Torchwood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » sön jul 08, 2007 2:29

James Marsters säger nåt om sitt framträdande i Torchwood. Inte så mycket, men nåt:
http://www.syfyportal.com/news423863.html
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » sön jul 08, 2007 2:57

AKS skrev:James Marsters säger nåt om sitt framträdande i Torchwood.

Caaan you feeel the looove toniiight...

... och med love menar jag förstås hot steamy sex. Jag tycker det låter som om någon kommer att få till det med James. Och med någon menar jag, förstås, Captain Jack. De e bare å hoppas.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön jul 08, 2007 3:01

Det kanske är tvärt om den här gången. Så att till skillnad från Buffy så är James under täcken och med kläder medan Captain Jack naken.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav buffymon » mån jul 09, 2007 19:32

har börjat se den serie och har redan laddat ner alla tillgängliga avsnitt. Jag gillar den en hel del, till stor del för att jag snart ska till Cardiff för att se James uppträda och dels för de otroligt vackra waleiskiska miljöerna.

Jag gillar även Gwen och är nöjd med den utveckling som serien har tagit. har aldrig varit en Dr Who fan men gillar denna eftersom den har en mer vuxen målgrupp.

Och det ska bli underbart att se James i den! James är ju där nu och spelar in och en kompis som bor i Cardiff spanar för full:) Häromdan såg hon John Barrowman svänga ut från en gata i sin bil i alla fall, men James har ännu inte setts till. T.om. han måste ju äta nån gång!

Ska i alla fall fortsätta titta på den här serien. Gillar den bättre än Supernatural eftersom den har den där typsika engelska charmen, gillar den förövrigt mer än nåt annat som går på tv just nu
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 12 sep 2005

Inläggav madskellig » mån jul 16, 2007 18:44

Senast redigerad av madskellig mån jul 16, 2007 18:46, redigerad totalt 1 gång.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Illyria » mån jul 16, 2007 18:46

Läste precis den sidan och skulle posta om det. Möjligen jag ger 2.01 en chans.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tam » tis jul 17, 2007 18:04

Säsong 1 var något av en besvikelse, gillade bara ca 4 avsnitt. Men ser ändå massor fram emot s2. Räknar med att tycka om åtminstone 8 avsnitt där. Det är ändå en fin serie. Den är så queer och så dör många.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tinwiel » ons aug 08, 2007 19:42

Nu har jag sett första avsnittet av Torchwood. Jag har bara sett ett enda Dr Who-avsnitt i hela mitt liv så jag är lite lost när det gäller mytologin kanske. Men jag tyckte att första avsnittet var rätt så bra. Ibland var inte skådespeleriet helt klockrent och Cardiff=alienversionen av Hellmouth var ju både lite :rolleyes: och en självklar bra förklaring på varför det händer skumma saker. Jag vet inte heller om jag tyckte att Jacks odödlighet var en bra idé, men dom har säkert en plan bakom det. Dessutom så har han säkert en akilleshäl, vi vet bara inte om den än.

Hon som spelar polisen är sjukt söt. Sjukt! Glugg mellan framtänderna och allt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eriked » tor aug 09, 2007 22:50

Ja.. har sett de 6 första nu. Det känns som att de kan få till det. Kanske i säsong två. Men avsnitten räcker inte ända fram. Det är ändå ganska kul. Jack är ofta riktigt bra, Gwen ibland. Owen är bra. Så jag tittar vidare och hoppas på att de får till det snart.

Just det..Torchwoodbilen gör att jag känner lite för att fixa körkort ändå.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor aug 09, 2007 22:57

eriked skrev:Just det..Torchwoodbilen gör att jag känner lite för att fixa körkort ändå.

Men du hade väl sett Death Proof? Trodde det var omöjligt att se den och inte vilja rusa iväg för att ta körkort.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eriked » tor aug 09, 2007 23:01

Ja. den ja. Den väckte oundvikligen ett par idéer

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » tor aug 09, 2007 23:42

Nooooo! Har James varit med i Torchwood? Han är ju The Doctor. The Doctor I tell you!
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav noike » tor aug 09, 2007 23:56

wyndham skrev:Nooooo! Har James varit med i Torchwood? Han är ju The Doctor. The Doctor I tell you!

Ska, inte har. Crossover!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » lör aug 18, 2007 18:30

1x04
Crap. Det var dåligt.
1x05
Rätt så bra
1x06
Väldigt spännande. Bra avsnitt, bäst hittills. Slutet var snyggt också.

