Torchwood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Nyx » fre sep 07, 2007 10:30

sjostrand skrev:Angående Owens utseende: Jag tycker att han har lite liknande drag som Willem Dafoe.

Det har han! Och liksom Dafoe är han en riktigt bra skådespelare. (Fast jag gillade INTE Fight Club-avsnittet... :| )

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » fre sep 07, 2007 13:33

Nu har jag nyss sett färdigt sista avsnittet av Torchwood. Jag är besviken. Tyckte att säsongen var lite seg i början men det tog sig och 1x9 var riktigt bra, men sedan gick det utför igen och 11-13 gillade jag inte alls. Visst var scenerna med Gwen och Rhys död gripande och jag satt och snyftade men det var nog det enda som var bra.

Jag blir så ledsen för jag hade ju börjat tycka om den här serien och så blir det såhär. Konstig styltig dialog och karaktärsvändningar som inte känns helt trovärdiga . Owen och Diane, var det trovärdigt på något sätt att han skulle bli störtförälskad på det viset? Tycker inte jag.

Till slut irriterade jag mig även på söta fantastiska Gwens klotrunda stirrögon och det förtjänar hon faktiskt inte. Eve Myles är en jätteduktig skådespelare och den klart bästa i den här serien.

Får väl ge nästa säsong en chans för att James är med annars hade jag lagt ner nu. Tror att det är bra att serien har uppehåll så jag kan lära mig uppskatta Gwen igen.


Och jag har också tänkt på att Owen ser ut lite som Willem Dafoe.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav AKS » tor dec 20, 2007 21:38

Enligt MyEpisodes startar Torchwood S2 den 17 januari. Jag ser underligt nog fram emot det trots att jag ännu inte sett de sista två avsnitten av S1.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » ons jan 09, 2008 0:53

Ett spoilerande men mycket underhållande klipp från det kommande.(tacka björn)med allas vår James
http://www.youtube.com/watch?v=-v0szrB5nB8
Edit: Glömde:OMG! :eek: I´ll be in my bunk.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » ons jan 09, 2008 0:58

Jag hade nog sett färre avsnitt än jag trodde, fick för mig jag hade fyra osedda men kände bara igen till och med nummer 6 när jag gick igenom på TVRage. Vi får se om det stämmer, resten är på väg ner, tänkte ta mig igenom dom innan nya säsongen drar igång och kopiorna jag en gång tog hem ligger brända på en skiva någonstans som inte är inom mina ögons räckvidd. Jag ser fram emot det, både nya säsongen och resten av gamla, jag gav ju trots allt inte upp serien på grund av ogillande. Bara sånt där som händer ibland.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » ons jan 09, 2008 1:27

Jag tror att den kommer att växa på sig, och växa på en på det där luriga doctor who sättet, tror.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » ons jan 09, 2008 8:21

Teasern: Jag gillade det klippet. ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » ons jan 09, 2008 9:24

AKS skrev:Teasern: Jag gillade det klippet. ;)

Teaser indeed. I say. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Nyx » ons jan 09, 2008 23:53

sfinx skrev:
AKS skrev:Teasern: Jag gillade det klippet. ;)

Teaser indeed. I say. :)


:D Måste se säsong två. Somehow.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » tor jan 10, 2008 0:36

All min Torchwoodirritation vällde fram igen. Trodde det gått över. Jag kanske ska lägga ner den här serien helt trots gästskådespelare.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav adolvsson » tor jan 10, 2008 21:44

Jag läser lite svagt mottgande av 1x10. Bortsett från att det kanske var i stråkigaste laget, håller jag inte med. Nu var det visserligen ett bra tag sedan jag såg första halvan av säsongen och mitt minne kan vara luddigt, men jag känner mig säker på att det här var bäst hittils. Verkligen, verkligen gillade.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » tor jan 17, 2008 9:32

Torchwood 2x01 - Kiss Kiss Bang Bang

ÅH HERREJESUS!!! Fan. Bästa avsnittet hittills!!! Och ja, jag är väl medveten om att mycket av min totala lycka beror på James Marsters!

Min överaktiva fantasi och "lätt" Buffyfierade hjärna hittade naturligtvis miljoner BtVS/AtS referenser. Ska göra en lista senare ikväll, men nu måste jag jobba...

JAG KOMMER ATT FÅNLE HELA DAGEN!!!!


PS: Jag lägger ut den på hubben ikväll om det är nån som är intresserad fortfarande då.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tam » tor jan 17, 2008 10:49

Jepp, det var hett.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tam » tor jan 17, 2008 11:51

(spoiler Torchwood, BtVS, QaF och QaF US) Med de där serierna i spoilermarkeringen är det såklart sånt där med sexuell läggning inlägget handlar om. Om att Torchwood nog är den enda serien jag sett där sånt inte spelar någon roll. Det var i, tror jag, det andra avsnittet när Gwen hånglade med nån tjej och de andra i teamet höjde överraskat på ögonbrynen och Jack skakade på huvudet och skrattade "You people and your quaint little categories." Men sen dess har de helt struntat i dessa små nätta kategorier och överhuvudtaget inte kommenterat straight och gay. Tycker det känns piggt.

Russell T Davies har överhuvudtaget ett lite eget sätt att skriva sina homosexuella karaktärer. Att Queer as Folk handlade om bögar förklarades med all önsvärd tydlighet i titeln, men sen serien i sig var på inget sätt ett försök att skildra "gay life" på nåt "Bög - så funkar det"-vis. Den amerikanska QaF gjorde väl något mer en ansats att behandla hela "scenen"; rätt att gifta sig, adoption, right wing-politiker, HIV etc. Davies skriver inte om sånt, tvärtom är homosexuella i hans verk ofta de osympatiskaste där, inte pga homosexualiteten utan av andra orsaker såklart. Antar han vill visa att sexuell läggning inte spelar nån roll. Avdramatisera det hela. Han skriver som att världen är som den borde vara och att HBT-personer inte behöver försvaras och förklaras.

Joss Whedons utgångspunkt där är rätt annorlunda från Davies. Tänker på avsnittet Smashed där Drew Z Greenberg hade tänkt att det vore en festlig hämnd mot de grabbiga grabbarna på The Bronze att med magi tvinga dem hångla, och Joss sa att "Jag vill inte säga att nån bara genom ett fingerknäpp kan byta sexuell läggning och jag vill inte att det nånsin ska ses som en bestraffning att två killar ska kyssas." Joss är så Duktig. Också hur de introducerar Kennedy i säsong 7, uttryckligen för att Willow inte skulle vara i den tråkigt klassiska "lesbisk = celibat"-tv-fållan. Joss tar den dumma världen i beaktande när han skriver. Tara blev förstås mördad. Det tyckte nog Russell T Davies om.

Inte ett särskilt välformulerat inlägg det här. Men hoppas det går att förstå.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav lilith » tor jan 17, 2008 14:25

Jag har sett ungefär ett halvt avsnitt av Torchwood. Nämligen första halvan av 2.01. Bra skit ju! JAMES! Det hade jag ingen aning om! Hett!
Sen somnade jag tyvärr för jag var väldigt trött.

Jag provade nåt avsnitt i s1 men gillade inte det. Kanske man ska hoppa rakt in i s2? :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav sfinx » tor jan 17, 2008 14:54

Jag hatar spoilermarkeringar!
Men snart så. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tinwiel » tor jan 17, 2008 21:17

Oj, nya avsnitt! Jag måste skaffa...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » tor jan 17, 2008 22:14

2x01
Ai skrev:Och ja, jag är väl medveten om att mycket av min totala lycka beror på James Marsters!

Men inte allt, jag tycker det här var bäst hittils och tar inte in din detalj i beräkningen. Jag var ju övertygad om att mycket av det som var haltade med första säsongen, som jag ändå överlag tyckte om, berodde på alla omagninger efter kamerafelet upptäckets och det här avsnittet kan ha bevisat det. Det fanns mer energi i avsnittet än tidgare, inklusive och framför allt i skådespeleriet, foto var snyggare, allt var tajtare. Om det här var något att gå efter kommer andra säsongen bli en höjdare, sanna mina ordstäv.

Fanns mycket att gilla. James Marsters passade som fisen i farstun, speciellt tillsammas med Barrowman och jag önskade mig innerligt en prequel där man får se några av Jack och Johns svindlande äventyr tillsammans.

Resten av teamet hade hittat en ny, skitbra fungerande, dynamik tillsammans och jag hoppas säsongen kommer behandla Jacks försök att återigen passa in, för dom verkar faktiskt inte behöva honom riktigt lika mycket som man hade kunnat tro. Även om det är roligare när han är där.


I ett ord; Skitbra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor jan 17, 2008 22:29

Åh, jag hade ju något om 1x13 som jag helt glömt att ta.

Tinwiel skrev:113
Jag tyckte att dom fegade ur lite när sen Rhys blev levande igen efter att the Rift stängdes. Hur går det till egentligen? Nån som är död kan väl inte bara bli levande igen? Eller vreds tiden också tillbaks på nåt konstigt sätt? Me no comprendo. Ja, i alla fall så var det lite synd för det tog udden av Gwens stora dramastund lite.

