 2010 0:12

A bear skrev:Mega Piranha.

Jisses. Hur kan någon som gör en sån här film tycka att de gjort det bästa de kan göra? Skådisar, manus, CGI, handling... INGENTING fungerar. Kul, visst, men så här jävla usel ska inte en film få vara.

Nä, den var en besvikelse. Vi kom på det i Ryssby att vi alldeles för nyktra för den filmen. Ubåtar exploderar inte när pirajor gnager på skrovet... (Bara en av många, många dumheter i den filmen). Däremot var "Black Swarm" en av de bättre Maneaterfilmerna faktiskt. (Plus Robert Englund!).
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav noike » sön aug 22, 2010 0:28

"Local twin dies in freak accident!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » sön aug 22, 2010 0:30

I wish I was a local twin!
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Rombat » sön aug 22, 2010 11:05

Local twin replaces local twin as father to kid he fathered in the first place.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Murnau » sön aug 22, 2010 13:03

Local daughter freaks out. Eats peach.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Rombat » sön aug 22, 2010 17:32

Local creepy beekeeper makes local daughter queen of zombie bees.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav A bear » sön aug 22, 2010 19:30

NO! NOT THE BEES! NOT THE BEEEEEEEEEEEES! ARGHBLARGLAAAAARH! MY LEGS! MY LEEEEEEEGS! YOU BITCHES! KILLING ME WON'T BRING BACK YOUR GODDAMN HONEEEEEEEEY!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » sön aug 22, 2010 19:44

...hursomhelst såg jag Survival of the Dead igår. Och jo, George, det räcker nu. Snyggt splatter (även om CGI < Tom Savini) och en rätt snygg Romerotwist mot slutet, men alldeles för tunn och alldeles för krystat moraliskt dilemma. 2/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » sön aug 22, 2010 20:34

A bear skrev:NO! NOT THE BEES! NOT THE BEEEEEEEEEEEES! ARGHBLARGLAAAAARH! MY LEGS! MY LEEEEEEEGS! YOU BITCHES! KILLING ME WON'T BRING BACK YOUR GODDAMN HONEEEEEEEEY!

Jag kan svära på att jag postade ett liknande inlägg. :?:
:D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron