Torchwood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tis dec 05, 2006 17:18

1.08 var klart bästa avsnittet sedan piloten, just för den återknöt till piloten, men jag tycker fortfarande serien är taskigt utförd.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tam » sön dec 10, 2006 6:21

Illyria skrev:Owen gillar jag mest, han är en karaktär, både på gott och ont (den där parfymen i 1.01 var totalt fel och inte ett bra sätt att introducera en karaktär).

t o m 1x08 Ja, den introduktionen var inget vidare. Såvida det nu inte ska visa sig vara ett helt ett extremt drag hur opputonistiskt svinig Owen är sexuellt. Han stack den ju tydligen till Suzie också. Vore väl intressant om han visar sig vara helt vedervärdig, tycker ni inte?
Senast redigerad av Tam tor mar 06, 2008 17:16, redigerad totalt 1 gång.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav madskellig » mån dec 11, 2006 20:06

1x09: Lite annorlunda men underhållande avsnitt, jag tyckte att mycket med det var bra, även om det var lite trist att man knappt fick så någon i teamet förutom Gwen.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » mån dec 11, 2006 20:32

Jag har beslutat mig för att skippa 1.04 vars första 20 minuter var osebara för mig. Jag siktar på att hoppa på 1.05 i dag, men jag kan inte fatta att det blev så här med tanke på hur mycket jag gillade piloten och 1.03 tyckte jag var helt okej.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav madskellig » mån dec 11, 2006 20:34

Ja, 1x04 var riktigt uselt. Det förlorar man inget på att skippa.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » tor dec 14, 2006 17:52

1.06: Detta gillade jag... inte rejält mycket eller så, men jag gillade det.

Ursäkta att jag inte komme rihåg några namn, men tjejen och Owen! Whoa! Jag gillar det! Jag hade hatat om hon blivit ihop med Jack(?), men av nån underlig anledning så kan jag acceptera detta. Lite twisted på nåt vis. Owen är dessutom min favoritkaraktär så det gör som sagt inget alls.

Men när kysste de varandra första gången? Var det i 1.04 aka avsnittet som jag hoppade över?

Annars hade avsnittet blivit extra bra om nån faktiskt blivit styckad där. Ianto(sp?) eller den andra tjejen. Men, men...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav madskellig » tor dec 14, 2006 18:02

AKS skrev:Men när kysste de varandra första gången? Var det i 1.04 aka avsnittet som jag hoppade över?


Gwen :) och ja, det stämmer att de kysstes första gången då.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » lör dec 16, 2006 11:45

Hm, synd att jag missade det i 1.04, men jag har slängt avsnittet nu så det är bara att leva med det faktumet.

1.07 aka tankeläsaravsnittet
Detta avsnitt tyckte jag var bra. Inte mycket bra, men bra. Tyckte dock personligen att det var en liten cop out att Tash inte kunde läsa Jacks tankar, bara om han ville det. Jag förstod att det skulle bli så, men det hade enligt mig varit modigare om vi fått en flash in i hans innersta, att det fick kännas som att de bestämt sig för vad de vill göra med karaktären.

Synd tycker jag att Captain Jack känns som typ en av de sämre karaktärerna i Torchwood. Han känns så plastig. Gillar i alla fall Gwen (tack, madskellig! :)) och i synnerhet Owen bra mycket mer.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » mån dec 18, 2006 4:32

AKS skrev:Synd tycker jag att Captain Jack känns som typ en av de sämre karaktärerna i Torchwood. Han känns så plastig.

Jag gillar inte alls hans karaktär och han går inte att känna igen från Doctor Who.