Ja, som jag minns det efter alldeles för lång tid för det här skulle ha skrivits precis efter titten, tiden vreds tillbaka. Vilket jag å ena sidan har problem med, för tillbakavridningar är en ofta en feg och lat lösning som sällan fungerar (det finns dock undantag, se till exempel utmärkta och (förstås) kortlivade (två säsonger) Witchblade). Å andra sidan hade teamet faktiskt släppt loss ett makalöst massmördande monster, och det var många många människor som dog, och något sådant kan vara oerhört svårt att komma tillbaka ifrån och få karaktärerna kännas sympatiska igen.

Så medans jag inte är förtjust i tillbakavridningar av det här slaget i största allmänhet, kan jag gå med på det här. Undantagsfall.


"The right kind of doctor" antar jag att Jack menar Doctor Who. Jag kanske måste se den serien ändå då.

Ja och JA!

Och jag vill bara lägga till, för det har jag nog inte gjort tidigare, att Eve Myles har fantastiska ögon.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav madskellig » tor jan 17, 2008 22:56

Jättebra avsnitt! Och visst var James Marsters fantastisk i sin roll, men allt kändes bättre på något vis. Mer energi, bättre skådespeleri och roligare!

- Oh, that's gorgeous!
- That's a poodle
- It's nice


:D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav sfinx » fre jan 18, 2008 10:15

201:
Jag kan bara stämma in med allt som redan har sagts. En mycket bra inledning även om jag måste ta i beaktandet att James Marsters närvaro kan spela in lite för mycket i mitt omdöme. Tvingade därför mig själv försöka föreställa mig någon annan för att bli mer objektiv, och även då fungerade avsnittet.
Torchwoodgruppen var tightare, lite coolare och lika full av intriger som lovar en intressant fortsättning. Hoppas den här säsongen håller takten och farten och inte hoppar så i kvaliten som förra.
Jag är också hemskt förtjust i synen på sexualliteten, den finns överallt, och den ser ut hur som helst. På samma sätt som när man har sett igenom en Whedonverse säsong, och blivit bortskämd med starka kvinnliga roller och slår på tvn och ser hur resten av tvserievärlden ser ut, så blir gendertänkandet så mycket tydligare efter de här avsnitten. Det verkar dessutom trappas upp. Torchwood spelar betydligt mer på det än Doctor Who, och kanske drar det en annan publik?
Jag vet inte vem som skrev om Ianto, men jag gillar Ianto och jag hoppas han får större plats i den här säsongen.

Det verkar lovande, jag gillade det här mycket. :)

Glömde säkert något men det kommer väl.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » fre jan 18, 2008 10:30

sfinx skrev:Torchwood spelar betydligt mer på det än Doctor Who, och kanske drar det en annan publik?

Framför allt riktar sig Torchwood mot en äldre målgrupp.

Och jag håller med om Ianto.

Och bara för att det inte kan sägas för ofta, citerar jag det här med borttaget spoilerskydd, i uppmuntrade syfte för dom som inte kollat än:
madskellig skrev:men allt kändes bättre på något vis. Mer energi, bättre skådespeleri och roligare!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » fre jan 18, 2008 11:12

adolvsson skrev:
sfinx skrev:Torchwood spelar betydligt mer på det än Doctor Who, och kanske drar det en annan publik?

Framför allt riktar sig Torchwood mot en äldre målgrupp.

Och jag håller med om Ianto.

Och bara för att det inte kan sägas för ofta, citerar jag det här med borttaget spoilerskydd, i uppmuntrade syfte för dom som inte kollat än:
madskellig skrev:men allt kändes bättre på något vis. Mer energi, bättre skådespeleri och roligare!


Lustigt nog tror jag den kan dra både en äldre scifivan publik, men också en ny publik som bara sporadiskt tittat på lost tex, genom att vara mer action och att innehålla mer bekanta vapen, fordon, miljö.

Ianto har potential, inte bara för att vi vet så lite om honom, han är också den som verkar veta mer om Jack, även om Gwen börjar få lite mer koll. Jag har hela tiden haft den där känslan att han och Jack har ett förflutet tillsammans som de andra saknar.
Mer energi, huvudet på spiken. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » fre jan 18, 2008 11:39

sfinx skrev:Jag har hela tiden haft den där känslan att han och Jack har ett förflutet tillsammans som de andra saknar.

Tja, uppenbarligen har dom någonting tillsammans, det såg vi ju både i 1x13 (avskedskyssen) och 2x01 (flörtandet och utbjudandet), men utöver det... Det skulle ha varit om (spoiler Doctor Whos andra säsong) Jack var med när cybermännen invaderade jorden och dödade Iantos flickvän, men det har jag inget minne av.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » fre jan 18, 2008 12:02

adolvsson skrev:
sfinx skrev:Jag har hela tiden haft den där känslan att han och Jack har ett förflutet tillsammans som de andra saknar.

Tja, uppenbarligen har dom någonting tillsammans, det såg vi ju både i 1x13 (avskedskyssen) och 2x01 (flörtandet och utbjudandet), men utöver det... Det skulle ha varit om (spoiler Doctor Whos andra säsong) Jack var med när cybermännen invaderade jorden och dödade Iantos flickvän, men det har jag inget minne av.

Spoiler DWS2:Inte jag heller, men crossover verkar inte alls ovanliga, så jag hoppas att vi får se något mer om det. Troligtvis inte en tillbakablick, men kanske en uppföljning?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » lör jan 19, 2008 12:09

2.01: Fun, fun, fun!

Verkligen ett underhållande avsnitt. Jag kom mig aldrig för att se de sista tre av S1, men jag läste en recap för sista avsnittet så jag visste det mesta ändå. Det jag inte fattar är när Ianto och Jack blev ett par eller vad de nu är.

James Marsters fick en roll som passar honom som handen i handsken. Han måste ha haft helkul då han spelade in detta. Hoppas han dyker upp igen! Slutet med att han hittat den där personen vem-det-nu-är gör att han kanske dyker upp igen med mer information.


Mycket lovande start på säsongen, enligt mig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » lör jan 19, 2008 12:30

AKS skrev:Jag kom mig aldrig för att se de sista tre av S1

Lite synd, för jag tyckte säsongen med dom tre, eller egentligen fyra, sista avsnitten slutade bättre än den började, och då gillade jag ändå det mesta av resten. Det slår inte 2x01, inte alls, men väl värt att se ikapp. Speciellt näst sista avsnittet, som heter "Captain Jack Harkness".

Det jag inte fattar är när Ianto och Jack blev ett par eller vad de nu är.

Dom kysstes i sista avsnittet vid nåt tillfälle, antingen innan monsterjakt eller strax innan Jack stack. Minns inget ordentligt. Så inget parbildande ännu, däremot verkar dom onekligen haft ögonen på varandra ett tag. Det är bra. Jag tror dom blir söta tillsammans.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » lör jan 19, 2008 16:28

Lösryckta tankar 1.01:
- För att vara en ultrasuperdupermegahyperhemlig organisation som inte ens premiärministern antas känna till är de inte speciellt hemlighetsfulla. Fast å andra sidan är det roligare så här.
- För att var en ultrasuperdupermegahyperhemlig organisation med mängder av stålar är de ganska amatörmässiga jämfört med det vi såg i DW s2. Fast å andra sidan är det roligare så här.
- Capitain Jack yay! Saknade honom i DW s2.
- Gwen är väl den enda av de andra som står ut alls. Kan kanske bli något.
- Så i princip står alltså Cardiff på en hellmouth? Passar väl bra ihop med allas selektiva minne när det gäller rymdskepp och cybermen osv.
- Snygg När lammen tystnar-passning i scenen där Gwen får träffa utomjordingen.
- Och vi får genast veta att Jack är odödlig, vilket nu innebär att jag är helt ospoilad! Yay!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » lör jan 19, 2008 16:43

A bear skrev:Lösryckta tankar 1.01:
Och vi får genast veta att Jack är odödlig, vilket nu innebär att jag är helt ospoilad! Yay!

Whoopie! :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » lör jan 19, 2008 17:31

A bear skrev:Lösryckta tankar 1.01:
- För att vara en ultrasuperdupermegahyperhemlig organisation som inte ens premiärministern antas känna till är de inte speciellt hemlighetsfulla. Fast å andra sidan är det roligare så här.
- För att var en ultrasuperdupermegahyperhemlig organisation med mängder av stålar är de ganska amatörmässiga jämfört med det vi såg i DW s2. Fast å andra sidan är det roligare så här.

(spoiler Torchwood 1x01 och Doctor Who S2) Fast efter första julspecialen och 2x13 har ju allt det där förändrats. Att liv från andra planeter finns är allmän kunskap och det Torchwood vi ser i dess egen serie är inte riktigt samma Torchwood som vi såg i DW, utan som en effekt av händelserna i slutet av DW S2 en kraftigt nerbantad och, onekligen, mer amtörmässig version. Att de är mer öppna och har mindre stålar passar med andra ord in alldeles utmärkt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron