av brat » mån aug 03, 2009 23:13
303 - Teh pain! Nu måste jag vänta i två timmar igen. Suck. Ett till bra avsnitt men faktiskt det sämsta av de tre hittills. Jag är väl lite skeptisk till att de så lättvindigt blev tjuvar, och rånade vanliga människor, även om jag förstår att nöden inte har någon lag och deras uppgift är viktig nog att rättfärdiga det på något sätt. Dessutom var det lite för mycket politik för min smak. Det är faktiskt bristen hittills, att Torchwood är rätt betydelselösa och handlingen utspelar sig någon annanstans. Men det finns ju alla chanser att det förändras. Jag är också intresserad av att få veta vad som gjorde att man lydde 456:s krav första gången, och varför man inlett det här besöket med att vara så ovillkorligt tillmötesgående. Och för den delen, varför man trodde att de som gick med på att göra så hemska handlingar förra gången skulle vara en fara den här gången. Styrkan med säsongen är att allt är så personligt, när Torchwood inte styr och ställer med alla utan själva är offren så blir det mycket effektivare känslomässigt. Tragiskt bara hur vi är utan Owen, Tosh, bilen och Torchwood. Och avsnittet, som inte var dåligt men ändå svagare än de två första, slutade på en bra nivå med 456:s krav på 10% av barnen och avslöjandet om Jack (som man gissat sedan gubben som luktar allt (funny!) pratat om "the man" första gången).
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"