1.09 kändes delvis som det där avsnittet i Doctor Who (ej positiv jämförelse) i säsong 2 där Doktorn och Rose knappt är med och det är några personer som har en klubb om aliens eller vad det handlade om. Sämsta avsnittet av Doctor Who, och Torchwood känns fortfarande lika taffligt utförd, vilket är helt otroligt konstigt när de lyckas göra Dr Who så bra och det här fungerar bara inte alls för mig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » mån dec 18, 2006 8:08

Jag håller helt med dig om att det liknande det Doctor Who-avsnittet och det var precis vad jag tänkte där de första minuterna. Jag tyckte dock att det var helt okej, men inget jag skulle vilja se hända igen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » mån dec 18, 2006 15:13

Det var lite mer realistiskt blandat än Dr Who-avsnittet, men annars är det inte ett koncept jag gillar. Jag tänker se 1.10 också och det är bara 12 avsnitt i säsongen(?), så det är väl lika bra att se resten också, jag tycker ju det borde hända något Dr Who-relaterat mot slutet... vilket är vad jag har väntat på hela tiden.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » ons dec 20, 2006 7:34

1.10 Pseudo christmas BS Det bästa som hände är att det verkar varar slut med Gwens tråkiga pojkvän.

Kan inte fatta att serien fått en till säsong, bra tittarsiffror nämns, men det var bara premiären och sen dess har mer än hälften av tittarna försvunnit. Vilket verkligen inte är förvånande och klart många var nyfikna på en Dr Who-spinoff i början. Det måste bli en helt annan serie för att jag ska titta på en andra säsong.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tam » mån dec 25, 2006 16:27

1x11
Åter igen inget speciellt avsnitt. Trevligt The Inside-igt hur deras antagonister ständigt får döden dö.

Jack må vara blekare än sitt DW-jag, Barrowmans skådespel vingligt, och kanske inte riktigt leading man-material, men han är ändå den enda karaktär jag bryr mig nåt särskilt om. Det är ett problem. Han har iaf snygga kläder och kan sälja de tuffa ögonblicken. Potential finns ju.

Så det blir en andra säsong? Då blir nog Torchwood bra.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav madskellig » ons jan 03, 2007 12:06

1x12
Riktigt bra! Mycket underhållande avsnitt, spännande att få se den riktiga Captain Jack Harkness
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » ons jan 03, 2007 13:14

1x13 Jodå, också bra Något överdramatisk, men dock spännade. Monstret var iofs rätt löjligt, men jag gillade verkligen Bilis och det var hemskt när Rhys dog. Gillade dock inte hur Rhys kom tillbaka från de döda.

Spännade slut med Tardis ljudet! :D


Det har varit en minst sagt väldigt ojämn första säsong, men jag är försiktigt optimistisk inför en säsong 2.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » ons jan 03, 2007 14:00

Kan man hoppa på 1.12 och 1.13 utan att ha sett 1.10 och 1.11?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » mån jan 08, 2007 5:59

Storartad avslutning! Så glad jag blir.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Illyria » mån jan 08, 2007 14:49

Storartat skulle jag verkligen inte kalla det, men de två sista avsnitten var lite bättre, speciellt avsnitt 12 som visade lite mer på vad jag hade förväntat mig av serien i alla övriga avsnitt, men sen lyckades de inte göra en speciellt bra uppföljning/avslutning på det. Men antar jag tvingas se ett avsnitt till nästa säsong då Doktorn nämndes nu, men det kändes som något var skumt med det ändå. Så fort Jack avslöjar vad som hade fungerat att lura honom så dyker Doktorn upp?

Den här serien är en stor, stor besvikelse. Till 90% är den hemskt taskigt skriven och utförd.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Peak » tis jun 19, 2007 10:45

James Marsters i säsong 2.. :D

http://whedonesque.com/comments/13488#more

Den 24/6 på TV 4+ så börjar säsong 1 på svensk TV för övrigt med de två första avsnitten direkt efter varandra.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav madskellig » tis jun 19, 2007 21:31

Peak skrev:James Marsters i säsong 2.. :D

http://whedonesque.com/comments/13488#more



Nu blev man lite mer peppad för säsong 2 också :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » lör jun 23, 2007 10:59

Detta var lite spännande tycker jag. Men ingen annan tycks bry sig...? :) Kanske måste se det sista avsnittet av S1 nu då.