Jag ser inte kemin mellan Owen och Gwen, tycker inte att det funkar riktigt men det kanske kommer. Kanske mellan Jack och Gwen. Ianto är tråkig och halvtaskig skådis. Gwen gillar jag. Hon är jättesöt och en bra karaktär.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » lör aug 18, 2007 18:53

Jag har inte sett mer än 3 avsnitt av Torchwood än. Jag hade tänkt att se på det före säsong 3 av Doctor Who men det gick inte då intresset för Doctor Who var miljontals gånger större än detta. Första avsnittet var bra men sen har det gått neråt så jag tänker inte stressa med att se klart det men jag tänker ge det en stor chans iaf eftersom jag ser potentialen som serien har.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » mån aug 20, 2007 19:12

Är det bara jag som tycker att han som spelar Owen har ett väldigt speciellt utseende? Det ser ut som att han har lyft ansiktet, för han har de där "utdragna" dragen som folk har som har gjort för många plastikoperationer. Men han är ju ung så han kan ju inte ha gjort plastikoperationer. Jag har aldrig sett nån med den typen av naturliga drag förut... tror jag... *försöker komma på nån*

Nu har jag sett t.o.m 1x10. 1x10 var ok, 1x09 var väl ok också, eller nja, det var sådär. Nu har jag glömt vad 1x08 handlade om men jag kommer ihåg att det var spännande. Nu vill jag ha ettJack-centrerat avsnitt, dags för det nu.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » mån aug 20, 2007 19:14

Nej, jag håller med om Owen. Antagligen därför jag tyckte han var attraktiv på nåt vis. I go for the fuglies. Se: Robert Knepper. ;)

Såg ett foto på James och... kaptenen tror jag det var. I SFX. Ska se om jag kan hitta...

EDIT: Här:

Bild
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån aug 20, 2007 19:22

När var det s2 började? Jag måste "hinna" se de tre sista avsnitten i s1...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån aug 20, 2007 19:33

Jag har inte heller sett de sista avsnitten av Torchwood... 1.12 och 1.13 kvar.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » mån aug 20, 2007 19:40

Oj, då är jag snart ifatt er. :) Jag håller på med 1x11 nu.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » mån aug 20, 2007 19:42

Torchwood inte förrän nästa år?

The second series of Torchwood begins on BBC Two in the New Year and Martha will be starring half way through the series, appearing in three episodes.

http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressr ... wood.shtml

Hey, vem photoshoppade in Freema i gruppfotot? Jag vet i alla fall att det inte är vår Ai som är skyldig. Hon vet ju hur man gör och mer därtill. Alltså, hm... Freema ser verkligen inklippt ut. Tihi, inklippt ut...

EDIT: Större version av fotot:
http://www.drwho-online.co.uk/news/torc ... 2-team.jpg

De ser nästan inklippta ut allihop.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån aug 20, 2007 19:48

Ja faktiskt. Greenscreen vid stillastående promofoton är en dååålig idé.

Tin: Wooosh!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » mån aug 20, 2007 19:58

Öööh... va. Har inte säsong 2 börjat än? Men vafan...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » ons aug 22, 2007 19:55

1x12
Man on man action! 8)

Bra att vi fick lite mer info om Jack (Torchwood-Jack alltså) även om han fortfarande är ett stort mysterium. Det verkar som att han inte vet själv vad han är för nåt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » ons aug 22, 2007 22:26

113
OH TEH DRAMA! I LOVE DRAMA! Stort monster, buuuh! Gwens reaktion över Rhys död var gripande, och mycket bra spelat av skådisen. Hon är bäst skådis av dom i casten. Jag tyckte att dom fegade ur lite när sen Rhys blev levande igen efter att the Rift stängdes. Hur går det till egentligen? Nån som är död kan väl inte bara bli levande igen? Eller vreds tiden också tillbaks på nåt konstigt sätt? Me no comprendo. Ja, i alla fall så var det lite synd för det tog udden av Gwens stora dramastund lite.

Stora dataanimerade monstret var lite coolt. Först undrade jag varför han skrek så konstigt, Jack alltså, men det fick ju sin förklaring. Ljusstrålar ur magen sådär kanske inte händer varje dag, så man kan ju bli lite konstigt skrikig av det.

"The right kind of doctor" antar jag att Jack menar Doctor Who. Jag kanske måste se den serien ändå då.

På det hela ett bra avsnitt med mycket drama, och storslaget, precis som vi har blivit bortskämda med när vi har titta på massa andra sc-fi/fantasy-serier.


Omdöme säsong 1
Lite ojämnt, vissa avsnitt har varit väldigt bra, drama och högt tempo, mörker och sånt där annat man gillar. Sen så har vi några mellanavsnitt, det kan jag också acceptera. Dock så finns det några avsnitt som inte håller måttet och det är synd. Serien som helhet känns lite för... ja, lite mera krut hade kunnat lagts på att finslipa vissa storys och manus. Vissa karaktärer också. Min favorit är Gwen. Jag tycker att skådisen är bäst av dom i casten, hon är jättesöt och karaktären känns trovärdig och naturlig utan att vara för mesig. Owen är ok, han hittar alltid på "dumheter" så det är bra att ha honom med också. Skådisen är ok, men inte lika bra som Gwen. Tosh är söt, helt ok skådis, men lite för anonym. Captain Jack, ja han är lovande som karaktär men han kommer inte riktigt till sin rätt. Är det manus, eller är det skådisen eller båda delarna? Skådisens utseende passar för rollen, han ser 40-tals-all-american-kapten-ig ut. Men han får inte alltid till det med repliker och känslan i alla scener och han är en ok skådis men han får inte till det där lilla extra som gör en BRA skådis och som gör att man tar till sig karaktären. Synd.

Jag är lite pepp inför andra säsongen dock, hoppas att dom kan finslipa lite och höja ribban.

Sen så älskar jag att alla är så.... vad ska man säga.. "omnisexuella". Alla har väl hånglat eller haft sex med nån av vardera kön, människor, aliens, tidsresande, robotar.. I like it. :)

Sen är alla karaktärer trasiga också. Det gillar jag också! Uppfostrad i Buffyverse så kan man inte göra annat...

Men men, jag hoppas på att dom tänker på att fixa till vissa "issues" till nästa säsong.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Peak » fre aug 24, 2007 21:46

Tinwiel skrev:"The right kind of doctor" antar jag att Jack menar Doctor Who. Jag kanske måste se den serien ändå då.


Japp, det bör du.. :)

Kan påpekas (om jag inte gjort det i den här tråden) att säsong 1 var väldigt stressigt framtaget pga deadlines och sånt. Kommer inte att bli fallet med säsong 2 (som också kommer att sändas på BBC2 istället för pyttelilla BBC3).
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Tinwiel » fre aug 24, 2007 22:37

Ja, med tanke på det så känns det hoppfullt inför säsong 2. Jag tyckte ju att vissa delar av säsong 1 var riktigt bra så då kanske dom fixar till det som inte var så bra till säsong 2.

Yay! och yay för James Marsters!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sjostrand » tis aug 28, 2007 8:43

Jaha, ikväll är det dags att se första avsnittet av Torchwood. Vi har inte sett Dr Who, men blev rekomenderade att se denna före.

Det ska bli spännande. :D
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav MissKittyFantastico » sön sep 02, 2007 22:13

Jag håller sakta men säkert på att titta igenom Torchwood. Den växer faktist efter hand tycker jag. Var inte jätteförtjust i de första avsnitten, men när jag var bortrest och den enda tv-kanal jag fick in var svt1 och den enda serie som råkade finnas på datorn jag hade med mig var Torchwood, så fortsatte jag att titta.

Nyss såg jag 01x09
Vilket fantastiskt avsnitt. Annorlunda uppbyggt med Eugen som berättare och jag gillade det jättemycket. Lite skönt var det att det inte var sådär jättemycket action utan rätt stillsamt jämfört med tex 01x08. Jag sitter här och är lite snyftig för det var så sorgligt, men fint.

På något sätt påminde Eugene till utseendet om en ung Arnold Rimmer från Red Dwarf. Lite lustigt det där.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav sjostrand » tor sep 06, 2007 11:55

Nu har jag sett färdigt Torchwood säsong 1.

Både jag och min sambo är nöjda. Det var en serie som var väl värd att se. Vi blev rekomenderade att se den innan Dr Who och nu känns det rätt. Vi fick uppleva världen ur Gwens synvinkel utan att förstå något om doktorer och utomjordingar. Kul! :)

Dock måste jag hålla med om att serien var lite ojämn. Men vi har i alla fall beställt Dr Who (2005) nu. Hoppas den ligger i brevlådannär jag kommer hem efter jobbet...

Angående Owens utseende: Jag tycker att han har lite liknande drag som Willem Dafoe.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron