LEXX !!!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

LEXX !!!

Inläggav buffy_angel » tis apr 17, 2007 13:26

Någon som har sett på lexx på senaste ?? Serien som jag har väldigt stark hat-kärlek till !! Den e bara bäst !! Någon som har lust att diskutera?
hej ! alla buffy älskare där ute ! skulle vilja chatta med någon som förstår sig på min kärlek till denna geniala serie .....
buffy_angel
Demon Fodder

Re: LEXX !!!

Inläggav tapeworm » tis apr 17, 2007 13:33

buffy_angel skrev:Någon som har sett på lexx på senaste ?? Serien som jag har väldigt stark hat-kärlek till !! Den e bara bäst !! Någon som har lust att diskutera?

Den enda behållningen Lexx hade var en duschscen i ett avsnitt.
Internet är fullt av skit.
Användarvisningsbild
tapeworm
Etanolintolerant

Re: LEXX !!!

Inläggav sp1keout » tis apr 17, 2007 14:38

Är den här serien starring Lexx Luthor? (Det är ungefär så insatt jag är)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav tapeworm » tis apr 17, 2007 15:22

Internet är fullt av skit.
Användarvisningsbild
tapeworm
Etanolintolerant

Inläggav Capt. Peroxide » tis apr 17, 2007 15:29

Åh herre gud, jag tog en maratonsession med Lexx en nyårsdag. Underbar bakfyllesysselsättning. För de som inte känner till det så är Lexx en fruktansvärt dålig evighetsserie om ett rymdskepp och dess besättning. Endast sevärd för kalkonfaktorn.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion

Inläggav A bear » tis apr 17, 2007 15:41

Det lilla jag minns är att det kändes ungefär som en porrigare Red Dwarf, fast utan (medveten) humor.

Ja, och så duschscenen då.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HippieSpellan » tis apr 17, 2007 16:39

bear och peroxide säger det jag känner. men jag vill lägga till ful frisyr=D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav herdware » tis apr 24, 2007 19:19

Bah, Lexx är ju sketabra! Det är ju så dåligt så det är bra för tusan...

(Brukade hänga på den officiella IRC-kanalen förr... liiite lustigt folk och stämning.)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Nyx » ons apr 25, 2007 0:15

De första Lexx-filmerna hade underhållningsvärde, var t o m rätt bra då och då - med gästspel av självaste Rutger 8) mfl - men sedan tog Euro-Can-puddingfaktorn över totalt och det blev dålig och pretty odd mjukporr av det hela. Fast jag gillar Kais (-djupfryst lönnmördare med kanelbullar på huvudet-) Brunnen G-sång (-ledmotiv för hans utdöda ras av stolta krigare-) och kommer att fortsätta nynna på den i tid och oftast otid.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav HippieSpellan » mån maj 07, 2007 21:06

hehe började se om lexx idag när jag ändå kan kolla på det utan att ta hem... omg lol
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Återgå till TV-serier och film