Whedonverseskådespelarna i andra roller

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Mush » ons jan 29, 2014 23:39

I justified S05E4 gästar Danny Strong.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Mush » ons feb 05, 2014 19:22

Alan Tudyk i Justified. Bara jag som får Alpha från Dollhouse vibbar?. ^^
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Urch » tor feb 27, 2014 13:26

Själv är jag ju då väldigt intresserad av denna...: http://www.imdb.com/title/tt2866360/combined
Urch
Demon Fodder
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 27 feb 2014

Inläggav MissKittyFantastico » mån apr 21, 2014 16:04

http://inyoureyesmovie.com/

Någon som hunnit se? Bra dålig?
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav adolvsson » tis apr 22, 2014 3:55

MissKittyFantastico skrev:http://inyoureyesmovie.com/

Någon som hunnit se? Bra dålig?

Skitbra. Inte cinematiskt nyskapande på något vis men känslomässigt helt rätt, och väldigt mycket Joss Whedon.

(men ganska tunt med whedonsverseskådspelare, om jag inte missar någon som antagligen är uppenbar, vilket jag i allra högsta grad kan tänkas göra, med tanke på mitt minne, som är allt annat än något man vill imponera på tjejer med, så att säga, och så vidare, etcetera etcetera)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » tis apr 22, 2014 16:40

Jag visste inte riktigt var jag skulle lägga inlägget. Det bär mig lite emot att starta nya trådar bara sådär.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav noike » tis apr 22, 2014 20:10

MissKittyFantastico skrev:Jag visste inte riktigt var jag skulle lägga inlägget. Det bär mig lite emot att starta nya trådar bara sådär.

Emelie, du får starta hur många nya trådar som helst. Andra på forumet har en maxgräns.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav MissKittyFantastico » tis apr 22, 2014 23:21

Det var väldigt fint sagt. :cheesebadger:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav gaspode » tis jun 03, 2014 13:42

Så Oberyn Martell i Game of Thrones. Nån som kände igen honom från en viss serie? :)

Eddie från The Freshman. Kan inte påstå att jag såg det...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tis jun 03, 2014 13:52

Inte jag heller. Fast jag är ju glad om jag känner igen min närmsta familj iofs... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Whedonverseskådespelarna i andra roller

Inläggav A bear » mån okt 13, 2014 0:40

Regnig dag, såg lite ny film. Inte mindre än två hade Buffyskådisar i sig:

The Scribbler är så serietidningsaktig att den i princip bara saknar pratbubblor, men har sina poänger. Eliza Dushku är psykolog och Michelle Trachtenberg är psykopat (andra skådisar är bl a Garret Dillahunt och... Michael Imperioli?!? Den som castade verkar ha sett bra TV-serier.)

Space Station 76 är en rätt kul retroscifi; en 2014-film som utspelar sig i framtiden som sedd från 1976. Alla ombord på rymdstationen röker, pimplar rödtjut och lyssnar på välproducerade singer-songwriters, männen kämpar med sina mansroller och kvinnorna med sina barn och frisyrer. Det är inte riktigt Ice Storm IN SPACE!, men där finns något visst. Och så Kali Rocha.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Re: Whedonverseskådespelarna i andra roller

Inläggav Murnau » mån okt 13, 2014 11:38

Såg The Scribbler i helgen på bio. Gillade Elizas roll ganska bra. Och filmen var hyfsat underhållande. Men den kanske hade lyft ett snäpp med pratbubblor. 8)
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav eynosh » mån okt 13, 2014 23:08

noike skrev:
MissKittyFantastico skrev:Jag visste inte riktigt var jag skulle lägga inlägget. Det bär mig lite emot att starta nya trådar bara sådär.

Emelie, du får starta hur många nya trådar som helst. Andra på forumet har en maxgräns.

Nej! Överförmynderi! Totalitarism! Förtryck!

Jag förespråkar anarki. As usual.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Re: Whedonverseskådespelarna i andra roller

Inläggav Tam » fre mar 13, 2015 0:45

Alan Tudyk vill ha DINA pengar för att göra en webbserie: https://www.indiegogo.com/projects/con-man!

Wray Nerely (Alan Tudyk-Me!) was a co-star on Spectrum, a sci-fi series which was canceled -Too Soon- yet became a cult classic. Wray’s good friend, Jack Moore (Nathan Fillion) starred in the series and has gone on to become a major movie star. While Jack enjoys the life of an A-lister, Wray tours the sci-fi circuit as a guest of conventions, comic book stores, and lots of pop culture events. The show will feature all the weird and crazy things that happen to Wray along the way to these events.


Låter kul!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Re: Whedonverseskådespelarna i andra roller

Inläggav Spuffy » tis mar 24, 2015 23:30

Enver Gjokaj i Rizzoli and Isles. Och förstås även i Marvel's Agent Carter.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Crashdummie » tis mar 01, 2016 11:24

Förvisso är Timer (2009) gammal men såg den häromdan med Emma Caulfield. Kul att se Anya igen :)

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Re: Whedonverseskådespelarna i andra roller

Inläggav gaspode » tis mar 01, 2016 22:58

En 13 år gammal Jewel Staite var med i ett avsnitt av Arkiv X jag såg häromdagen (3x08).
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: Whedonverseskådespelarna i andra roller

Inläggav Spuffy » ons mar 02, 2016 0:43

Ja det såg jag också nyss! :D
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Whedonverseskådespelarna i andra roller

Inläggav adolvsson » ons jan 27, 2021 15:06

Alan Tudyk ligger inte direkt på latsoffan. I dag har Resident Alien premiär, en science fiction/komedi/mysterie/drama-serie för SyFy. Alan spelar huvudroll som rymdgubbe och trailern såg lovande ut.

Fast den egentliga anledningen till att jag letade upp den här tråden var att jag kolla igenom Bosch den senaste tiden. Behövde något lagom bortkopplande deckaraktigt. Och i femte säsongen, tror jag det är, har Juliet Landau en liten roll. Hon är förstås jättebra i den. Hon är verkligen ingenting som Drusilla, så tillvida att jag inte ens kände igen henne förrän ett par scener in.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Whedonverseskådespelarna i andra roller

Inläggav adolvsson » fre jan 29, 2021 15:32

Just det... Emma Caulfield i WandaVision! Hittills en liten men intressant roll. Ingen aning om vem (eller vad?) hon egentligen spelar. Mycket spännande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron