Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » mån jan 28, 2008 21:14

Doc Martin går på Kanal 9 nu!! Jättebra och helkonstig (eller snarare, lite speciell) serie som jag inte visste skulle gå på en svensk kanal som relativt många har tillgång till. Första säsongen del 2 av 6. Martin Clunes FTW!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tis jan 29, 2008 23:45

In Treatment 1.01

Skitbra!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons jan 30, 2008 12:27

Tob skrev:In Treatment 1.01

Skitbra!

Verkligen? Fan vad glad jag blir att höra det, den ska jag börja se.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sp1keout » ons jan 30, 2008 12:56

Åh, jag vill också ha tid!!!! Har inte ens hunnit se "nya" Prison Break liksom. Fan, fan!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tob » ons jan 30, 2008 18:57

caffeineaddict skrev:

Skitbra!

Verkligen? Fan vad glad jag blir att höra det, den ska jag börja se.

Jodå. Verkligen.

Du låter förvånad?

Det är ju speciellt. Både sett till koncept och utförande.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons jan 30, 2008 19:02

"Verkligen" beror väl mest på att jag blev lite skeptisk till hur de skulle kunna uppehålla god kvalitet i en serie som ska sända fem avsnitt/vecka. Man har ju inte de bästa associationerna till sådant. Och "uppehålla" har vi väl iofs inte sett än, men jag är klart nyfiken. Blir nog så att jag ser den första veckans avsnitt till helgen istället för att se dag för dag just nu.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » ons jan 30, 2008 19:12

Okej. Då förstår jag.

Svårt att säga efter första avsnittet. Men varje "dag" skall ju innehålla en patient så är grunden av god kvalite så hoppas jag att man kan behålla kvaliten. På många sätt är det ju en väldigt enkel serie. Ren och skär dialog.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » ons jan 30, 2008 19:15

caffeineaddict skrev:"Verkligen" beror väl mest på att jag blev lite skeptisk till hur de skulle kunna uppehålla god kvalitet i en serie som ska sända fem avsnitt/vecka.
Genom att ha skrivit alla manus i förväg och inte rusat igenom inspelningen? Det är trots allt en kabelkanal.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » ons jan 30, 2008 22:23

Skitbra!

Ja verkligen! Jag satt helt tagen av det hela avsnittet!
Om jag har förstått det rätt kommer det alltså vara en ny patient i 1x02-05 och sedan Laura igen i 1x06. Om det är 5 avsnitt i veckan, är det alltså 5 patienter som har varsin dag, det vill säga att vi kommer att följa 6 karaktärer doktorn inkluderad? Or am I wrong?

EDIT: Jo, men alldeles rätt har jag. Vad bra, jag gillade Laura så det skulle vara synd att inte få se henne igen. Det ska bli intressant att se Pauls prat med sin egen psykolog!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » ons jan 30, 2008 22:31

Glöm vad jag sade....bra att man läser editeringar också :rolleyes:
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav wyndham » tor jan 31, 2008 0:47

Idag högg jag in på Doc Martin. Kan inte låta bli att tänka hur lik byn är The Village i The Prisoner. Här är fler tankar efter tre avsnitt.

Gillar gör jag. Tyckte först att lärarinnan var lite för het för att falla för den egenartade doktorn, men han är ju en ordentlig karl så det ska väl gå för sig.

Tycker om att "deckargåtor" blandas med fall som han förstår på en gång. Det är väldigt långt ifrån House-fallen. Och så skickar han iväg dom till storsjukhus också. Det känns verklighetsförankrat.

Martin är en härlig karaktär vars vresiga sidor beror på social oförmåga och inte förakt mot medmänskligheten. A new breed of bastard. Men han verkar ju trivas bra nu efter tre avsnitt. Helt tafatt är han ju inte heller.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav AKS » tor jan 31, 2008 8:11

wyndham: Jättekul att läsa dina kommentarer! Kul att du gillar serien också. Den har ju en väldigt "speciell" känsla och många skulle nog inte uppskatta den. Jag kan nog också ha tyckt att Louisa var "för snygg" eller kanske så att jag tyckte att hon kändes för ung kanske. Men det funkar väldigt bra ändå måste jag få säga. Det är nåt med doktorn. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav wyndham » tor jan 31, 2008 21:46

Det är helt klart något med doktorn...

Doc Martin 4
"The greys are the squirrel equivalent of nazis!" :D

Fint avsnitt. Huvudhistorien om den galne parkvakten innehöll många roliga och fina stunder. Trodde att Marks "depression" skulle spelas ut en aning mörkare, men såhär tidigt i serien är det kanske bättre att etablera karaktärerna med lite mer humoristisk ton.

Inga medicinska mysterier den här veckan, men en jobbig unge pressades in. Inte jättekul.

5
Fasterns älskare kommer tillbaka men han är såklart dödligt sjuk. Trevligt att de fördjupar sig i familjehistorian, men döende som ljuger för sina älskade för deras eget bästa är en ganska uttjatat story. Aldrig sympatiskt. Hatar Ljuva November, eller vad den där filmen heter.

Sidostory var en 15-årig stalker till doktorn. Såååå söt. Inte så bra egentligen, men det var roligt när pappan dök upp och bad om att få tillbaka kakformen.

Allmänt...
Kul att Greg är seriens Maris. Antagligen dyker han upp nån dag, men det kan gärna vänta. Man märker hur birollerna får turvisas om sidohistorierna och hoppa över typ vartannat avsnitt. Känns en aning... formulaiskt.

Har inga riktiga favoriter förutom doktorn själv. Louise och fastern är väl ok. Annars är dom lite småjobbiga i byn.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav AKS » tor jan 31, 2008 22:07

Doc Martin: (spoiler så långt som wyndham kommit typ) Angående de i byn så är de karaktärerna en stor del av det som gör att jag älskar serien. De är ganska så konstiga i Portwenn, men jag gillar dem allihop! Utom receptionisten hos doktorn som är en av de karaktärer jag hatat mest i alla tv-serier nånsin!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav wyndham » tor jan 31, 2008 23:36

Doc Martin 6
Skiiitspännande! Riktigt häftig ambulansscen.

Och så blev det pusserier på slutet. :blushbunny:

Tycker att det här avsnittet visade fint på hur mycket doktorn utvecklats, även om det börjar och slutar med att visa hur lite han har utvecklats. Bra liksom.

Bert Large var jobbig nu igen. Synd, tyckte om honom i början. Jobbiga ungen var jobbig också, även om han drog sitt strå till stacken som patient här.

De ortsbor jag tycker om är radioprataren, cancermannen (när han inte är för vresig), polisen och Louisa. Ogillar Elaine (sekreteraren), Large & Son och alla barn.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tob » tor jan 31, 2008 23:40

In Treatments 1.03 var nog bäst hittils.

Kort liten scen i början med sonen. Exakt så har jag också gjort när jag var mindre :)

Sophie var nog den "bästa" patienten hittils. Förmodligen mer medveten än vad hon vill erkänna för sig själv och hon ser verkligen helt förstörd ut när hon inser att Paul ser igenom henne.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre feb 01, 2008 2:02

Ni som vet var man kan få tag på sådant får gärna hooka upp mig med lite Doc Martin. BitMeTV hade bara S2 och S3 av någon dum anledning (och inte DVDrippar heller, även om det är klart att jag tar det som bjuds).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » fre feb 01, 2008 2:03

caffeineaddict skrev:Ni som vet var man kan få tag på sådant får gärna hooka upp mig med lite Doc Martin. BitMeTV hade bara S2 och S3 av någon dum anledning (och inte DVDrippar heller, även om det är klart att jag tar det som bjuds).
jag har precis laddat de tre första avsnitten. var online på msn. eller kolla min share på hubben om ett tag.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » fre feb 01, 2008 2:05

När det begav sig hittade jag s1 och 2 på isohunt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre feb 01, 2008 2:05

gaspode: Oh sweet! Jag tänkte somna (eller iaf stänga datorn) alldeles strax, men vi kanske kan ta det i morgon? Det är ingen brådska för min del, jag har ju en tendens att börja se serier ungefär ett år efter att jag har sagt att "den måste jag se snart!" (se Office US, Big Love eller för den delen My So-Called Life som jag fortfarande inte sett men iaf bränt ut idag för att kunna se via DVD-spelaren. Det som bränns ut där blir lite av en prioritet-hög :P ).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav wyndham » fre feb 01, 2008 13:49

Här går det undan. Det var visst redan dags för säsong två. Signaturmelodin är lite uppiffad också. Svängigt.

Doc Martin 2x01
Börjar ju fint det här. Doktorn har missat sin chans och ett stiligt ex återvänder till sin Lou. Smålik Stuart Allen Jones i Queer faktiskt.

Danny: God bless!
Martin (muttrar för sig själv): I didn't sneeze.

Inga medicinska mysterier att tala om, även om vattenrädslan var en aning house-esque. S&M-paret var lite småcharmiga, även om det verkar gå lite väl hårt till med den skadehistorian som fanns. En bruten käke tror jag stod med. Huvva. Hade nog inte setts med blida ögon om rollerna var ombytta. Men nu var det en smal tant som plågade en tjock gubbe så då ska det ju vara gulligt. Jaja, kanske är det ok.

Paul var en fin ersättare till Elaine. Hoppas det förblir så. Mark var rolig när han talade med doktorn om hur han såg på deras framtid som bästa vänner.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav wyndham » fre feb 01, 2008 15:09

2x02
- Goes without saying. We have a duty to provide for all children, regardless of gender, race, ethnicity, religion, colour, creed, sexual orientation, disability...
- If it goes without saying, why are you saying it?

Doc martin, telling it like it is.

Inte jättebra avsnitt. Äckelungen Peter var med. Först var han jobbig, sen var han jobbig med en massa blåsor i ansiktet. Har bara hat för den ungen.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Lipton » fre feb 01, 2008 17:20

Brothers and Sisters är en serie som jag har börjat att tycka om väldigt mycket, när jag såg något tidigt avsnitt i säsong 1 tror jag att det var så tyckte jag att det bara var sentimentalt dravel, men nu är det mycket bra. Jag såg i tidigare inlägga att några inte tyckte om serien, har ni ändrat er när ni sett mer eller tycker ni fortfarande att den är dålig?

Jag gillar den för att den är både rolig, sorglig och handlingen står inte still. Det finns alla sorters personligheter, Kevin tex han blir så rolig när han blir arg och han och Kitty är väldigt roliga ihop. Justin är den som är mest normal och just nu tycker jag så synd om honom. Det finns tråkiga karaktärer också men dem handlar det som tur är inte så mycket om. Det ska bli väldigt kul att se hur det går för Saul, är han eller är han inte.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav wyndham » fre feb 01, 2008 17:44

DM 2x03
Plot twist!

Den väntade jag mig inte, även om den här serien vanligtvis brukar göra mysterierna lite väl förutsägbara.

Faderskapshistorien var däremot inte av det originella slaget. Mjä, lite si och så tyckte jag.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav adolvsson » fre feb 01, 2008 22:33

Eli Stone 1x01
Det fanns saker jag gillade rejält, Johnny Lee Miller varandes en av dom, och en smittande charm som dök upp lite här och var, fast vad att döma av den här preairen, vad TV-serien Eli Stone verkligen skulle behöva, är David E Kelley. Inget långsökt namn, liknelser med Ally McBeal har nämnts och det är tydligt varför. Tyvärr är det också tydligt att den här serien inte har någon David E Kelley.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » fre feb 01, 2008 22:38

Trist. Jag hade hoppats på att den skulle vara rätt bra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre feb 01, 2008 23:24

noike skrev:Trist. Jag hade hoppats på att den skulle vara rätt bra.

Kan bli bättre, är ju trots allt bara första avsnittet, och jag skulle verkligen vilja komma att gilla den. Upplägget har potential att bli en Boston Legal möter Ally McBeal. Typ. Samtidigt är frågan om jag orkar ha lust att ge den fler chanser, det känns svårare när det handlar om ännu en advokatserie.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav wyndham » sön feb 03, 2008 0:18

Doc Martin 2x04
Mark är en bra polis. Alla försöker hunsa runt honom, men han kan sina lagar.

Tror inte att dom förklarade hur radioprataren fick sin sjukdom. Det störde jag mig på. Annars bra.

2x05
När plikten kallar får brudarna vänta.
Eller pojkarna för den delen. Pauline har minsann inte tid att pussas när det ska åkas båt. Och doktorn har viktigare saker att tänka på än att tala ut om sina känslor. Dom enda som har tid att rulla runt i halmen är Mark och hans kalaspingla. Mycket fint par.

Undrar om Louisa har fått en så hemsk tantfrisyr för att hon inte ska se för snygg och ung ut för doktorn. Tror nästan det.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav AKS » sön feb 03, 2008 2:47

wyndham skrev:Doc Martin 2x04
Mark är en bra polis. Alla försöker hunsa runt honom, men han kan sina lagar.

Tror inte att dom förklarade hur radioprataren fick sin sjukdom. Det störde jag mig på. Annars bra.

Vafr det inte vara diabetes? Yesd= No? Pretty self-explanatoru?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön feb 03, 2008 3:48

AKS skrev:Yesd= No? Pretty self-explanatoru?

:lovebunnier:
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film