En kommentar på Whedonesque länkade till denna bild. Inte visste jag att ASH och Alexis arbetat ihop tidigare! (Och så John Barrowman... alla tre på samma bild. Rowwwwrrr! :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Nyx » lör jun 23, 2007 12:31

ÅH, vilken fin bild! Är det någon som vet vilken pjäs de spelade i tillsammans?
Förresten börjar Torchwood på tv4+ imorgon kväll vid nio om någon av er som säkert redan har sett den får lust att se den igen från början! Jag ämnar se den för första gången. Wiie!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör jun 23, 2007 12:39

Tror det var Rope...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » sön jun 24, 2007 17:46

AKS skrev:Detta var lite spännande tycker jag. Men ingen annan tycks bry sig...? :)

Min reaktion var mest meh, kanske om serien i sig hade varit något att ha... but it's not.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Nyx » mån jun 25, 2007 0:07

Har sett 1x01 och 1x02 nu och jag kommer nog att titta lite mer även om jag inte är grymt imponerad hittills. Saknar lite av humorn från Doctor Who och tycker inte riktigt att det fungerar när de försöker behålla mysterierna kring Captain Jack trots att han nu ska vara huvudrollen. Piloten påminde tyvärr ganska mycket om Special Unit 2. Fast Cardiff och alla rara Walesare är förstås jättegulliga!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån jun 25, 2007 0:28

Jag tyckte visserligen om Torchwood S1 (har visserligen fortfarande en handfull avsnitt osedda men det säger ingenting om kvalitén, jag har lämnat mycket bättre serier än så här hängande med många fler avsnitt), men visst kändes det lite avigt emellanåt - inte så bra som det kunde eller borde ha blivit med Russel bakom ratten - och jag kan inte låta bli att undra om det kanske kan ha att göra med dom där omtagningarna, att man var tvungen att göra om mycket på grund av kamerafelet. Sånt som kan ta udden av den bäste, såväl framför som bakom kameran.

Så jag tror det finns all anledning att vara optimistisk inför en andra säsong där dom slipper göra om.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Peak » mån jun 25, 2007 13:17

Tror det största problemet i säsong 1 var att de var tvungna att ha så bråttom. Uppenbarligen så var det väldigt ont om tid. Det är därför de tar lite extra tid på sig med säsong 2. Den har ju inte premiär förrän i januari.

1x01 fick 195 000 tittare och 1x02 fick 160 000 tittare förresten. Vilket gör att Torchwood än så länge går bättre än DW (avsnitten kom etta och tvåa på 4+ under söndagen).
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav eriked » tis jun 26, 2007 15:50

Nu har även lilla jag sett Torchwood s01e1-2

Jovars, snyggt var det. Gillar tjejen i huvudrollen. Annars var det väl inte så mycket att hurra för tror jag. De flesta av karaktärerna känns fortfarande anonyma.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav brainslicer » tor jun 28, 2007 14:32

gamla bekanta
Spike set for Torchwood

Talking of the axis of evil genius that is Davies and Whedon, the Buffy and Angel protagonist James Marsters (aka cult, Billy Idol-esque vampire Spike) looks set for an appearance in the Captain Jack spin-off Torchwood. Marsters’s website divulges that he is to begin filming in Cardiff next month. Davies has already employed the talents of Anthony Head, aka Giles the librarian. How long before the slayer herself makes an ass-kicking star turn? Possibly as an assistant should speculation about Freema Agyeman being about to jump ship have any substance behind it.
http://entertainment.timesonline.co.uk/ ... 975828.ece

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav sfinx » lör jun 30, 2007 13:13

eriked skrev:Nu har även lilla jag sett Torchwood s01e1-2

Jovars, snyggt var det. Gillar tjejen i huvudrollen. Annars var det väl inte så mycket att hurra för tror jag. De flesta av karaktärerna känns fortfarande anonyma.


Någon skrev försiktigt optimistisk, och det är jag helt klart, blev ofrivilligt charmad av del 1 och två på 4+ nu, på samma sätt jag blev av dr who, det finns likheter i upplägget för tillfället. Kan nog ändå vara något att följa.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron